  • 211. Data: 2018-04-30 22:34:28
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-30 o 08:24, Cavallino pisze:

    > Nie miał nawigacji głosowej.
    > Niemniej - ten nowy program to badziew, działa gorzej (nawet teraz) niż
    > Here Maps.
    > Np. ma problemy z lokalizacją, podczas gdy Here wskazuje ją zawsze od
    > razu i bezbłędnie.
    > Tak jakby nie używał samego gps, tylko czegoś jeszcze.

    Czy ja wiem ... może i niekiedy jest problem z lokalizacją, ale żeby to
    jakieś częste było to raczej nie. Ale jak tych korków nie chciał
    pokazywać to Here Drive pokazywało tyle, że w drugą stronę :-)

  • 212. Data: 2018-04-30 22:43:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 30 Apr 2018 21:12:43 +0200, w <pc7prc$ueb$1@node1.news.atman.pl>, Marek S

    > Być może jeszcze błądzę i wyważam otwarte drzwi. Zrobiłem coś takiego:
    >
    > 1. Na jeden z pulpitów wrzuciłem sobie widget'a NE a w nim ulubione trasy.

    Tu nie pomogę -- raz z tego korzystałem, ale zaniechałem. Wrzuciłem sobie na
    pulpit (do osobnego folderu) skróty do najczęściej używanych punktów z
    ulubionych.
    Resztę ulubionych obsługuję głosowo w razie potrzeby po odpaleniu NE.

    > 2. Klikam na jakąś - i od razu pojawia się wytyczona trasa - mogę
    > jedynie wybrać "nawiguj". Brak jest możliwości wyboru
    > najszybsza/ekonomiczna etc.
    > 3. Przerywam więc nawigację przyciskiem wstecz i wybieram tą samą trasę
    > z ostatnich. Wtedy pojawia mi się możliwość wyboru i np. wybieram
    > najszybszą.

    Mam starszą wersję NE (na moim andku nowe nie idą), ale przy wyborze ze skrótu
    nie mam nawet nawiguj, od razu wyznacza trasę.
    Propozycję wyboru trasy otrzymasz jeżeli w opcjach masz zaptaszkowane "pokazuj
    alternatywne trasy" (czy jakoś tak). No i muszą być jakieś alternatywne trasy
    -- jeżeli ich nie ma, wyboru nie będzie.

    Przy wyborze z punktu z Ulubionych masz 5s na zmianę domyślnego typu trasy na
    inną -- nic nie klikniesz, to będzie taka jaki typ trasy masz domyślny. No i
    ewentualnie pokażą się alternatywne trasy wg schematu jak wyżej.

    > 4. Gdy już nawigacja wystartuje - klikam 3 kreski, przewijam ekran na
    > drugi, wybieram "omijaj korki" a następnie 100m.

    Ale po co? :)
    Tą opcję stosuje jest w przypadku korka którego nie ma w nawigacji lub
    nieprzejezdności drogi. Odległość oznacza ile metrów wyznaczonej trasy przed
    tobą ma uznać za nieprzejezdne. Wyznaczy wtedy nową trasę z objazdem tego
    odcinka.

  • 213. Data: 2018-05-01 22:03:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-30 o 22:43, r...@k...pl pisze:

    > Tu nie pomogę -- raz z tego korzystałem, ale zaniechałem. Wrzuciłem sobie na
    > pulpit (do osobnego folderu) skróty do najczęściej używanych punktów z
    > ulubionych.

    Właśnie pomogłeś :-) Spróbuję w ten sposób. Ale tak czy owak wydaje mi
    się, że to nie zadziała. Skrót do trasy to tylko punkty A i B niestety.
    nie ma w nich parametrów typu "najszybsza" etc.

> [...]
    > alternatywne trasy" (czy jakoś tak). No i muszą być jakieś alternatywne trasy
    > -- jeżeli ich nie ma, wyboru nie będzie.

    To tak nie działa. Alternatywne trasy nie określają różnych preferencji
    ale w obrębie domyślnej preferencji 3 różne dojazdy.

    Czytałem, że ekipa NE nie olewa użytkowników jak ekipa Yanosika.
    Przesłałem im raport z moimi uwagami. Mam nadzieję, że wdrożą możliwość
    tworzenia skrótów do ulubionych tras wraz z preferencjami.

> [...]
    > inną -- nic nie klikniesz, to będzie taka jaki typ trasy masz domyślny. No i
    > ewentualnie pokażą się alternatywne trasy wg schematu jak wyżej.

    Gdy zrobisz to z widgetu, to nie masz tych 5s :-(

> [...]
    > tobą ma uznać za nieprzejezdne. Wyznaczy wtedy nową trasę z objazdem tego

    O kurde... to wtopę zaliczyłem. :-( Sądziłem, że to działa inaczej, że
    100m korka to nie korek etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 214. Data: 2018-05-01 22:55:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 May 2018 22:03:47 +0200, w <pcah76$1g1$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

    > Skrót do trasy to tylko punkty A i B niestety.
    > nie ma w nich parametrów typu "najszybsza" etc.

    Ano raczej nie ma.
    Nie ma w nowym NE w menu podręcznym czegoś na wzór zmień typ trasy?

    > To tak nie działa. Alternatywne trasy nie określają różnych preferencji
    > ale w obrębie domyślnej preferencji 3 różne dojazdy.

    Na pewno?
    https://www.naviexpert.pl/blog/wizualizacja-tras-alt
    ernatywnych-w-naviexpert/

    > O kurde... to wtopę zaliczyłem. :-( Sądziłem, że to działa inaczej, że
    > 100m korka to nie korek etc.

    Nie :)

  • 215. Data: 2018-05-03 23:11:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-01 o 22:55, r...@k...pl pisze:

    > Ano raczej nie ma.
    > Nie ma w nowym NE w menu podręcznym czegoś na wzór zmień typ trasy?

    Niestety nie. Trasa startuje i pozamiatane.

    > Na pewno?
    > https://www.naviexpert.pl/blog/wizualizacja-tras-alt
    ernatywnych-w-naviexpert/

    Hmm... U mnie to tak wygląda:

    https://drive.google.com/file/d/1PMQKT3aaC_TIQ3CeVux
    CUPiYapWXzpp1/view?usp=sharing

    Niby mam 3 trasy ale nie wiadomo o co chodzi. Dwie są po prostu
    enigmatycznie alternatywne. Może faktycznie jest tak, jak w linku
    opisano. Zapewne to kwestia mocno niedopracowanego UI skoro nowicjusz
    nie może się połapać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 216. Data: 2018-05-05 12:57:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 3 May 2018 23:11:55 +0200, w <pcftut$tsd$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

> [...]
    > enigmatycznie alternatywne. Może faktycznie jest tak, jak w linku
    > opisano. Zapewne to kwestia mocno niedopracowanego UI skoro nowicjusz

    A napisz do nich :)
    Mają też forum użytkowników na swojej stronie, możesz popytać w dziale Dla
    początkujących.

  • 217. Data: 2018-05-05 14:27:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-05 o 12:57, r...@k...pl pisze:

    > A napisz do nich :)

    Oki, tak zrobię. Dzięki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 218. Data: 2018-05-08 21:54:15
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek S" wrote in message news:pbpuf3$uuu$1@node2.news.atman.pl...

    > W tym, że nie widziałem żadnej pływającej ikony. Znalazłem taką opcję w
    > ustawieniach po Twojej wypowiedzi. Działa.

    Człowiek się uczy przez całe życie ;-P

    > Próbowałeś Naviexperta? Od wczoraj go testuję za poradą jednego z kolegów.
    > Po 1.5 dnia eksploatacji jestem zachwycony (relatywnie do Yanosika).
    > Aczkolwiek to za krótko by zdanie wyrobić.

    Właśnie jedną z tych nawigacji z którą jeżdzę jest NE ;-P
    Po Wwie słabo korki omija - głównie dlatego, że info o korkach nie jest
    całkiem zgodne z rzeczywistością. Ale to samo dotyczy innych nawigacji.

    --
    Axel

  • 219. Data: 2018-05-08 22:07:27
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek S" wrote in message news:pcftut$tsd$1@node2.news.atman.pl...

> [...]

    > Zapewne to kwestia mocno niedopracowanego UI skoro nowicjusz nie może się

    Ale w zasadzie czego nie wiesz? Masz na górze 3 trasy - różne odległości i
    czasy dojazdu. Na mapce masz zaznaczoną wybraną (na górze) trasę. Jak
    klikniesz na górze inna trasę, to zobaczysz jej przebieg na mapce. Na mapce
    masz różnice w stosunku do rekomendowanej trasy. Jak już jedziesz i
    dojeżdżasz do skrzyżowania, gdzie możesz wybrać trasę alternatywną, to masz
    też podaną (aktualną) różnicę w odległości i czasie dojazdu w stosunku do
    trasy, którą jedziesz.

    --
    Axel

  • 220. Data: 2018-05-08 22:59:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-08 o 21:54, Axel pisze:

    > Człowiek się uczy przez całe życie ;-P

    Dlatego wychodzę z założenia, że zawsze gadać warto ;-)

    > Właśnie jedną z tych nawigacji z którą jeżdzę jest NE ;-P
    > Po Wwie słabo korki omija - głównie dlatego, że info o korkach nie jest
    > całkiem zgodne z rzeczywistością. Ale to samo dotyczy innych nawigacji.

    U mnie sytuacja jest taka, że zwykle mam ten sam punkt A i B trasy. Na
    wylot znam sytuację na drodze a także mam możliwość wizualnej
    weryfikacji tego czy oszczędzam czas podążając w/g wskazówek nawigacji.
    Mniej więcej po tygodniu używania NE mogę już stwierdzić, że radzi sobie
    o dwie klasy lepiej niż Yanosik, o klasę lepiej niż Google. Yanosik jest
    jak wyuczona krowa - wie jak do domu wrócić i ma gdzieś co na jej drodze
    się dzieje - poza krótkimi momentami olśnienia. W dodatku krótkowzroczna
    krowa, która z kilku-kilometrowego korka dostrzega jego 200m i zwykle
    przy dojazdach do głównej drogi.

    Google dość dobrze "widzą korki" ale dość często nie chcą ich omijać.
    Dziś po raz pierwszy widziałem jak podsunęły mi ideę objazdu drogą
    (brukowaną) prowadzącą wzdłuż codziennego korka. Na odcinku 500m dało to
    ponoć 15 minut oszczędności.

    NE prawie zawsze oferuje mi ten objazd jako szybszy. Bardzo lokalnie
    sprawdza się. Nigdy nie doświadczyłem jego działania na dłuższej trasie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek