  • 31. Data: 2018-04-22 07:59:56
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-04-2018 o 03:03, Marek S pisze:

    > Tu może powstać inne zjawisko, które powoduje, że pozytywnie Yanosika
    > odbierasz. Po pierwsze jesteś w obcym terenie więc nie znasz specyfiki
    > ruchu w tym miejscu. Yanosik "jakoś" Cię prowadzi lecz nie pokazuje
    > zajętości dróg w pobliżu więc nie masz odniesienia. Być może objazd jaki
    > wyznaczył jest dużo wolniejszy od pojechania trasą własnoręcznie
    > wyznaczoną na podstawie realnej zajętości dróg w danej chwili.

    Ważne że ominął trasę, którą chciało jechać I-go, prowadzącą po głównej
    drodze.
    I np. z Zatoru do Krakowa, na obiekty Wisły, kazał jechać przez Kryspinów.
    I faktycznie, w piątkowe popołudnie poza jednym krótkim odcinkiem w
    Krakowie przed światłami, nie było korków.

    > Po drugie: czy zwróciłeś uwagę czy jakakolwiek nawigacja kazała zawrócić
    > gdy nieoczekiwanie, pierwotnie wyznaczona droga zakorkowała się?

    Zawrócić nie, bo nawet jeśli nawigacja ma taką opcję, to ją wyłączam.
    W Igo na przykład.

    Ale jak najbardziej I-go potrafi zmienić trasę i zaproponować inną.
    Tyle że tak się dzieje z powodów zdarzeń, a nie zwykłych korków, bo I-go
    nie bada szybkości aktualnego przejazdu danym odcinkiem, nie ma takich
    danych.
    Ale gdy ktoś zgłosi korek na ileś tam minut, wypadek, albo inne
    utrudnienie na drodze, to wtedy reaguje i proponuje inną trasę.
    Możesz ustawić jakiś czas krytyczny powyżej którego ma proponować zmianę
    trasy - ja ustawiłem na 15 minut.
    Z założeniem podróży po Zachodzie i korków autostradowych - dla mniej
    niż 15 minut nie ma sensu zjeżdżać z autostrady na pipidówy.

    Zdarzało mi się że ostrzegało mnie przed korkiem na 0,5 godziny, ale 200
    km przede mną - nie reagowałem na jego propozycje z takim wyprzedzeniem
    i zazwyczaj korek zdążył się zlikwidować zanim do niego dojechałem, więc
    i-go zmieniało informacje o czasie straconym w korkach.

    Niemniej - to się nie sprawdzi na jazdę po mieście i zwykłe korki na 5
    minut każdy, za to na każdym skrzyżowaniu po drodze, sytuacja jest zbyt
    dynamiczna, a to jest nawigacja offlinowa, ale z traffikiem online.

    Nigdy
    > czegoś takiego nie widziałem. Wydaje mi się, że nawigacje patrzą tylko
    > do przodu.
    >
    > Gdy Yanosik wpakuje mnie w korek na codziennej trasie, to zyskuję chwilę
    > na przestudiowanie ruchu w okolicy za pomocą Google. No i zdarzało mi
    > się zawracać by sporo czasu zaoszczędzić jadąc równoległą ulicą.

    A mnie nie raz czy dwa, w ten sposób własnoręcznie wykonany objazd
    okazał się gorszy niż postój w krótkim korku.
    Bo samochody, które wyprzedzałem wcześniej doganiałem po pewnym czasie
    od mojego "objazdu".

    To że komuś się wydaje, że zyska na czasie, omijając krótki korek
    niezakorkowaną drogą, nie oznacza że tak jest naprawdę, tutaj nawigacja
    zazwyczaj "wie lepiej".
    Bo często jest tak, że ta niby pusta droga kończy się jakimiś światłami,
    na których czekasz po kilka minut mimo że samochodów tylko kilka sztuk.

    Żeby temu zaprzeczyć musiałbyś pojechać w dwa auta różnymi drogami.
    Były takie testy różnego softu nawigacyjnego zresztą, poszukaj sobie ich
    i zdaj się na ich wyniki.

  • 32. Data: 2018-04-22 08:02:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 23:24, Axel pisze:

    > Dokładnie tak korzystam z  Yanosika. W postaci pływającej ikony.

    > Pełna zgoda. Wszystkie mają swoje wady. Z AM zrezygnowałem, bo miałem
    > dość baaardzo woooolnego działania i  częstego wieszania się (używałem
    > na WinCE).
    > I z przyzwyczajenia korzystam zazwyczaj z Here (używam od zawsze za
    > granicą). I nie widzę zbyt dużej przewagi NaviExperta, którego kupiłem
    > na próbę.

    A ja z I-go, uznając że wszystko inne jest o wiele mniej dopracowane, ma
    gorsze mapy, lub niepotrzebnie zdaje się tylko na dostęp do internetu,
    który traktuję tylko jako opcję awaryjną.
    Zwłaszcza za granicą.

  • 33. Data: 2018-04-22 08:04:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-04-2018 o 03:14, Marek S pisze:

    > Ja osobiście używam go w ten sposób czasem. Jednakże jest wtedy kłopot
    > ze zgłoszeniami. Może jakoś się to da zrobić lecz nie mam czasu
    > analizować opcji prowadząc.

    > Ja bym chciał tylko jednego - omijania korków na codziennej trasie.

    Sprawdzałem wiele razy na stronach targeo i GM zakorkowanie dróg i
    proponowane trasy przed wjazdem z pracy do domu.
    Nigdy jeszcze trasa którą bym wybrał sam patrząc na korki, nie była
    szybsza (zdaniem obu stron www) niż ta którą same proponują o więcej niż
    1 minutę.

    Inna sprawa, że mostów w Poznaniu mało, a ja i tak przez Wartę muszę
    przejechać, a to tam są wąskie gardła.

  • 34. Data: 2018-04-22 08:43:02
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-22 o 03:17, Marek S pisze:

    > Ja psioczę na nawigację Yanosikową a nie na całego Yanosika. Jako
    > ostrzegacz - jest rewelacyjny. No może prawie - bo w trybie zgłaszania
    > (czyli takiego jakiego prawie zawsze używam) nie pokazuje limitu
    > prędkości obowiązującej w danym miejscu.

    Jeszcze jeden punkt z którego powodu wywaliłem go z telefonu - od
    niedawna konieczność logowania. Jestem sobie w Włocławku chcę włączyć
    Yanosika a on mi p*li o podanie hasła.. Dawniej logowanie można było
    pominąć, teraz nie. Mam niby wozić ze sobą notesik z loginem i hasłem
    aby tego używać.. niech się wypchają.  Jednak jako do nawigacji i
    ostrzegacza nie mam większych uwag krytycznych. Wracając do funkcji
    omijania korków, tu chyba nie ma czegoś co dobrze i skutecznie działa.
    Przynajmniej ja nic takiego nie widziałem.

  • 35. Data: 2018-04-22 08:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ja tak go właśnie użytkuję.
    > O ile akurat potrafi złapać sygnał gps.

    Miałem z tym kiedys problem ale jak sie okazało - miałem właczone jakies
    inteligentne oszczedzanie baterii dla yanosika.
    Po ustawieniu normalnego korzystania z baterii problemy znikneły.
    Telefon to xiaomi redmi note 2 plus

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 36. Data: 2018-04-22 08:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > zgłaszania (czyli takiego jakiego prawie zawsze używam) nie pokazuje
    > limitu prędkości obowiązującej w danym miejscu.

    A juz myslałem ze takie detale tylko mi przeszkadzaja :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 37. Data: 2018-04-22 11:00:00
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-22 o 02:50, Marek S pisze:

> [...]
    > widzę na mapie z danej nawigacji jak należy jechać to nawigacja tego nie
    > może zobaczyć również?  Ehhhh...
    >
    > Z weryfikowaniem drogi na "płaskiej mapie" też nie jest różowo. Go gdy
    > wpakuję się w wjazd na zakorkowaną obwodnicę, to już musztarda po
    > obiedzie. Tak samo gdy korek jest kilka km dalej a nie ma zjazdów po
    > drodze, to też analizowanie bez przewijania nie będzie możliwe.
    > Prowadząc auto w gęstym ruchu ciężko jest manipulować, analizować.
    > Ryzykowne. Ostatecznie tak będę musiał robić skoro nie da się inaczej. :-(

    Mógłbyś to robić dla mnie :-)

  • 38. Data: 2018-04-22 11:11:27
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-22 o 03:14, Marek S pisze:

> [...]
    > analizować opcji prowadząc.

    > Ja bym chciał tylko jednego - omijania korków na codziennej trasie.

    To pytanie jest czy istnieje jakiś system powiadamiania o korkach, który
    można podpiąć do każdej nawigacji

  • 39. Data: 2018-04-22 21:55:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-22 o 11:00, kk pisze:

    > Mógłbyś to robić dla mnie :-)

    Chyba założę firmę Yanosik 2.0 :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 40. Data: 2018-04-22 22:17:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-22 o 07:59, Cavallino pisze:

> [...]
    > I faktycznie, w piątkowe popołudnie poza jednym krótkim odcinkiem w
    > Krakowie przed światłami, nie było korków.

    Ciężko mi zatem zdiagnozować regułę, dla której nie działa ta funkcja na
    trasie, którą codziennie przemierzam. :-( Jak dla mnie to nie jest
    śmieszne gdy zamiast wracać do domu w 35 minut czy godzinę, jadę 2.5h

> [...]
    > okazał się gorszy niż postój w krótkim korku.
    > Bo samochody, które wyprzedzałem wcześniej doganiałem po pewnym czasie

    Specyfika ruchu w 3mieście polega na tym, że mamy de facto 2 trasy na
    wprost: przez miasto albo obwodnicą. Jadąc równolegle objazdami widzisz
    jakie auta wymijasz więc banalnie skuteczność objazdu można ocenić. Po
    drugie, mając tylko dwie proste, jeśli coś się przytrafi, to nie ma
    czegoś takiego jak krótki korek. Korka nie ma albo ma on wiele km. Np.
    ten ostatni miał w linii prostej 10km tworząc jeden wielki parking. Bez
    problemu dało by się go objechać. Ok, to był incydent, choć ważny. Ale
    praktycznie zawsze po pracy jest beton na Spacerowej w Gdańsku. To
    jakieś 6km. Czasami przejazd to 30 minut a czasami 1h+. W tym drugim
    wariancie opłaca się jechać nawet przez księżyc. Gorzej nigdy nie
    będzie. Niestety ani razu nie otrzymałem propozycji objazdu. Co gorsze,
    stojące korki nie są przez Yanosika poprawnie sygnalizowane. Zauważyłem,
    że jeśli w jedną stronę samochody jadą normalnie, a w drugą stoją (w
    porze korków zawsze tak jest na Spacerowej), to czarne odcinki
    praktycznie nigdy się w Yanosiku nie pojawiają więc skoro jest tak
    dobrze. Google jakoś dają radę.

    > Żeby temu zaprzeczyć musiałbyś pojechać w dwa auta różnymi drogami.
    > Były takie testy różnego softu nawigacyjnego zresztą, poszukaj sobie ich
    > i zdaj się na ich wyniki.

    Nie trzeba aż tak kombinować w 3mieście. Jadąc równolegle do trasy
    monitorujesz postępy. Gdy widzisz, że np. duża ciężarówka znika daleko z
    tyłu na horyzoncie, to wiesz, że zaoszczędziłeś mnóstwo czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek