  • 21. Data: 2018-04-21 21:00:23
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-21 o 06:46, Cavallino pisze:

    > Waze to w ogóle porażka - trasy wyznacza domyślnie najgorzej ze
    > wszystkich, informacji o radarach i kontrolach nie ma - yanosik bije go
    > na głowę.

    Tak czytam i mam wrażenie że większość tu piszących nie wie że Yanosika
    można odpalić w tle dla ostrzeżeń a do nawigowania używać innej
    nawigacji. Przynajmniej tak można na Androidzie.

    Ja dalej się miotam i między różnymi darmowymi. (waze, osm, google...) a
    płatną Automapą.
    Myślę że jeszcze trochę czasu upłynie zanim powstania wszytkomający
    dobrze działający program. Zawsze coś nie tak ;-(

  • 22. Data: 2018-04-21 22:40:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 21:00, z pisze:

    > Tak czytam i mam wrażenie że większość tu piszących nie wie że Yanosika
    > można odpalić w tle dla ostrzeżeń a do nawigowania używać innej
    > nawigacji. Przynajmniej tak można na Androidzie.

    Ja tak go właśnie użytkuję.
    O ile akurat potrafi złapać sygnał gps.

  • 23. Data: 2018-04-21 22:45:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2018 o 18:59, Alf/red/ pisze:

    > OK, czyli od zawsze mój Yanosik nie wie nic o korkach, tylko prowadzi
    > mnie nie sprytniej niż np. Garmin czy Tomtom?
    > Niech se w 4litery wsadzą taką domyślność. Pokazuje te kolorki natężenia
    > ruchu, a jednak domyślnie nie używa ich do podpowiadania w nawigowaniu?
    > Masakra. Przecież po to go używam, żeby ominąć niespodziewane korki, a
    > nie żeby mi podpowiadał jak dojechać z Radomia do Warszawy.

    Ale skąd on ma o tym wiedzieć, jeśli nie raczyłeś go o tym powiadomić?
    Czyli ustawić właściwej opcji?

    > Nie zrozumieliśmy się.
    > Yanosik ma ustawione "typ trasy: Klasyczna" czyli nie omijaj korków.
    > Czyli powinien wybierać trasy główne, czyli S-ki i DK, a potem
    > wielopasmówki w mieście.

    A skąd ten pomysł?
    Opcja wybierania dróg głównych wcale nie jest klasyczna, nie spotkałem
    czegoś takiego w żadnej nawigacji.
    Najbliżej do niej jest trasie "Łatwej w I-go", ale nadal to nie działa w
    ten sposób.

    To że zazwyczaj są wybierane drogi główne to przypadek, wynikający z
    czegoś zupełnie innego - po prostu do dróg głównych przyporządkowane są
    wyższe prędkości średnie.
    Niezależnie od tego czy faktycznie są wyższe - zdarza się dokładnie
    odwrotnie, ale coś przyjąć dla danej drogi trzeba.

    No a co za tym idzie - średni czas przejazdu teoretycznie wychodzi
    niższy niż drogami, do których są przyporządkowane prędkości niższe.

    > A ten tu każe z DK7 zjechać na Janki i Raszyn, a potem w Raszynie
    > przepchać się wąską uliczką z setką skrzyżowań równorzędnych. Czyli
    > jednak chce omijać korki. Czy tylko ja tu widzę zgrzyt?

    Nie - po prostu nie znasz algorytmu.
    Ja też nie - tylko gdybam.

  • 24. Data: 2018-04-21 23:14:41
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek S" wrote in message news:pbf1u5$uvf$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie mam pojęcia. Akurat tą drogę przytoczyłem bo w pamięci mi utkwiła ale
    > są inne. Choćby wspomniany przejazd dolnym Sopotem. Kierowcy tak się
    > remontów przestraszyli w tej części miasta, że niewielu z nich zapuszcza
    > się tamtędy więc paradoksalnie przejazd stał się bardzo sprawny. A mimo to
    > obie nawigacje milczą na ten temat.

    >Ok, dzięki. Widzę, że mają okres testowy, świetnie.

    Niestety, wszystkie testowane przeze mnie nawigacje (Yanosik, Automapa,
    Waze, Here, Google Maps, Naviexpert) nie sprawdzają się przy objeżdżaniu
    korków. A raczej - rzadko się sprawdzają. Jeśli znasz miasto, to bardziej
    użyteczne jest włączenie 'płaskiej' mapy z wyświetleniem spowolnienia na
    sąsiednich ulicach i wyznaczenie własnej trasy. Zdarzało mi się jechać z
    dwiema nawigacjami równocześnie, z których jedna zalecała mi skręt w prawo,
    druga w lewo, a ja jechałem prosto :-) (i moja trasa była chyba najszybsza).
    Natomiast pomóc mogą nawigacje w nieoczekiwanym korku i w nieznanym terenie.

    --
    Axel

  • 25. Data: 2018-04-21 23:24:44
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "z" wrote in message news:5adb8a47$0$31367$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak czytam i mam wrażenie że większość tu piszących nie wie że Yanosika
    > można odpalić w tle dla ostrzeżeń a do nawigowania używać innej nawigacji.
    > Przynajmniej tak można na Androidzie.

    Dokładnie tak korzystam z Yanosika. W postaci pływającej ikony.

> [...]
    > Myślę że jeszcze trochę czasu upłynie zanim powstania wszytkomający dobrze
    > działający program. Zawsze coś nie tak ;-(

    Pełna zgoda. Wszystkie mają swoje wady. Z AM zrezygnowałem, bo miałem dość
    baaardzo woooolnego działania i częstego wieszania się (używałem na WinCE).
    I z przyzwyczajenia korzystam zazwyczaj z Here (używam od zawsze za
    granicą). I nie widzę zbyt dużej przewagi NaviExperta, którego kupiłem na
    próbę.

    --
    Axel

  • 26. Data: 2018-04-22 02:50:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 23:14, Axel pisze:

    > Niestety, wszystkie testowane przeze mnie nawigacje (Yanosik, Automapa,
    > Waze, Here, Google Maps, Naviexpert) nie sprawdzają się przy objeżdżaniu
    > korków. A raczej - rzadko się sprawdzają.

    Pech, a właśnie to dla mnie byłaby najważniejsza funkcjonalność.
    Zupełnie nie rozumiem w czym nawigacje mają problem. Technicznie nie ma
    przeszkód, żeby oprogramowanie badało najszybszą trasę. To jeden z
    pierwszych algorytmów jaki informatycy poznają w szkołach. Skoro ja
    widzę na mapie z danej nawigacji jak należy jechać to nawigacja tego nie
    może zobaczyć również? Ehhhh...

    Z weryfikowaniem drogi na "płaskiej mapie" też nie jest różowo. Go gdy
    wpakuję się w wjazd na zakorkowaną obwodnicę, to już musztarda po
    obiedzie. Tak samo gdy korek jest kilka km dalej a nie ma zjazdów po
    drodze, to też analizowanie bez przewijania nie będzie możliwe.
    Prowadząc auto w gęstym ruchu ciężko jest manipulować, analizować.
    Ryzykowne. Ostatecznie tak będę musiał robić skoro nie da się inaczej. :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2018-04-22 03:03:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 13:15, Cavallino pisze:

    > Naprawdę dziwne, bo oprócz tego że yanosik gryzie mi się z najnowszym
    > androidem i często nie chce złapać gps, pomimo że inne programy akurat z
    > niego korzystają, to jak już złapie, to wyznacza naprawdę nieźle i korki
    > omija.
    >
    > Aczkolwiek używam go sporadycznie, tak jak pisałem - podczas dalszych
    > wyjazdów.

    Tu może powstać inne zjawisko, które powoduje, że pozytywnie Yanosika
    odbierasz. Po pierwsze jesteś w obcym terenie więc nie znasz specyfiki
    ruchu w tym miejscu. Yanosik "jakoś" Cię prowadzi lecz nie pokazuje
    zajętości dróg w pobliżu więc nie masz odniesienia. Być może objazd jaki
    wyznaczył jest dużo wolniejszy od pojechania trasą własnoręcznie
    wyznaczoną na podstawie realnej zajętości dróg w danej chwili.

    Po drugie: czy zwróciłeś uwagę czy jakakolwiek nawigacja kazała zawrócić
    gdy nieoczekiwanie, pierwotnie wyznaczona droga zakorkowała się? Nigdy
    czegoś takiego nie widziałem. Wydaje mi się, że nawigacje patrzą tylko
    do przodu.

    Gdy Yanosik wpakuje mnie w korek na codziennej trasie, to zyskuję chwilę
    na przestudiowanie ruchu w okolicy za pomocą Google. No i zdarzało mi
    się zawracać by sporo czasu zaoszczędzić jadąc równoległą ulicą.
    Klikania jest przy tym sporo więc czynność nie nadaje się do
    przeprowadzenia w czasie jazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2018-04-22 03:08:25
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 13:16, Cavallino pisze:

    > Nie będzie, bo navi kolejnych omijających powinno zauważyć nowy korek w
    > inny miejscu i też go ominąć.

    No więc właśnie. Ruch stanie się zoptymalizowany. Wszelkie warianty
    objazdów zostaną jednakowo obłożone.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2018-04-22 03:14:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 21:00, z pisze:

    > Tak czytam i mam wrażenie że większość tu piszących nie wie że Yanosika
    > można odpalić w tle dla ostrzeżeń a do nawigowania używać innej
    > nawigacji. Przynajmniej tak można na Androidzie.

    Ja osobiście używam go w ten sposób czasem. Jednakże jest wtedy kłopot
    ze zgłoszeniami. Może jakoś się to da zrobić lecz nie mam czasu
    analizować opcji prowadząc.

    > Myślę że jeszcze trochę czasu upłynie zanim powstania wszytkomający
    > dobrze działający program. Zawsze coś nie tak ;-(

    Ja bym chciał tylko jednego - omijania korków na codziennej trasie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-04-22 03:17:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 14:40, Trybun pisze:

    > Naviexpert, a i tego nie polecam jako czegoś co miałoby dobrze służyć do
    > omijania korków. Na Yanosika nie ma co psioczyć bo on zasadniczo
    > przeznaczony jest do ostrzeżeń przed kontrolami, nie do omijania korków.

    Ja psioczę na nawigację Yanosikową a nie na całego Yanosika. Jako
    ostrzegacz - jest rewelacyjny. No może prawie - bo w trybie zgłaszania
    (czyli takiego jakiego prawie zawsze używam) nie pokazuje limitu
    prędkości obowiązującej w danym miejscu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek