  • 201. Data: 2016-12-15 18:49:10
    Temat: Re: Posluchajta ... Wyrok.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    news:o2ujhj$fv$2@node2.news.atman.pl...

    > Tak myślałem, że nawet od sądu będziesz próbował być mądrzejszy.....

    Odnieś się do moich argumentów.
    Przede wszystkim udowodnij, że wyrok jest prawomocny
    i gdzie jest opublikowany.
    Fantazja literacka mnie nie interesuje.

  • 202. Data: 2016-12-15 18:49:33
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > No jak to nie, skoro w 17.2 tak właśnie masz napisane?

    Przecież pisałeś, że 17.2 nie dotyczy rowerzystów na chodniku.
    W art 17.2 nie pisze, że pieszy na chodniku ma pierwszeństwo.
    Czyli wg twojego rozumowania wyjeżdżający z bramy moze
    "pogonić" pieszych na chodniku.

  • 203. Data: 2016-12-15 18:50:08
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Ten który decyduje o przeznaczeniu chodnika.

    W tym przepisie nie pisze, że pieszy ma pierwszenstwo
    na chodniku.

  • 204. Data: 2016-12-15 19:33:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 18:49, EdekS pisze:

    > Przecież pisałeś, że 17.2 nie dotyczy rowerzystów na chodniku.
    > W art 17.2 nie pisze, że pieszy na chodniku ma pierwszeństwo.
    > Czyli wg twojego rozumowania wyjeżdżający z bramy moze
    > "pogonić" pieszych na chodniku.

    Przeczytaj co sam cytowałeś, znajdź sobie przepis o chodniku, znajdź
    różnice, pomyśl, a jeśli to nic nie da - zrób to jeszcze raz.

    Jeśli nadal nie będziesz miał pojęcia o czym piszesz, daj sobie spokój w
    ogóle, może być za trudne.

    Z mojej strony EOD - przynajmniej jeśli chodzi o Ciebie.

  • 205. Data: 2016-12-15 19:33:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 18:50, EdekS pisze:

    > W tym przepisie nie pisze, że pieszy ma pierwszenstwo
    > na chodniku.

    Prawo nie jest tak dosłowne, jak się laikowi może wydawać....

  • 206. Data: 2016-12-15 20:41:36
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Przeczytaj co sam cytowałeś, znajdź sobie przepis o chodniku, znajdź
    > różnice, pomyśl,

    Jak by nie patrzeć, to na podstawie prawa z twojej głowy
    wychodzi, że wyjeżdżającemu z bramy wolno "pogonić" przechodniów,
    bo nigdzie wprost nie napisano, że pieszy ma pierwszeństwo
    na chodniku. Czyli wg ciebie : "pieszy nie ma ustawowego prawa
    pierwszeństwa na chodniku" :)))))

  • 207. Data: 2016-12-15 20:42:00
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Prawo nie jest tak dosłowne, jak się laikowi może wydawać....

    Prawo nie jest z .... głowy wzięte, tylko z oficjalnych publikacji.

  • 208. Data: 2016-12-15 20:59:00
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Prawo nie jest tak dosłowne, jak się laikowi może wydawać....

    Ale w art. 17.2 doslownie pisze, że włączający się do ruchu
    ma ustąpić INNEMU pojazdowi.
    Czego tu nie rozumiesz ? i upierasz się jak osioł,
    ze rowerzyście na chodniku nie trzeba ustępować.

  • 209. Data: 2016-12-15 21:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > kilogramowym na oko dwudziesto latkiem zapierdalajacym 20km/h przy
    > scianie nie wchodzi w moj zakres ograniczonego zaufania. Za to
    > wchodzila ta zasada w zakres obowiazkow rowerzysty. Z wyjatkiem moich
    > dokumentow o nic wiecej sie mnie nie pytali. Dla nich sprawa byla
    > oczywista. Pytasz jak bym sie tlumaczyl. Wcale bym sie nie tlumaczyl
    > bo tlumacza sie ci co zrobili cos niezgodnego z prawem. Mialem swiadka
    > ktory widzial, na dodatek brama jest w zasiegu dwoch kamer. Jest wiele
    > roznych niby oczywistych sytuacji i nagle sie okazuje ze ten co

    Mnie tłumaczenie ze uwazałem spodziewajac sie pieszego, biegacza,
    ewentualnie ojca z dzieckiem na rowerze ktorzy jednak nie jada tak szybko,
    przekonuje.
    W sumie tak samo jak nie musze spodziewac sie ze zza łuku wyjedzie mi ktos
    kto jedzie 100 na ograniczeniu do 50, tak samo na chodniku nie musze
    spodziewac sie kogos kto jedzie 25 skoro ci co moga znajdować sie na
    chodniku nie poruszaja sie raczej szybciej niz 15km/h.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 210. Data: 2016-12-15 22:35:56
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.12.2016 21:01, Budzik wrote:
> [...]
    > spodziewac sie kogos kto jedzie 25 skoro ci co moga znajdować sie na
    > chodniku nie poruszaja sie raczej szybciej niz 15km/h.

    ...co nie zmienia faktu, że współcześnie wyroki nie uwzględniają takiego
    tłumaczenia się i "niespodziewania". Przykładowo w przypadku zjazdu w
    podporządkowaną i incydentu z piratem przekraczającym prędkość na drodze
    z pierwszeństwem winny jest zjeżdżający. I nie m tłumaczenia, że ten
    drugi jechał "za szybko". Jedyny wyjątek przytoczyłem wcześniej w wątku.
    Dotyczył wypadku, w którym zginęły 3 osoby i sprawca w ogóle nie
    wykazywał skruchy.