  • 91. Data: 2016-12-06 11:42:13
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Sun, 4 Dec 2016 00:28:16 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:

    >nie ma czegoś takiego jak samoistne wygaszanie tablic. Tablica jest
    >przepisana do końca życia pojazdu w danym powiecie, chyba że pojazd

    Niekoniecznie, mozesz sobie zazyczyc nowej.

    >zostanie sprzedany do innego. liczenie na to że wszystkie się
    >sprzedadzą w danym powiecie jest trochę naiwne.

    Ale czy trzeba czekac ?
    Zamiast zamowic 10 tys z numerami od XXX0000 do XXX9999 zamowia 10 tys
    z numerami jak w zalaczonym pliku.

    J.

  • 92. Data: 2016-12-06 12:38:47
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 3.1 i 29.2.2.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Nie jestem od dawania szans.
    > Nie ma obowiazku trabienia jak sie wyjezdza z bramy, trzeba tylko zachowac
    > ostroznosc.

    PoRD wymaga, abyś dawał szansę.
    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego DZIAŁANIA, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również ZANIECHANIE.

    Nie napisali, że trzeba trąbić, gdy wyjeżdża się z bramy, ale napisali
    o obowiązku zachowania szczególnej ostrożności
    i napisali że można używać sygnał dźwiękowy, aby ostrzec
    o bezpośrednim niebezpieczeństwie art. 29.2.2.

    Jadący Zenek pirat to jest bezpośrednie niebezpieczeństwo :))

  • 93. Data: 2016-12-06 13:41:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Dec 2016 11:42:13 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Niekoniecznie, mozesz sobie zazyczyc nowej.

    Wszyscy zaraz naraz sobie zażyczą? To jest jeszcze mniejszy odsetek
    niż przeniesienie do innego powiatu.

    I co dalej?

    --
    Marek

  • 94. Data: 2016-12-06 13:48:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wszyscy zaraz naraz sobie zażyczą?

    Raczej niewielu, bo to dodatkowe koszta.

    >To jest jeszcze mniejszy odsetek niż przeniesienie do innego powiatu.
    Tym niemniej z ta "dozywotnoscia tablic w powiecie" to przesadziles,
    chyba, ze miales na mysli ze "praktycznie".

    >I co dalej?

    I dalej wykonawca wykona, a urzad bedzie przyznawal nowe numery, ktore
    juz byly komus przydzielone.
    A kolekcjonerzy beda mieli swoje stare numery dlugo.

    J.

  • 95. Data: 2016-12-06 13:55:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    ositphotos_112604932-Car-plate-of-netherlands-number
    s.jpg

    >tak jak niemiecki FE-Schrift
    ><https://pl.wikipedia.org/wiki/FE-Schrift>
    >który oprócz czytelności ma utrudnić szybką zmianę przez domalowanie
    >czarnego czy białego kawałka. Bo nie da się zrobić łatwo O z 0 czy 1
    >z I

    Wymyslony w latach 70-tych, gdy rozpoznawanie komputerowe to tak
    troche w sferze science-fiction, choc prace juz trwaly.

    I tak na oko, to np 3 latwo przerobic na 6.
    Tzn czlowiek sie szybko zorientuje, ale komputer w kiepskiej
    widocznosci moze miec klopoty.

    E z B, F z B i E bym zaryzykowal, C z G i z 0, Y z V,

    J.

  • 96. Data: 2016-12-06 14:03:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Masz racje ze moje wizje sie sprawdzaja, a ze w dlugim czasie.
    >Pamietam jak mnie jebaliscie na funty za odcinkowy pomiar predkosci.
    >Ze niemozliwe itp. I jest.

    Jest i nie jest. Nikt nie mowil, ze niemozliwe, bo takie systemy juz
    byly.
    Kwestia byla, kiedy do nas trafia.

    Na razie ile tych odcinkowych mamy ? Ja znam dwa - Lubin i Kluki.

    >Jak patrze na rozwoj techniki to widze ze dozyje momentu ze mandaty
    >beda automatycznie odpisywane z konta w banku.

    Nie mowie, ze nie bedzie, ale mam nadzieje ze nie dozyjesz.
    Zycze Ci oczywiscie dlugiego zycia ... a sobie wielu lat bez takiego
    systemu :-)

    >Wystarczy ze zdelegalizuja fizyczne pieniadze.

    A po co ? Bedziesz mial konto przypisane do PJ, albo samochod na karte
    kredytowa, skonczy sie kredyt, to samochod sie zatrzyma i nie pojedzie
    dalej :-)

    >Przy okazji pozbeda sie mola ze ludzie moga w zlocie albo diamentach
    >trzymac kase na czarna godzine. Zniknie szara strefa.
    >Dziwne ze jeszcze tego nie zrobili.

    Chyba wlasnie powolutku probuja.

    J.

  • 97. Data: 2016-12-06 14:11:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Zastanawiac to sie mozna nad czyms na co ma sie wplyw. Jesli nie ma
    >sie wplywu to pozostaje albo podporzadkowanie albo nie
    >podporzadkowanie.
    >Z tym w drugim przypadu zawsze sie przegrywa.

    Mamy 20 lat tradycji w niepodporzadkowywaniu sie , w tym dwa
    zwyciestwa :-)

    >Optymalny uklad jest taki ze jakims cudem robia mozliwosc zdalnego
    >wyrejestrowania bez zdawania tablic i mozliwosci nie placenia w tym
    >czasie oc.
    >W nie istniejacym spoleczenstwie takie rozwiazanie by dzialalo bo
    >ludzie sa w nim uczciwi i przestrzegaja zasad. Zbedna jest wtedy
    >kontrola.
    >Ale ze taki swiat rownolegly nie istnieje to potrzebna jest kontrola
    >i karanie tych co zasad nie przestrzegaja.

    straszysz skynetem, to i kontrole moga byc skutecznie.

    >Jest XXI wiek i mozna by placic oc za czas w jakim chce sie korzystac
    >z samochodu. Stawka dzienna mogla by byc 30% wyzsza niz normalna.

    Albo za kilometr przejechany :-)

    >Wielu by to urzadzalo. Mozna placic przelewem z potwierdzeniem smsem
    >na wskazany telefon,

    Mozna tez zawrzec umowe i sciaganie automatyczne, nawet jesli co
    miesiac.

> [...]
    >bardzo zdrozec. OC jest ubezpieczeniem solidarnym. Wszyscy sie
    >skladaja na tych co maja pecha. A pecha moze miec kazdy.
    >Rozwiazaniem bylo by wprowadzenie zasady ze za razace naruszenie
    >przepisow ubezpieczyciel moze wystapic z regresem w stosunku do
    >sprawcy.
    >Ktos wjechal na skrzyzowanie przy czerwonym swietle bo mial zawal
    >ubezpieczyciel placi i sie nie czepia.
    >Ale jak wjechal bo nie zauwazyl czerwonego i zrobil sie wypadek to
    >wystepuje z regresem bo umawial sie ze ubezpiecza kogos kto ma
    sie zachowac w takiej sytuacji. Cos jak sugerowana predkosc na
    niemieckich autostradach.

    Ale wiesz ... jesli regres, to ubezpieczyciele by sprzedawali
    ubezpieczenie od takiego regresu :-)

    Ograniczyc AC do przypadkow, gdy sie nie przekroczylo predkosci pare
    firm probowalo, ale szybko sie wycofalo :-)

    Moze jednak lepiej rozlozyc te koszta pechowcow na wiekszej ilosci
    klientow :-)

    J.

  • 98. Data: 2016-12-06 15:29:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Dec 2016 13:48:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I dalej wykonawca wykona, a urzad bedzie przyznawal nowe numery,
    ktore
    > juz byly komus przydzielone.

    Nie można przydzielać numerów już wcześniej przydzielonych, nawet
    przypadku kasacji czy sprzedaży pojazdu do innego powiatu.

    --
    Marek

  • 99. Data: 2016-12-06 15:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie można przydzielać numerów już wcześniej przydzielonych, nawet
    >przypadku kasacji czy sprzedaży pojazdu do innego powiatu.

    Ale przepis latwo zmienic.
    Jedna noc, a to chyba nawet tylko w randze rozporzadzenia.

    Bo inaczej ... tych numerow wkrotce zabraknie, co prawda w kolejce
    czeka 8-znak, juz gdzieniegdzie wdrozony.

    Cos tam minister mysli, bo po serii LLnnnLL (L-itera, n-cyfra), widze,
    ze pojawily sie LLnLnnn.
    Czemu tak - nie bardzo potrafie sie domylec. Ale to sie tym bardziej
    szybko skonczy,
    a LLLnnnn maja inne powiaty.

    J.

  • 100. Data: 2016-12-06 17:37:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello EdekS,

    Tuesday, December 6, 2016, 12:38:47 PM, you wrote:

> [...]
    > i napisali że można używać sygnał dźwiękowy, aby ostrzec
    > o bezpośrednim niebezpieczeństwie art. 29.2.2.

    Bezpośrednim nie ewentualnym!

    > Jadący Zenek pirat to jest bezpośrednie niebezpieczeństwo :))

    --
    Best regards,
    RoMan