  • 191. Data: 2016-12-15 15:45:01
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Muze myk w tym ze nic nie musialbym tlumaczyc bo ja mialem prawo wyjechac a
    rowerzysta nie mial prawa byc tam gdzie byl. Jest jeszcze paragraf 22, czyli zasada
    ograniczonego zaufania. Ja mogle sie spodziewac psa, matki z dzieckiem w wozku,
    pieszych, dziecka na rowerze bedacego pod opieka innej osoby. Kolarka z
    osiemdzesiecio kilogramowym na oko dwudziesto latkiem zapierdalajacym 20km/h przy
    scianie nie wchodzi w moj zakres ograniczonego zaufania. Za to wchodzila ta zasada w
    zakres obowiazkow rowerzysty. Z wyjatkiem moich dokumentow o nic wiecej sie mnie nie
    pytali. Dla nich sprawa byla oczywista. Pytasz jak bym sie tlumaczyl. Wcale bym sie
    nie tlumaczyl bo tlumacza sie ci co zrobili cos niezgodnego z prawem. Mialem swiadka
    ktory widzial, na dodatek brama jest w zasiegu dwoch kamer. Jest wiele roznych niby
    oczywistych sytuacji i nagle sie okazuje ze ten co wjechal w dupe nie jest winny.

  • 192. Data: 2016-12-15 15:52:40
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.12.2016 15:45, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    oczywistych sytuacji i nagle sie okazuje ze ten co wjechal w dupe nie jest winny.

    Po prostu Ci się udało. Prawdopodobnie przegrałbyś w większości sądów
    gdyby sprawa tam trafiła. Prawo jasno definiuje "uczestnika ruchu" i
    sytuacje w jakich powinieneś ustąpić. Definicja "uczestnika ruchu" nie
    uwzględnia tego, czy ktoś może lub nie może być na drodze w danym
    miejscu tylko sam fakt obecności na drodze.

    JaceK

  • 193. Data: 2016-12-15 16:19:43
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Nie znam przepisu który nadawałby jakiekolwiek prawa rowerzyście na
    > chodniku, pomijając wyjątki wymienione wprost w ustawie.
    > Nie mogę więc Ci podać nieistniejącego przepisu.

    To podaj przepis w którym jest napisane, że pieszy ma pierwszenstwo
    przed wyjeżdżającym z bramy.
    Z góry wiem, ze nie podasz, bo takiego przepisu nie ma.
    Czyli według twojego poziomu rozumowania można wymuszać
    pierwszeństwo na pieszych na chodniku, bo oni nie mają pierwszeństwa
    w twoim mniemaniu.

  • 194. Data: 2016-12-15 16:19:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poinformuj o swoich przemysleniach policje. Ja nie jestem adresatem.

  • 195. Data: 2016-12-15 16:32:43
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Bo chodnik jest częścią drogi przeznaczoną do ruchu pieszych, a
    > rowerzystów (poza kilkoma przypadkami szczególnymi nie).
    >
    > Tego chyba nie muszę za Ciebie w przepisach szukać?

    To ty uzasadniasz, że nigdzie nie pisze, że rowerzysta
    ma pierwszenstwo wzgledem wyjeżdżającego z bramy.
    Ale też nigdzie nie jest napisane, że pieszy
    ma pierwszenstwo względem wyjeżdżającego z bramy.
    Czyli wg ciebie można wymuszać pierwszeństwo na pieszym.

  • 196. Data: 2016-12-15 17:05:50
    Temat: Re: Posluchajta ... Wyrok.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    > Jakbyś jednak upierał się przy swoim, to masz nawet wyrok w takiej
    > sprawie, wraz z dokładną analizą sytuacji.

    Nie podałeś treści wyroku, tylko podałeś coś co
    zrozumiał, lub nie zrozumiał autor tego artykułu.
    Podaj link gdzie jest opublikowany wyrok.
    Nie wiadomo, czy ten wyrok jest prawomocny.
    Wyrok został wydany w oparciu o prawo, które
    obowiązywało w roku 1995, a teraz mamy rok 2016.

    Sąd rozpatrywał wypadek, kiedy rowerzysta jechał bardzo
    szybko 25 km/h.
    Nic tam nie pisze, że kierowca używał sygnał dźwiękowy.
    Kierowca zobaczył rowerzystę dopiero po wyjechaniu 1,0 mtr
    na chodnik i potrzebował jeszcze dodatkowo 0,5 mtr
    aby się zatrzymać ("pojazd zatrzymał w połowie szerokości
    chodnika") - to jest smiech, a nie zachowanie szczegółnej
    ostrożności.

  • 197. Data: 2016-12-15 18:21:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 16:32, EdekS pisze:

    > To ty uzasadniasz, że nigdzie nie pisze, że rowerzysta
    > ma pierwszenstwo wzgledem wyjeżdżającego z bramy.
    > Ale też nigdzie nie jest napisane, że pieszy
    > ma pierwszenstwo względem wyjeżdżającego z bramy.

    No jak to nie, skoro w 17.2 tak właśnie masz napisane?
    Jakbyś wyjeżdżał z bramy na DDR, to ustępować musiałbyś również
    rowerzystom na niej się znajdujących.
    Właśnie dlatego że na DDR są zgodnie z prawem i musisz ich brać pod uwagę.

    Na chodniku nie musisz, podobnie jak samochodów jadących dla kaprysu
    chodnikiem.

  • 198. Data: 2016-12-15 18:22:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 17:05, EdekS pisze:

> [...]
    > aby się zatrzymać ("pojazd zatrzymał w połowie szerokości
    > chodnika") - to jest smiech, a nie zachowanie szczegółnej

    Tak myślałem, że nawet od sądu będziesz próbował być mądrzejszy.....
    Trudno.
    PLONK WARNING po raz drugi za ośli upór i odporność na wiedzę - tym
    razem po raz ostatni.

  • 199. Data: 2016-12-15 18:24:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 16:19, EdekS pisze:

    > To podaj przepis w którym jest napisane, że pieszy ma pierwszenstwo
    > przed wyjeżdżającym z bramy.

    Ten który decyduje o przeznaczeniu chodnika.
    W przeciwieństwie do rowerów, pieszy w nim wymieniony, więc należy go
    brać pod uwagę przejeżdżając przez chodnik.

  • 200. Data: 2016-12-15 18:26:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-15 o 18:24, Cavallino pisze:

    > Ten który decyduje o przeznaczeniu chodnika.
    > W przeciwieństwie do rowerów, pieszy w nim wymieniony, więc należy go
    > brać pod uwagę przejeżdżając przez chodnik.

    Zaskoczę cię - rower też jest wymieniony jako uprawniony do korzystania
    z chodnika.

    --
    Liwiusz