    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Date: Thu, 4 Apr 2019 23:12:06 +0200

    Witam,

    Wiem, że tytuł wyraża sprzeczność, ale spróbuję określić moje
    doświadczenia i oczekiwania. Przeznaczeniem są sprzęty domowe: młynki
    elektryczne, lampki garderobowe, piloty i pewnie jeszcze coś. Do tej
    pory nie interesowałem się klasą średnią akumulatorów więc jestem tu
    "lajkonikiem".

    Doświadczenia pozytywne.
    Ponieważ jestem zagorzały fotografem, w swoich sprzętach stosuję
    wyłącznie najlepsze jakościowo rozwiązania typu czarne Eneloopy Pro lub
    czarne Fujitsu. Mogą one leżeć miesiącami i nie rozładowują się
    praktycznie. Praktycznie aż do całkowitego rozładowania dają duży prąd.
    Do tego są bardzo trwałe, choć nie grzeszą ilością ładowań do zgonu.

    Doświadczenia negatywne.
    Przed Eneloopami/Fujitsu stosowałem Vartę Ready4Use. Miałem może z 20
    ogniw. W ciągu 2-3 lat padły mi wszystkie mimo iż stosowałem je
    zamiennie. Bardzo szybko traciły pojemność (mierzyłem ją i zapisywałem
    na ogniwach), ale to pikuś. W połowie rozładowania (po pewnym czasie
    używania) traciły wydajność prądową. Młynek do pieprzu zwyczajnie nie
    dawał rady po tygodniu prawie nie używania. Wystarczyło 1 ogniwo
    Ready4Use + Eneloopy, by tak się działo. Przy 4 Eneloopach w młynku
    wszystko ok przez miesiące.

    GP takie jak tu:
    http://www.nokaut.pl/akumulatorki/4-x-akumulatorki-r
    6-aa-gp-ni-mh-2700.html
    okazały się znacznie trwalsze, ale też pojemność traciły. Choć nie było
    aż tak dokuczliwej cechy jak utrata Imax przy nieznacznym rozładowaniu.

    Czy da się kupić coś na rynku, co będzie w miarę trwałe i w wydajności
    prądowej i w niezbyt drastycznym starzeniu się? Zależy mi na
    optymalizacji cena/jakość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek