  • 151. Data: 2015-09-07 15:56:14
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >No bez przesady. Pisząc jakiekolwiek oprogramowanie, które jest
    >użyteczne w prawdziwym życiu, prędzej czy później trzeba liznąć
    >prawie
    >wszystko powyższe. Nie wspominając już o wyborze języka na starcie,
    >czy
    >nawet konieczności zaprojektowania własnych algorytmów do pewnych
    >rzeczy.

    >Nie twierdzę, że programista amator stoi na równi z programistą po
    >studiach informatycznych. Ale algorytmy, struktury danych, inżynieria
    >oprogramowania, optymalizacja i tego typu rzeczy są do opanowania
> [...]

    Sa. A i na studiach moga byc ominiete, albo niezrozumiale.

    >Zwłaszcza "na żądanie" podczas realnego
    >programowania nieco ambitniejszych kawałków kodu, jeśli ktoś jest w
    >miarę lotny i chce kod napisać naprawdę dobrze.

    Oczywiscie, tylko ze potem sie okaze, ze nie bez powodu metody
    numeryczne zajmuja np 3 semestry plus rownolegly wyklad z analizy
    matematycznej.

    J.

  • 152. Data: 2015-09-07 17:33:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >A jak ktoś łazi po sadzie i opryskuje pięciometrowe drzewa?

    To rece trzyma na wysokosci ~1.5m i operuje sztyca :-)

    J.

  • 153. Data: 2015-09-07 17:50:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > To rece trzyma na wysokosci ~1.5m i operuje sztyca :-)

    Koszykarz potrzebuje takich uprawnień? Czasem przy robocie łapie
    się za obręcz, która jest na wysokości 3,05 metra.

    --
    Jarek

  • 154. Data: 2015-09-07 18:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >"Legal issues" na stronie wine o niczym takim nie wspomina. Używałem
    >wine na Fedorze i Debianie i nic nie musiałem robić poza instalacją
    >pakietu z repozytorium. I wszystko mi działało.

    Nie ma jakis cudow, ze wspolczesne programy wymagaja np frameworka
    .NET, a tem MS udostepnia bezplatnie ... ale na legalne windowsy tylko
    ?

    J.

  • 155. Data: 2015-09-07 22:00:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-07 o 15:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > Brzmi rozsadnie, ale wtedy zadnych uprawnien na prace powyzej 3m nie
    > trzeba.

    Są uprawnienia na prace specjalistyczne na wysokości - tak jak malowanie
    kominów.

    > Z drugiej strony, praca, czyli wymiana zarowki, jednak 4m ponad poziomem
    > podlogi :-)

    Zależy gdzie. Żeby być stopami 4 m nad ziemią to żarówka musi być na 5 -
    5,5 czyli raczej na hali. To już lepiej wymieniać żarówki ze zwyżki.
    Przy pracy na drabinie na wysokości ponad 2 m musisz mieć szelki zapięte
    o stały element konstrukcyjny czyli nie o drabinę :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 156. Data: 2015-09-07 22:01:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Koszykarz potrzebuje takich uprawnień? Czasem przy robocie łapie
    > się za obręcz, która jest na wysokości 3,05 metra.

    A stopy mają na wysokości 1 m, bo to wysokie chłopaki są.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 157. Data: 2015-09-07 22:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Są uprawnienia na prace specjalistyczne na wysokości - tak jak
    >malowanie kominów.

    Ale my tu nie o kominach, tylko np glupi podest przy maszynie na
    wysokosci 3.05 ...

    >Zależy gdzie. Żeby być stopami 4 m nad ziemią to żarówka musi być na
    >5 - 5,5 czyli raczej na hali. To już lepiej wymieniać żarówki ze
    >zwyżki.

    Ale mialem na mysli zarowke na wysokosci 4m. Niska hala, albo
    obnizone lampy ...

    >Przy pracy na drabinie na wysokości ponad 2 m musisz mieć szelki
    >zapięte o stały element konstrukcyjny czyli nie o drabinę :)

    A jak je zapiac ... bez drabiny ?
    Czy mozna np do uchwytu na podlodze ? :-)

    J.

  • 158. Data: 2015-09-07 23:48:20
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-07 o 22:38, J.F. pisze:

    > Ale my tu nie o kominach, tylko np glupi podest przy maszynie na
    > wysokosci 3.05 ...

    No to nie trzeba uprawnień. Chyba, że za uprawnienia do wykonywania
    takich prac uznamy odbycie szkolenia BHP (na przykład wewnętrznego). W
    trakcie szkolenia pracownik powinien dowiedzieć jak pracować bezpiecznie
    na wysokości, z drabiny, z podestu, ze zwyżki itp. Bez odpowiedniego
    szkolenia pracownik nie może wykonywać prac.

    > Ale mialem na mysli zarowke na wysokosci 4m. Niska hala, albo obnizone
    > lampy ...

    > A jak je zapiac ... bez drabiny ?

    Nie jestem specem od BHP. Podejrzewam, że behapowiec nie zareagowałby
    gdybyś wspiął się po drabinie powyżej 3 metrów żeby zapiąć linę od
    szelek, ale gdyby zauważył, że będąc na takiej drabinie, bez
    zabezpieczenia wkręcasz żarówki, albo malujesz konstrukcję, to
    wstrzymałby prace.

    > Czy mozna np do uchwytu na podlodze ? :-)

    Jeśli potrafisz zawisnąć na takiej linie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 159. Data: 2015-09-08 00:41:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > I co z tego, że masz dostęp do jakieś archaicznej dystrybucjj, która nie
    > miała tego mechanimu albo został on wyłączony przez jej administratora? Ja
    > zawsze deaktywuje to, bo mnie to wkurza.

    No to, że chcę się dowiedzieć jak to feature włączyć.

    > Nawet archaiczne dystrybucje sprzed udev, czyli z czasów używania
    > dyskietek miały możliwość zainstalowania np. daemona automount. Także
    > automatyczny mount był praktycznie zawsze dostępny.
    > Jego niepopularność w stosowaniu w starszych dysyrybucjach wynikała z
    > tego, że rasowy admin wolał mieć wszystko pod kontrolą i montować
    > ręcznie.

    Nawet "rasowy" admin musiał kiedyś oddać system w ręce użytkowników.
    A ci mogą mieć inne preferencje.

  • 160. Data: 2015-09-08 08:24:12
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-09-08 o 00:41, Pszemol pisze:
    > "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > No to, że chcę się dowiedzieć jak to feature włączyć.

    Prosto, o ile tylko masz do tego uprawnienia.

    > Nawet "rasowy" admin musiał kiedyś oddać system w ręce użytkowników.
    > A ci mogą mieć inne preferencje.

    Automount generalnie to się wyłącza na serwerach. Na "końcówkach" to
    różnie, zależy od polityki firmy, nie od widzimisię użytkowników. Wbrew
    pozorom całkiem sporo firm nie pozwala na wtykanie pendrajwów do
    komputerów firmowych, nawet sporo softu jest do blokowania użycia
    różnych nośników wymiennych.

    Pozdrawiam

    DD