  • 161. Data: 2015-09-08 10:57:18
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:msjpca$rul$1@node2.news.atman.pl...
    > Według prawa, to nawet nie wolno inaczej. :-) Zwykłemu Użytkownikowi
    > wolno wymienić żarówkę i coś tam jeszcze podobnie skomplikowanego. Na
    > szczęście istnieje jeszcze zdrowy rozsądek...

    I takowoż postąpiłem, zmodernizowałem światło w pokoju materiałami z jednego
    z szeroko reklamowanych sklepów, choć to nie reklama była inspiracją do
    zajrzenia tam, lecz zwyczajna potrzeba, bo się oprawka rozsypała - żarówki
    zgrzały to i owo i cały bakelit prawie się pokruszył. Przy okazji dołożyłem
    4 lampki diodowe i świecą mi wieczorami... I zrobiłem to sam, nawet nie
    myśląc, czy mi wolno, czy nie. Uważałem, żeby dobrze skręcić i zaizolować -
    i jest dobrze. A jak będę chciał, to sobie przy tym świetle natrzaskam
    niemca po kasku i nie będę się ogladać na żadne Ministerstwo zdrowia, czy
    Konkordat :P Albo obejrzę sobie materiały "popularnonaukowe" z niegrzecznymi
    dziewczynkami w wieku 15+, coby legal... :P
    To tyle na razie w temacie "wolno, czy nie?" :) (wiadomo, że szybko, hehe)
    :))

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 162. Data: 2015-09-08 11:21:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Sep 2015 17:41:25 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > No to, że chcę się dowiedzieć jak to feature włączyć.

    Skontaktuj się z adminem tego systemu.

    > Nawet "rasowy" admin musiał kiedyś oddać system w ręce użytkowników.
    > A ci mogą mieć inne preferencje.

    Wątpliwe aby rasowy admin zezwolil użytkownikom montowanie
    czegokolwiek na jego serwerze.

    --
    Marek

  • 163. Data: 2015-09-08 14:13:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-08 o 00:41, Pszemol pisze:
    > "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > No to, że chcę się dowiedzieć jak to feature włączyć.

    Trochę problem, bo pytasz się jak włączyć funkcjonalność którą większość
    ludzi korzystających z Linuksa po prostu używa bezrefleksyjnie od lat.
    Lepiej byłoby zapytać na grupie pcol, ale może już nie działa :) Skoro
    do komputer przemysłowy to radziłbym skopiować cały system na dysk i
    dopiero na nim pracować, aby niczego nie popsuć. Z umount będzie pewnie
    problem bo zdaje się przejście na umount wiąało się ze zmianą obsługi
    systemów plików z jądra do userspace (ale być może bredzę bo się nie
    znam). Musiałbyś ściągnąć nowszą wersję jądra, pewnie przekompilować,
    dodając moduły odpowiednie do twojej architektury. W sumie dość
    problematyczne. Pewnie łatwiej zrobić to automontem, ale tu też trzeba
    sprawdzić czy w jądrze maż ustawione ładowanie modułu automonter. Zobacz
    w necie automaster autofs. Nie pamiętam jak sobie automounter radzi z
    automatycznym odmontowaniem wyjętego pendrajwa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 164. Data: 2015-09-08 14:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-09-07 o 22:38, J.F. pisze:

    >No to nie trzeba uprawnień. Chyba, że za uprawnienia do wykonywania
    >takich prac uznamy odbycie szkolenia BHP (na przykład wewnętrznego).
    >W trakcie szkolenia pracownik powinien dowiedzieć jak pracować
    >bezpiecznie na wysokości, z drabiny, z podestu, ze zwyżki itp. Bez
    >odpowiedniego szkolenia pracownik nie może wykonywać prac.

    Kiedy o ile sie orientuje, to jednak trzeba.
    Niektore osoby juz na 3m powyzej podlogi maja jakies problemy, zawroty
    glowy itp.

    http://www.bhp.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/uprawnien
    ia-do-wykonywania-prac-na-wysokosci

    >Nie jestem specem od BHP. Podejrzewam, że behapowiec nie zareagowałby
    >gdybyś wspiął się po drabinie powyżej 3 metrów żeby zapiąć linę od
    >szelek, ale gdyby zauważył, że będąc na takiej drabinie, bez
    >zabezpieczenia wkręcasz żarówki, albo malujesz konstrukcję, to
    >wstrzymałby prace.

    No, przy 3.5m moze by i nie zareagowal, ale wchodzenie na 10 czy 100m
    jest podobnie niebezpieczne nawet w czasie samego wchodzenia.

    J.

  • 165. Data: 2015-09-08 16:13:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    [...przemysłowy komputerek Pszemola...]

    > Skontaktuj się z adminem tego systemu.

    Skąd podejrzenie, że ten system ma admina?

    Skąd pomysł, że to jest serwer?

    --
    Jarek

  • 166. Data: 2015-09-08 21:33:04
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-08 o 14:13, Mario pisze:

> [...]
    > do komputer przemysłowy to radziłbym skopiować cały system na dysk i
    > dopiero na nim pracować, aby niczego nie popsuć. Z umount

    Miałem na myśli udev.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 167. Data: 2015-09-08 22:43:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-08 o 14:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Kiedy o ile sie orientuje, to jednak trzeba.
    > Niektore osoby juz na 3m powyzej podlogi maja jakies problemy, zawroty

    Jeśli czytałbyś uważniej to zauważyłbyś, że już wcześniej napisałem, że
    nie potrzeba uprawnień wysokościowych tylko zaświadczenie lekarskie.
    Specjalne uprawnienia do pracy przy instalacji elektrycznej to
    świadectwo kwalifikacyjne E. Specjalne uprawnienia do konserwacji suwnic
    to świadectwo kwalifikacyjne konserwatora suwnic. Dla prowadzenia wózka
    widłowego to jest świadectwo operatora wózka widłowego. Aby pracować na
    wysokości nie trzeba żadnych specjalistycznych świadectw, tylko
    zaświadczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy. Jeśli to jest dla
    ciebie specjalne uprawnienie, to musisz przyznać, że do odbierania
    telefonów jako sekretarka też trzeba specjalne uprawnienie w postaci
    świadectwa od lekarza medycyny pracy. Tak samo do wklepywania cyferek w
    excelu. Pracownik nie może rozpocząć pracy na żadnym stanowisku jeśli
    nie ma ważnego zaświadczenia, że jego stan zdrowia i umiejętności
    psychoruchowe zezwalają na pracę na danym stanowisku.

    > No, przy 3.5m moze by i nie zareagowal, ale wchodzenie na 10 czy 100m
    > jest podobnie niebezpieczne nawet w czasie samego wchodzenia.

    Oczywiście. Dlatego inne maksymalne wysokości mają drabiny ruchome -
    skośne czy rozstawne, inne drabiny stałe z pałąkami, czy bez pałąków ale
    z prowadnicą do asekuracji czy w ogóle bez zabezpieczeń. Ale nadal to
    nie zmienia faktu, że wchodzenie po drabinie to inne zagadnienie niż
    praca na drabinie. O ile nie wnosi się narzędzi itp.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 168. Data: 2015-09-09 01:41:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Skontaktuj się z adminem tego systemu.

    > Wątpliwe aby rasowy admin zezwolil użytkownikom montowanie czegokolwiek na
    > jego serwerze.

    Jakim serwerze??

  • 169. Data: 2015-09-09 01:42:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> wrote in message

    > Prosto, o ile tylko masz do tego uprawnienia.

    Dzięki za instrukcje :-[

    > Automount generalnie to się wyłącza na serwerach.

    Jakich serwerach? Skąd bierzesz serwery? Przeczytaj o co pytam...
    Mówimy o komputerze przemysłowym, autonomicznej jednostce.
    Pracuje bez serwera, kontroluje maszyną przemysłową i umożliwia
    wtykanie USB Flash Drive - user ma uprawnienia do mount/umount.

    > Na "końcówkach" to
    > różnie, zależy od polityki firmy, nie od widzimisię użytkowników. Wbrew
    > pozorom całkiem sporo firm nie pozwala na wtykanie pendrajwów do
    > komputerów firmowych, nawet sporo softu jest do blokowania użycia
    > różnych nośników wymiennych.

    Skup się i pisz na temat bo takie dywagacje to strata bitów tylko :-)

  • 170. Data: 2015-09-09 08:01:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Sep 2015 16:13:36 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Skąd podejrzenie, że ten system ma admina?

    Każdy Linux powinien mieć swojego "admina" i w większości przypadków
    ma. Bardziej lub mniej zaangażowanego, bardziej lub mniej
    ograniętego.

    > Skąd pomysł, że to jest serwer?

    Bo serwuje usługi? Fakt, że niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę,
    że praktycznie każdy komputer spełniający jakieś usługi w pewnym
    procesie (w tym przypadku przemysłowym) to serwer (tych usług).

    --
    Marek