  • 11. Data: 2019-04-23 05:25:01
    Temat: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-23 o 05:22, Filip454 pisze:

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=FA0go1cW-sc
    >
    > Jeśli Pan Bóg pozwoli to wymienię chyba na jakiś model z większym
    > ekranem, ale polubiłem jabłkowe telefony za to, że nie irytują
    > spowalnianiem i nie musisz w nich grzebać. W Androidzie też nie musisz
    > grzebać ale już po roku odczuwam zauważalne spowolnienia. To po prostu
    > czuć w normalnych apkach typu poczta, dialer itp.
    >
    > Moim zdaniem problem z płynnością spadającą po czasie w Andku, ciągnie
    > się od wersji ICS (Sony Xperia S) bo piernik 2.3 (Xperia Neo V i HTC
    > Wildfire S) działał błyskawicznie, a nie miał specjalnego auto

    Sprostowanie - oryginalny soft 6S to 9.3.1 był.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 12. Data: 2019-04-23 09:57:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Apr 2019 05:22:43 +0200, Filip454
    <f...@g...com> wrote:
    > Od roku 2017 używam iP6S (już wiekowy model) i nie zwolnił ani
    > trochę,
    > podkreślam, ani trochę - uwierz mi na słowo. Działa jak po wyjęciu z

    Działa bo nic na nim nie instalujesz w takiej skali jak na Androidzie.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-04-23 23:26:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" q9m0e6$j9e$...@d...me

    > Apple obniża zegary? Pierwsze słyszę. Słyszałem tylko
    > o aktualizacji obniżającej zegary kiedy bateria jest
    > w złym stanie (i tylko wtedy).

    > Od roku 2017 używam iP6S (już wiekowy model)
    [inni ;) mają starsze]

    > i nie zwolnił ani trochę, podkreślam,
    > ani trochę - uwierz mi na słowo.

    Jeśli przeczytasz swe słowa o słyszalności, ;)
    zrozumiesz, ile warte są Twe słowa.

    Flashki zwalniają nie dlatego, że obsługuje je Android.

    > pudełka, bez zabawy z fstrimem.

    Jakaż to zabawa?!?!?

    > Ponadto mam najświeższe updaty, które
    > znacznie przyspieszyły działanie telefonu,

    Wierzę na słowo. ;)

    [najpierw 'nie zwolnił ani trochę', teraz przyspieszył...]

    > Jeśli Pan Bóg

    ['Pan Rydzyk' -- obraźliwość/obraza, ale 'Pan Bóg' -- OK
    http://www.biblijni.pl/modlitwy/11_glowne_prawdy_wia
    ry.html
    1. Jest jeden Bóg.
    2. Bóg jest Sędzią sprawiedliwym, który
    za dobro wynagradza, a za zło karze.
    3. Są trzy Osoby Boskie: Bóg Ojciec,
    Syn Boży i Duch Święty.
    4. Syn Boży stał się człowiekiem, umarł za
    krzyżu i zmartwychwstał dla naszego zbawienia.
    5. Dusza ludzka jest nieśmiertelna.
    6. Łaska Boża jest do zbawienia koniecznie potrzebna.]

    > pozwoli to wymienię chyba na jakiś model z większym ekranem,
    > ale polubiłem jabłkowe telefony za to, że nie irytują
    > spowalnianiem i nie musisz w nich grzebać.

    Nie musisz czy nie opłaca się, bo aplikacje są płatne?
    Stale coś instaluję i (jeśli apka nie spodoba się)
    deinstaluję, zmieniam ustawienia...

    Telefon zwalnia -- ale wystarczy wywalić część ;) aplikacji,
    aby przyspieszył... Moim zdaniem mógłby zwiększać ilość
    pamięci w efekcie jakiegoś cwanego, softowego aktualizowania... ;)

    > W Androidzie też nie musisz grzebać ale już po roku odczuwam
    > zauważalne spowolnienia. To po prostu czuć w normalnych apkach
    > typu poczta, dialer itp.

    0. Każda z tych apek stale jest aktualizowana,
    przez co staje się coraz większa. Rzadko kolejna
    wersja jest mniejsza od poprzedniej, a nawet jeśli
    tak zdarzy się, kolejna wersja jest większa...
    1. Flashki zwalniają -- to skutek pisania, nie Androida.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-04-23 23:32:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Działa bo nic na nim nie instalujesz w takiej skali jak na Androidzie.

    I ja tak uważam.

    - Windows niektórych osób nie stwarza żadnych problemów,
    gdyż te osoby niczego (nawet aktualizacji) nie instalują
    całymi latami.
    - Flashki nie zwalniają, gdyż niewiele notują zapisów.
    - Akumulator starcza na tydzień, gdyż telefon nie jest
    używany. (mnie nominalne 5 Ah starcza na parę godzin
    włączonego ekranu z filmem lub czymś podobnym)

    - Samochód też nie psuje się, gdy nie jest używany.
    - Pieniędzy nie ubywa bez zakupów...

    -=-

    Dzięki BGatesowi zarobiłem sporo forsy i stałem się znany.
    (mogłem zarobić znacznie więcej niż zarobiłem)
    Ciekawe, czy Steve Jobs i Bill Gates opłacili swych obrońców
    równie hojnie co mnie... I aby było jasne -- nie zachwalałem
    produktów BG czy M$.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-04-24 00:08:24
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-23 o 09:57, Marek pisze:

    > Działa bo nic na nim nie instalujesz w takiej skali jak na Androidzie.

    Co masz na myśli, że w takiej skali jak na Androidzie?

    Mam identyczny od lat zestaw aplikacji (do wszystkich znalazłem
    odpowiedniki, jeśli oryginału nie było na iOS) i bardzo dużo gier.
    Większość z tych gier bardzo często średnio co tydzień lub pół miesiąca
    dostaje aktualizacje, które niemal od razu instaluję.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 16. Data: 2019-04-24 00:11:22
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    > Ciekawe, czy Steve Jobs i Bill Gates opłacili swych obrońców
    > równie hojnie co mnie... I aby było jasne -- nie zachwalałem

    Przecież tłumaczę, że mam najnowszą aktualizację dla iOS (12.2). Na
    Androidzie często nie instalowałem najnowszych updatów systemu (bo ich
    po prostu często nie było).

    Często używam telefonu do nagrywania długich filmów w 4K. Powiedziałbym,
    że intensywniej używam telefonu niż przed zmianą platformy.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 17. Data: 2019-04-24 00:12:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ciekawe, czy Steve Jobs i Bill Gates opłacili swych obrońców
    > równie hojnie co mnie... I aby było jasne -- nie zachwalałem

    Ciekawe co by na to powiedział Piotr Palusiński :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 18. Data: 2019-04-24 00:45:03
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > [inni ;) mają starsze]

    Na przykład mój tata ma iP5S, na którym był 9.3.5. Kazałem mu odkładać
    updaty bo też słuchałem tych bredni o spowalnianiu starszych modeli. Po
    zainstalowaniu updatów, prędkość działania jest taka sama, a nawet
    trochę większa (zdecydowanie krótsze animacje). Ale to są w sumie
    oczywiste oczywistości.

    > Jeśli przeczytasz swe słowa o słyszalności, ;)
    > zrozumiesz, ile warte są Twe słowa.

    Wydaje mi się, że napisałeś po prostu bzdurę bez podania choćby jednego
    źródła.
    Potwierdzeniem tego może być fakt, że np. starszy telefon mojego taty
    (iPhone 5S), na najnowszym updacie działa szybciej niż na ostatnim iOS 9
    dostępnym na ten telefon (bodajże 9.3.5).

    > Flashki zwalniają nie dlatego, że obsługuje je Android.

    Wszystkie pamięci flash zwalniają kiedy są katowane dużą ilością zapisów
    lub wypełnione powyżej 80%, ale dlaczego w wypadku telefonów zwalniały
    zatrważająco tylko wszystkie moje Androidy, a iOS mogę zawalać jakimś
    syfem i nic, nawet po czasie, się z nimi nie dzieje?

    Interesują mnie twarde dowody. Bo w sumie każdy może napisać, że to nie
    wina Androida i tak jest bo ja tak mówię :)

    Ja akurat za bardzo nie mam jak Ci tego zobrazować bo ciężko zrobić
    raport, czy nagrać filmik z używania 10+ lat urządzeń z Androidem. Mogę
    się tylko powoływać na jakieś artykuły, które biorą pod uwagę krótki
    czas, w którym Android był używany.

    > Jakaż to zabawa?!?!?
    Jest to dla użytkownika dodatkowa zabawa. W iOS nie musisz robić z tym
    kompletnie nic (bo po prostu nie ma takiej potrzeby), a w Androidzie,
    żeby użyć fstrim musisz mieć przecież odpowiednie uprawnienia, a poza
    tym w celu otrzymania tych uprawnień musisz telefon zrootować.

    Zacznijmy może od tego, że zarządzanie pamięcią powinno być tak
    dopracowane, żeby mechanizmy uruchamiały się co jakiś czas
    automatycznie, czy działały na bieżąco.

    > Wierzę na słowo. ;)
    >
    > [najpierw 'nie zwolnił ani trochę', teraz przyspieszył...]

    Obejrzyj sobie jak działa iOS na iPhonie 6S, na poszczególnych softach.
    Telefon w całej historii jego używania nie zwolnił w ogóle od wyjęcia
    pierwszego dnia z pudełka, po instalacji iOS 10 wzwyż znacznie
    przyspieszył, ze względu na to, że animacje zostały skrócone +
    zoptymalizowali dodatkowo system.

> [...]
    >      krzyżu i zmartwychwstał dla naszego zbawienia.
    >   5. Dusza ludzka jest nieśmiertelna.
    >   6. Łaska Boża jest do zbawienia koniecznie potrzebna.]

    Wiara to sprawa indywidualna każdego człowieka. Możesz sobie wierzyć w
    kogo chcesz, ale wyśmiewanie czyichś przekonań religijnych to poziom
    dna. Już pomijam mieszanie Rydzyka w sprawy wiary.

    > Nie musisz czy nie opłaca się, bo aplikacje są płatne?
    > Stale coś instaluję i (jeśli apka nie spodoba się)
    > deinstaluję, zmieniam ustawienia...

    Płatne aplikacje? Które? Mogę instalować co chcę, są również bezpłatne
    aplikacje w AppStore. Za większość gier, w które gram, i tak musiałem
    zapłacić bo są płatne na obydwu platformach.

> [...]
    >   tak zdarzy się, kolejna wersja jest większa...
    > 1. Flashki zwalniają -- to skutek pisania, nie Androida.

    Na iOS dostaję bardzo często powiadomienia o aktualizacjach i instaluję
    je jak leci. Do gier, które mają po kilka GB, dodawane są aktualizacje
    mające wielkość także rzędu GB. Jak tak sobie porównam z Androidem, to
    wydaje mi się, że wersje na iOS znacznie częściej otrzymują jakieś
    drobne poprawki popraweczki, niż na Androidzie, ale to tylko moje
    subiektywne odczucie.

    Pamięci flash zwalniają - to swoją drogą, tylko czego to jest wina,
    jeśli całe urządzenie na iOS nie zwalnia w ogóle po kilku latach od
    zakupu, natomiast urządzenie na Androidzie zwalnia już po roku (czasem
    nawet krócej) użytkowania? Ja jestem przekonany, że to wina wadliwego
    zarządzania pamięcią, co potwierdzają niektóre opinie użytkowników (w
    tym z for typu XDA Developers).

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 19. Data: 2019-04-24 01:18:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5cbf8e05$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > Ciekawe co by na to powiedział Piotr Palusiński :)

    Zapytaj go. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-04-24 01:43:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" q9o4hn$a3g$...@d...me

    > Na przykład mój tata ma iP5S, na którym był 9.3.5. Kazałem mu odkładać updaty bo
    też słuchałem tych bredni

    Apple bredzi?

    > o spowalnianiu starszych modeli. Po zainstalowaniu updatów, prędkość działania jest
    taka sama, a nawet trochę większa

    Może zdecyduj się -- 'taka sama' czy 'trochę większa'?

    > (zdecydowanie krótsze animacje). Ale to są w sumie oczywiste oczywistości.

    > Wydaje mi się, że napisałeś po prostu bzdurę bez podania choćby jednego źródła.

    Po co podawać źródła sensacji typu: 'Warszawa jest stolica Polski'?
    Komu potrzebne źródła problemów Folda czy obniżania taktowania?
    Apple oficjalnie potwierdził informacje dotyczące obniżania taktowania.

> [...]
    > telefonów zwalniały zatrważająco tylko wszystkie moje Androidy, a iOS mogę zawalać
    jakimś syfem i nic, nawet po czasie, się z nimi

    Nie wiem. ;)

> [...]

    > Androidem. Mogę się tylko powoływać na jakieś artykuły, które biorą pod uwagę
    krótki czas, w którym Android był używany.

    Miałem Ace, Monstera, Overmaxa i mam Asusa.
    Rozglądam się za kolejnym. :)
    (min. 6 GiB i 32 GB, 6", GG6, 5 Ah)

> [...]

    > Zacznijmy może od tego, że zarządzanie pamięcią powinno być tak dopracowane, żeby
    mechanizmy uruchamiały się co jakiś czas

    W Applu uruchamiają się automatycznie -- obniżają taktowanie zegara.

    > Obejrzyj sobie jak działa iOS na iPhonie 6S, na poszczególnych softach.

    Dzięki za propozycję. :)

> [...]
    zoptymalizowali dodatkowo system.

    ry.html

    > Wiara to sprawa indywidualna każdego człowieka.
    [Główne prawdy wiary nie są indywidualna sprawą]

    > Możesz sobie wierzyć w kogo chcesz, ale wyśmiewanie czyichś przekonań religijnych
    to poziom dna.

    Też tak uważam. Wierzę w reinkarnację. Nie ukrywam tego,
    że w poprzednich kilku wcieleniach byłam kobietą żyjącą
    w obecnej Birmie. Wiele osób wierzy w to, że po śmierci
    obudzi się w ciele zwierzęcia lub przeciwnie -- zwierzę
    po swej śmierci obudzi się jako człowiek...

    Ja tego nie wyśmiewam, ale mam swoją wiarę.

    > Już pomijam mieszanie Rydzyka w sprawy wiary.

    [rozmyślam nad zagadnieniami językowymi, nie nad
    zagadnieniami wiary; jest u nich jeden Bóg -- po
    co tego Boga tytułować 'Panem Bogiem'? Tak, jakby
    był i 'Bóg', i (jakiś inny) 'Pan Bóg'; ale dlaczego
    on zagląda do moich myśli?! IMO nieładnie czyni!]

    > Płatne aplikacje? Które? Mogę instalować co chcę, są również bezpłatne aplikacje w
    AppStore. Za większość gier, w które gram, i
    > tak musiałem zapłacić bo są płatne na obydwu platformach.

    [które są płatne? -- ta większość?, za którą zapłacił?...]

    > Na iOS dostaję bardzo często powiadomienia o aktualizacjach i instaluję je jak
    leci. Do gier, które mają po kilka GB, dodawane są
    > aktualizacje mające wielkość także rzędu GB.

    Kilka dodać kilka daje nadal kilka? Najmniejsze kilka to 3 czy 2?
    Nawet, jeśli 2 -- po kilku ;) takich dodaniach możemy mieć kilkanaście...
    Bywa, że Androidowe są aktualizowane kilka ;) razy w miesiącu...
    Przez kilka ;) lat dodawania masz nadal kilka?

    [nie wierzę? -- znów by mi wytknął, że wiara jest prywatną sprawą]

    > Jak tak sobie porównam z Androidem, to wydaje mi się, że wersje na iOS znacznie
    częściej otrzymują jakieś drobne poprawki
    > popraweczki, niż na Androidzie, ale to tylko moje subiektywne odczucie.

    Bywało, że Androidowe miały kilka ;) poprawek jednego
    dnia, ale IMO to źle świadczy o autorach tych aplikacji.

    Gromadzę starsze wersje -- miejsce ucieka w zastraszającym tempie...
    Od jakiegoś czasu gromadzę tylko kilka ;) ostatnich wersji...

> [...]
    > że to wina wadliwego zarządzania pamięcią, co potwierdzają niektóre opinie
    użytkowników (w tym z for typu XDA Developers).

    Wg ciebie trimowanie jest jakąś zakazaną sztuką, dostępną tylko produktom Apple?
    Kiedyś nie było potrzebne, teraz chyba jest codziennością.

    --