  • 81. Data: 2019-05-05 20:35:02
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5ccf2aa8$0$477$65785112@news.neostrada.pl...

    > Większość sklepów ma takie coś: X-com, Morele, Komputronik, Proline...

    OK. Ale myślałam raczej o ogólniejszych/niezależnych wyszukiwarkach.
    Może się mylę, ale sklepy będą pokazywały to, co chcą sprzedać.

    > Czytaj też opinie na Amazonie.
    > To tam się dowiedziałem, że pierwszy laptop który chciałem kupić, Dell
    > Inspiron 5577 ma wadę fabryczną której w ramach gwarancji Dell nie
    > naprawia - po pół do roku pracy rozsypuje się i wyrywa z obudowy lewy
    > zawias w wyniku przegrzania od gorącego powietrza, które akurat w tym
    > miejscu jest wydmuchiwane. Są zdjęcia, opisy itp.

    Bardzo dziękuję za tę radę. Oczywiście będę czytać.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 82. Data: 2019-05-05 20:51:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 20:35, Ewa pisze:

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OK. Ale myślałam raczej o ogólniejszych/niezależnych wyszukiwarkach.
    > Może się mylę, ale sklepy będą pokazywały to, co chcą sprzedać.

    Mylisz się, będą pokazywały to co mają w ofercie.
    A że chcą sprzedać... jakby nie chciały to było by to muzeum albo wystawa.

    --
    Irokez

  • 83. Data: 2019-05-05 22:40:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ten aspekt kulturowy być może faktycznie mi z pamięci uleciał. Niemniej
    > ufam, iż kupując u zawodowca który przerzuca setkami komputerów
    > miesięcznie człowiek dostaje uczciwy produkt - inaczej sprzedawca nie
    > utrzymałby się chyba (?) na rynku - dlatego wspomniałem wcześniej by nie
    > kupować takich rzeczy u pierwszego Janusza z Alle*ro, bo tam rzeczywiście
    > może być loteria.

    Zasady handlu obowiązują nie tylko polaków.
    Masz towar to musisz go wcisnąć a nie opowiadać klientowi o jego
    wadach fabrycznych.
    Nieświeżego towaru raczej nie wciskają w spożywczym, bo po takie
    zakupu chodzisz codziennie a sklepów do wyboru masz kilka.
    Więc taki sklep po miesiącu nie miał by za mało kupujących.
    Komputery tak jak samochody kupujesz na kilka lat więc szybko
    nie wrócisz, więc będą ci wciskać to na czym mają największy
    zysk nie patrząc na awaryjność czy wydajność.

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2019-05-06 02:41:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-05, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Wszystkie są lutowane.
    > Zapomnij o wymianie, nie te czasy. Skończyły się z 4 generacją a mamy
    > już 8-smą.
    > Nawet jak blaszaka kupisz gdzie wsadzasz procesor, to teraz takie czasy
    > że po 4 latach nowego już nie wsadzisz bo płyta nie obsłuży.

    A po co nowego wsadzać jak można kupić za bezcen używane o np. 3x
    większej wydajności? Mowa o blaszakach oczywiście, bo w laptopie nie ma
    zwykle żadnego pola manewru by odprowadzić dodatkowe ciepło. Coś co
    wtedy, gdy płyta była nowa było najbardziej wypasionym cpu rujnującym
    zasobną kieszeń, teraz często kosztuje kilkadziesiąt pln a ciagle ma
    przyzwoite osiągi.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2019-05-15 11:52:06
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    Jestem juz posiadaczką nowego laptopa,
    Jeszcze raz przeanalizowałam uwagi w tym wątku, przejrzałam Internet,
    opinie itd. i zdecydowałam się na HP.
    Jest to HP Pavilion Gaming z procesorem i5-8300H, pamięcią 8GB,
    2 dyskami: SSD M.2 240 GB (dysk już jest, a nie tylko miejsce na niego)
    i HDD 1000 GB., kartą graficzną GeForce GTX 1050Ti i klawiaturą
    podświetlaną na biało. Co ciekawe, z klawiaturą podświetlaną na zielono
    jest o 200 zł droższy. Ale ja i tak chciałam białą.
    Trochę przekroczyłam zakładany budżet, ale udało mi się mniej zapłacić
    za ubezpieczenie samochodu, więc w sumie wyszło OK.
    Teraz mam 2 tygodnie na sprawdzenie czy mi odpowiada i na ewentualny
    zwrot.

    > System zainstalowałem na nowo bo HP dodaje pełno syfu i Windows 10
    > dosłownie ślamazarzył się na SSD. Teraz mam rakiętę jaką chciałem.
    Napisz proszę na czym ta instalacja z pominięciem syfu od HP polegała.
    Czy chodzi o to, że zaintsalowałeś z iso z Internetu bez korzystania z
    partycji recovery? Nigdzie nie widzę nalepki z Product Key. Jak to
    odczytać
    z zaintsalowanego Windows 10 Home?

    Jeszcze raz dziękuje Wszystkim za wszelkie rady i wskazówki
    Ewa

  • 86. Data: 2019-05-15 13:12:07
    Od: ń <...@...n>

    Warto wpaść na jakieś forum o tych lapkach, zależnie od Twoich możliwości angielsko-
    lub polskojęzyczne.
    Możesz spróbować też wsparcia telefonicznego HP Polska (trzeba mieć pod ręką nr
    seryjny).
    Np. do serii biznesowych (nie wiem jak z gamingowymi) HP wysyła płyty ze
    sterownikami i systemem jakby co.
    Ciekaw jestem, jakie są możliwości wyjścia graficznego w tym notebooku (na zewnętrzny
    monitor)?
    144 Hz? 4k (UHD)?
    Co do programików HP dołączanych do laptopów z systemem ja sobie zawsze je ceniłem i
    używałem i żałuję, że przy win 10 jest ich
    znacznie mniej niż było przy Win XP i Win 7.
    IMHO warto mieć zainstalowany choćby HP Support Assistant czy HP SoftPaq Download
    Manager.
    Skarbnica wiedzy:
    https://support.hp.com/us-en/products

    -----

  • 87. Data: 2019-05-15 13:32:18
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "ń" <...@...n> napisał w wiadomości
    > Ciekaw jestem, jakie są możliwości wyjścia graficznego w tym notebooku
    > (na zewnętrzny
    > monitor)? 144 Hz? 4k (UHD)?
    Jest HDMI.

> [...]
    > znacznie mniej niż było przy Win XP i Win 7.
    > IMHO warto mieć zainstalowany choćby HP Support Assistant czy HP

    Biorąc pod uwagę to, co Ty napisałeś powyżej i to, co kiedyś napisał
    Irokez, mam do wyboru albo ślamazarny Win 10 z programikami HP,
    albo rakietę bez tych programików. Marzy mi się rakieta.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 88. Data: 2019-05-15 13:44:28
    Od: ń <...@...n>

    Ktoś napisał bzdury i tyle.
    "Ślamazarne" to ewentualnie mogło być coś w dobie Pentium i 2 GB pamięci.
    Poza tym na księżyc nie lecisz..

    -----

  • 89. Data: 2019-05-15 13:46:39

    Spróbuj w wierszu poleceń wpisać (ewentualnie jako admin)?
    wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

    -----

  • 90. Data: 2019-05-15 13:56:03

    Lub Settings - View your Product ID.

    www.techadvisor.co.uk/how-to/windows/find-windows-10