  • 71. Data: 2019-05-05 19:00:36
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5ccf15ab$0$20332$426a74cc@news.free.fr...

> [...]

    Niczego takiego nie pisałam, co nie zmienia faktu, że przy pechu
    może się to okazać prawdą.
    Nowy ma przynajmniej dłuższą gwarancję.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 72. Data: 2019-05-05 19:11:35
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Zaiste. Taka jak między F1 McLaren a Dodge Viperem. No ale aby poruszać
    > się sprawnie po europejskich drogach Multipla jest równie skuteczna...

    Haha!

    Co ja napisałem...

    Oczywiście się pomyliłem.

    Przecież chciałem napisać, że oczywiście nowy laptop jest wydajniejszy,
    co pokazałem na przykładach.

    Nie wiem czemu ja tak napisałem. Już mi namieszałeś w głowie ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 73. Data: 2019-05-05 19:38:03
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    Zwyczajnie czeski błąd w zdaniu. Fatalna pomyłka. Dalej zresztą napisałem:

    > Marketowe gnioty to tak do 1500 zł. Od 2000 zł wzwyż, zaczynają się normalne,
    mid-range'owe laptopy, którym wiele nie można zarzucić i są bardzo dobrze wykonane. I
    jak widać w moim porównaniu benchmarków - nie, nie będzie wydajnościowo lepszy, na
    pewno (a w sumie to w jakości wykonania też nie musi być lepszy).

    A poleasingowy nie jest lepszy, ponieważ (wklejam jeszcze raz dla
    pewności, żeby było jasne, że ten poleasingowy jest gorszy):

    PassMark i5-8300H:
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+
    i5-8300H+%40+2.30GHz&id=3254
    9491 pkt (nieporównywalnie wydajniejszy niż leasing)

    PassMark i7-820QM (2009 rok):
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+
    i7-820QM+%40+1.73GHz&id=853
    3225 pkt

    Quadro FX 880M (2010 rok)
    https://www.techpowerup.com/gpu-specs/quadro-fx-880m
    .c1394
    Moc: 116.2 GFLOPS

    GeForce GTX1050 (2016 rok)
    https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-gtx-10
    50.c2875
    Moc: 1.862 TFLOPS (nieporównywalnie wydajniejszy niż leasing)

    Oczywiście ten nowy laptop będzie lepszy. Nie mam pojęcia czemu tak
    sformułowałem zdanie, a podałem wyniki na poparcie założenia, że
    oczywiście poleasing gorszy... Przemęczenie wychodzi.

    Sorry najmocniej. Mam nadzieję, że teraz niczego nie pogmatwałem.
    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 74. Data: 2019-05-05 19:45:40
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-04 o 18:32, Ewa pisze:
    > Nie brałam pod uwagę kupna używanego laptopa, bo podobnie jak
    > przy kupnie starego samochodu, nigdy do końca nie wiesz na co
    > trafisz. Ale rozważę i to.

    Może źle zrozumiałem. Nie wiem.

    Nie ważne.

    Wklejam link do najlepszej porównywarki.

    https://www.ceneo.pl/Laptopy

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 75. Data: 2019-05-05 19:51:27
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Z nowym jest dokładnie to samo ryzyko, jeśli nie wyższe.

    Nie powiedziałbym, widać, że dawno tu nie byłeś (w Polandii).

    Polacy wcisną największego kota w worku, żeby tylko zarobić. Polak
    Polakowi. Nie mieszkasz w Polsce, więc nie spotykasz się z tym na co
    dzień ^^

    I to jest takie coś w stylu: a dopłacisz to sobie wymienisz, itp., a jak
    już dostajesz sprzęt to często jest coś uwalone. SSD, czy HDD - nie ma
    różnicy, każdy dysk może być uszkodzony i sprzedany dalej (wyczyszczony
    smart).

    Jak autorka kupi nówkę to jest na 90% pewne, że sprzęt będzie sprawny i
    w 100% zgodny z opisem. Chyba, że weźmie z jakiegoś byle jakiego sklepu.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 76. Data: 2019-05-05 20:00:04
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-04 o 13:07, Ewa pisze:
> [...]
    > mając odpowiedzi na 2 powyższe pytania będę moga zdecydować
    > co i za ile warto kupić.
    > Oczywiście wiem, że ważniejsze jest pytanie 1), bo pamięć można
    > rozszerzyć, pod warunkiem, że płyta główna to umożliwia.
    >
    > I jeszcze jedno. Co do moich zastosowań mogę napisać, że nie będą
    > to gry, natomiast z pewnością będzie to m.in. oglądanie filmów.
    > Zakładam ekran 15,4" matowy Full HD.
    > 3) jaka karta graficzna, z jakimi parametrami (z jaką pamięcią) byłaby
    > do tego najlepsza ?
    >
    > Proszę o rady, najlepiej wynikające z Waszych własnych doświadczeń.

    Szanowna Autorko,
    Sugeruję odseparowanie wątku, poprzez ponowne napisanie pierwszego postu
    i opatrzenie go wyrażeniem "ciąg dalszy" - może będzie mniejszy bałagan,
    jeśli kontynuujemy dyskusję w nowym wątku.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 77. Data: 2019-05-05 20:17:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 19:51, Filip454 pisze:

> [...]
    >
    > Polacy wcisną największego kota w worku, żeby tylko zarobić. Polak
    > Polakowi. Nie mieszkasz w Polsce, więc nie spotykasz się z tym na co

    Nawet jest takie powiedzenie za granicą: "Jeśli Ci Polak nie zaszkodził,
    to znaczy, że już Ci pomógł".
    W Polsce zupełnie podobnie.
    A handel używkami to jak handel na ulicach Brazylii.
    Raz kupiłem używany IBM. Starczy. Nigdy więcej używanych laptopów.

    > Jak autorka kupi nówkę to jest na 90% pewne, że sprzęt będzie sprawny i
    > w 100% zgodny z opisem. Chyba, że weźmie z jakiegoś byle jakiego sklepu.

    Dokładnie.
    A jak coś się stanie to ma gwarancję. A na początek 14 dni na zwrot
    czego nie ma kupując używany/komisowo.

    --
    Irokez

  • 78. Data: 2019-05-05 20:17:39
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Filip454" <f...@g...com> napisał w
    wiadomości news:qan8bc$uo0$1@dont-email.me...

> [...]
    > postu i opatrzenie go wyrażeniem "ciąg dalszy" - może będzie mniejszy
    > bałagan, jeśli kontynuujemy dyskusję w nowym wątku.

    W pewnym sensie obecna dyskusja i zawarte w niej rady i wnioski mają
    związek z początkowym postem. Bo to tak naprawdę chodzi właśnie
    o odczucie różnicy.
    Myślałam, że ten wątek raczej zbliża się ku końcowi.
    Chcę teraz, m.in. przy pomocy wyszukiwarek, o adresy których prosiłam,
    dokonać jakiegoś wyboru, a potem już tylko z gotowymi zestawami
    lub zestawem spytać Was co o moim wyborze myślicie. Jeśli nie otrzymam
    druzgocącej i uzasadnionej krytyki, to wybór będzie dokonany.
    Nie wiem ile czasu da mi jeszcze ten laptop-staruszek.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 79. Data: 2019-05-05 20:25:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 18:41, Ewa pisze:

    > Chciałabym żeby w wyniku zaznaczenia odpowiadających
    > mi prametrów pokazała się lista laptopów, które te warunki
    > spełniają. Taka jakby pierwsza selekcja.

    Większość sklepów ma takie coś: X-com, Morele, Komputronik, Proline...

    > A potem to już dalsze porównywanie, czytanie opinii itd.

    Czytaj też opinie na Amazonie.
    To tam się dowiedziałem, że pierwszy laptop który chciałem kupić, Dell
    Inspiron 5577 ma wadę fabryczną której w ramach gwarancji Dell nie
    naprawia - po pół do roku pracy rozsypuje się i wyrywa z obudowy lewy
    zawias w wyniku przegrzania od gorącego powietrza, które akurat w tym
    miejscu jest wydmuchiwane. Są zdjęcia, opisy itp.

    --
    Irokez

  • 80. Data: 2019-05-05 20:31:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 19:51:27 +0200, Filip454 wrote:

    > Nie powiedziałbym, widać, że dawno tu nie byłeś (w Polandii).

    No, niedługo 20 lat już będzie... ale czasem jeszcze chadzam sobie po
    rodzimych Kaszubach za pomocą google street view :)

    > Polacy wcisną największego kota w worku, żeby tylko zarobić. Polak
    > Polakowi. Nie mieszkasz w Polsce, więc nie spotykasz się z tym na co
    > dzień ^^

    Ten aspekt kulturowy być może faktycznie mi z pamięci uleciał. Niemniej
    ufam, iż kupując u zawodowca który przerzuca setkami komputerów
    miesięcznie człowiek dostaje uczciwy produkt - inaczej sprzedawca nie
    utrzymałby się chyba (?) na rynku - dlatego wspomniałem wcześniej by nie
    kupować takich rzeczy u pierwszego Janusza z Alle*ro, bo tam rzeczywiście
    może być loteria.

    Mateusz