  • 281. Data: 2015-07-14 16:49:03
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Jul 2015, Liwiusz wrote:

    > No nie ma. Nie ma też przepisu "nie wolno zabijać".

    Ale jest "kto zabija człowieka".

    Mogę prosić ad rem, czyli możliwe maksymalne konsekwencje
    jazdy bez terminowo zrobionego badania?

    1. Zatrzymanie DR, pod warunkiem wpadnięcia na kontrolę

    Coś jeszcze? Tak, wiem, może być jakiś haczyk, ukryty
    głęboko w ustawie ratyfikującej konkordat albo jakimś
    innym miejscu (podobnie do znanych przypadków zakazu
    fotografowania), dlatego jeśli są znana, dobrze by
    było je ujawnić.

    AC pomijam - sporo kierowców nie korzysta z przyczyn różnych,
    obliga nie ma.
    Ewentualnie można podzielić skutki na bezwarunkowe
    i "występujące jeśli" (warunkowo).

    pzdr, Gotfryd

  • 282. Data: 2015-07-14 16:55:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Taki program

    Uff, czyli udało sie ustalić ze to jednak Ty smiecisz. ...
    ---
    Udało się ustalić, że program. Reszta twoich wywodów równie durnowata jest.

  • 283. Data: 2015-07-14 16:59:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2015, Zenek Kapelinder wrote:

    > A w ramach przeglądu zakaz podbicia dowodu rejestracyjnego jak w samochodzie są nie
    oryginalne części.

    Błąd. Poważny błąd.
    Niehomologowane i bez naklejki homologizacyjnej, wydawanej w tym samym
    trybie co naklejki akcyzowe np. na alkohol.
    W niedopuszczalny sposób usiłujesz zmniejszyć dochody Skarbu Państwa.

    No dobra, już nie pamiętam który rząd usunął ileś tam (kilkanaście bodaj)
    najgorzej "wypadających" podatków, AFAIR 1. miejsce zajmowała "opłata
    przesyłowa" płacona przez kurierów, koszt ściągania ponad 3x przekraczał
    wpływy...

    > Oczywiście żadne ulepszające przeróbki niedopuszczalne i karane grzywną do 5000.

    Oczywiście będzie to powodem łapówkarstwa, którego ściganie pozwoli wydać
    kilkadziesiąt milionów miesięcznie (na ściganie) :>

    Nie ma to jak wygenerować czarną strefę za pomocą zakazów :> (patrz
    "dopalacze").

    pzdr, Gotfryd

  • 284. Data: 2015-07-14 17:07:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jul 2015, re wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Nie musi być sprawne, może stać bez przeglądu (a na przykład OC musi
    > mieć, i to jest większy absurd).
    > ---
    > Może stać bez przeglądu, ale wtedy jakby psuje się bardziej i/lub więcej
    > trzeba za przegląd zapłacić.

    To jest raczej "sprowadzenie do wspólnego mianownika" ze sporą częścią
    administracyjnie narzuconych obowiązków w innych dziedzinach.
    Miałem do czynienia z instalacjami w mieszkaniu, nieużywanymi
    (bo poprzedni właściciel zamierzał sprzedać a nie mieszkał).
    Do jakiegoś czasu (elektryczna - AFAIR rok, gaz chyba krócej), mimo
    że licznik był zdjęty, po prostu zakładają nowy i używasz.
    Przekroczysz ten rok - ma być kwitek od uprawnionego elekstryka.
    I tak dalej.

    No to dlaczego dla auta UZASADNIENIE miałoby być inne?
    "Przegląd szczegółowy" ;>
    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 285. Data: 2015-07-14 17:15:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jul 2015, Myjk wrote:

    > Thu, 09 Jul 2015 09:09:06 +0200, Jacek

    > Dlatego tu nie powinno być pytania, tylko stwierdzenie pt. "poproszę
    > fakturę" i koniec.

    Błąd.
    W ogóle nie ma mowy o żadnej prośbie - jeśli sprzedaż jest "konsumecka"
    (OFnPDGlRR :>) to paragon, dla przedsiębiorcy - f-ra.
    Zakładam że nie jest to sprzedaż zwolniona z VAT.
    Ustawa zobowiązuje do wystawienia f-ry dla przedsiębiorcy (nie ma
    zmiłuj, to nie zależy od tego czy jej chce!), zaś jest mało
    prawdopodobne żeby "hurtownia" prowadząca sprzedaż indywidualną nie
    podpadała pod obowiązek kasowy.
    Czyli albo drukuje się paragon (i klient może go sobie wziąć),
    albo klient mówi że a. chce fakturę *lub* b. jest przedsiębiorcą
    i dostaje f-rę.

    > To jest zresztą bardzo dobry przykład

    Zgadza się.
    Zamiast ścigania kioskarza tam wystarczyłoby sfingowanie zakupu, po
    którym zjawisko by zniknęło.

    pzdr, Gotfryd

  • 286. Data: 2015-07-14 17:41:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

> [...]

    I tak dalej.

    No to dlaczego dla auta UZASADNIENIE miałoby być inne?
    No właśnie, uzasadnienie zawsze się znajdzie a głupi w nie wierzą

  • 287. Data: 2015-07-14 19:06:05
    Od: <2...@2...190605.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Ale jest "kto zabija człowieka".

    > Mogę prosić ad rem, czyli możliwe maksymalne konsekwencje
    > jazdy bez terminowo zrobionego badania?

    Chodzi o
    A)"kto porusza się pojazdem bez ważnych badań ale ma DR"
    B)"kto porusza się pojazdem z badaniami i ma DR bez pieczątki"
    C)"kto porusza się pojazdem ale w trakcie kontroli nie okaże DR"

    :D

    > 1. Zatrzymanie DR, pod warunkiem wpadnięcia na kontrolę

    Tylko A i B

    w przypadku C 50PLN

    > Coś jeszcze?

    Ewentualne lawetowanie

    --
    'Tom N'

  • 288. Data: 2015-07-14 19:34:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Udało się ustalić, że program. Reszta twoich wywodów równie durnowata
    > jest.

    Program wysyła sam z Twojego komputera - masakra. Moze to jakis wirus?

  • 289. Data: 2015-07-14 19:34:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > No to dlaczego dla auta UZASADNIENIE miałoby być inne?
    > "Przegląd szczegółowy" ;>

    Ale to jest podejscie od dupy strony.
    Czy uwazasz, ze przepis o instalacji ma sens?

  • 290. Data: 2015-07-14 20:08:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    > weź się odpierdol. Nie jestem ekspertem komputerowym tylko użytkownikiem komputera.

    Ale Ty przynajmniej nie twierdzisz, że coś robisz poprawnie :-)