  • 1. Data: 2015-07-08 11:44:57
    Temat: Projekt zmian w PORD
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania techniczne
    naszego auta,
    zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
    Wynika to z zapisów projektu założeń do nowelizacji prawa o ruchu drogowym.
    Zdaniem gazety
    to jeden z wielu kontrowersyjnych zapisów. I tak np. poza pieczątką w
    dowodzie rejestracyjnym
    trzeba będzie wozić z sobą specjalne zaświadczenie ze stacji diagnostycznej,
    każde przeglądane
    auto będzie fotografowane, a na przedniej jego szybie pojawi się specjalna
    nalepka.

    To już nie jest normalny kraj.

    --
    Hinek

  • 2. Data: 2015-07-08 12:01:06
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Marek Pazio <g...@...odleglej.galaktyce.com>

    W dniu 2015-07-08 o 11:44, Hinek pisze:
> [...]
    > diagnostycznej, każde przeglądane
    > auto będzie fotografowane, a na przedniej jego szybie pojawi się

    Czyli mówiąc językiem zrozumiałym, to jest projekt służący temu aby
    diagnosta więcej zarobił bez wykazywania dochodu! ;-)

  • 3. Data: 2015-07-08 12:01:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Hinek wrote:

    > Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania techniczne
    > naszego auta,

    bla bla bla. Ktoś coś gdzieś powiedział a pismaki już robią sensację

    a na przedniej jego szybie pojawi się specjalna
    > nalepka.

    jak w większości krajów, np. w Niemczech na tablicy rejestracyjnej

    > To już nie jest normalny kraj.

    wychyl kiedyś nosek ze swojej norki a przekonasz się, że gdzie indziej
    mają równie głupie pomysły

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-07-08 12:10:10
    Od: p...@g...com

    --Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania techniczne
    naszego auta, zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę - informuje "Dziennik Gazeta
    Prawna".

    czemu od razu nie potrojna albo x10 ?

    https://www.bussgeldrechner.org/tuev.html
    Hauptuntersuchung um 2 bis 4 Monate überzogen
    Konsequenzen, mit denen Sie zu rechnen haben:
    Bußgeld 15 ojro
    Hauptuntersuchung um 4 bis 8 Monate überzogen
    Bußgeld 25 ojro

    szalonym POmyslom stanowcze NIE :-)

    P.

  • 5. Data: 2015-07-08 12:11:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wiedzialem że mnie w końcu kiedyś upierdolą.

  • 6. Data: 2015-07-08 13:05:32
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "masti" napisał

    > wychyl kiedyś nosek ze swojej norki a przekonasz się, że
    > gdzie indziej mają równie głupie pomysły

    No i co z tego że gdzie indziej? Nie żyję "gdzie indziej"
    tylko tu. ISIS np. z lubością obcina głowy, jak by u nas zaczęli
    pewnie napiszesz - OK, przecież gdzie indziej też ucinają...

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2015-07-08 17:05:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > diagnostycznej, każde przeglądane
    > auto będzie fotografowane, a na przedniej jego szybie pojawi się

    Zobacz we Włoszech ile mają lepek.
    Jestem ZA lepkami, przegląd + OC ma być lepka, tak aby policja mogła od
    razu stwierdzić czy prawnie jest OK.
    A dlatego, żeby potem nie było wałowania się z ubezpieczycielem jak taki
    bez OC/przeglądu przywali Ci w samochód.
    Jest to mądrzejsze niż ta idiotyczna lepka z numerem rejestracyjnym za
    szybą.

    Co do "zaświadczenia" to nie wiem po co, niech se sprawdzą w CEPiK'u.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2015-07-08 17:27:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 8 lipca 2015 17:05:48 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > szybą.
    >
    > Co do "zaświadczenia" to nie wiem po co, niech se sprawdzą w CEPiK'u.

    Nalepki be.
    Już lepiej karteczki tak jak w irlandii.
    Bo po zbiciu szyby trzeba by cały cyrk odczynić aby być znowu legalnym.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2015-07-08 18:49:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 17:05:48 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
    > Jestem ZA lepkami, przegląd + OC ma być lepka, tak aby policja mogła od
    > Co do "zaświadczenia" to nie wiem po co, niech se sprawdzą w CEPiK'u.

    Ja tu widze pewna sprzecznosc ;) Niech zrobia ta baze porzadnie (np. scigaja
    ubezpieczycieli, ktorzy nie robia wpisow)i wtedy zadne nalepki sensu nie maja...
    Jesli nie ma w bazie, to z automatu grzywna np. poprzez ubezp. fundusz gwaranc. -
    jesli dostana odwolwnie, ze ubezpieczyciel nie wpisal, to niech sam placi ;)

    WS

  • 11. Data: 2015-07-08 19:19:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Hinek h...@f...pl ...

> [...]
    > diagnostycznej, każde przeglądane
    > auto będzie fotografowane, a na przedniej jego szybie pojawi się

    Tomek Stiller bedzie zadowolony - kolejna naklejka - on to lubi -
    onaklejkowałby wszystko i wszystkich.

    Nie wiem jaki jest sens tych zmian.

    To znaczy wiem po co zdjecia - reszty nie rozumiem. PO CO?