  • 81. Data: 2015-07-09 12:03:10
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 11:29:37 +0200, dddddddd

    > szczególnie że co 12 miesięcy przegląd przechodzą auta które zrobią w
    > tym czasie 1000km, jak i te które zrobią 120.000km,

    I raczej te co przejeżdżają 120 tkm mają bardziej świadomych kierowców, bo
    jak ktoś tyle jeździ, to musi być to jego narzędzie pracy i taki zawodnik
    nie może sobie pozwolić żeby stanąć gdzieś w polu albo rozbić się na
    trzepaku.

    > a od nowości to 3 lata możesz jeździć i nie naprawiać.

    No, dlatego dla nowych aut jest pierwszy przegląd po 3 latach.
    Następny po 2 latach, a kolejne co rok.

    > Pewnie że tak robią tylko debile,
    > ale równie głupie jest stwierdzenie,
    > że przegląd raz do roku coś pomoże..

    Nie no, pewnie, lepiej zrobić wolną amerykankę,
    szkody pokryją ubezpieczenia...

    --
    Pozdor Myjk

  • 82. Data: 2015-07-09 12:10:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 11:36:01 +0200, dddddddd

    > po dupie dostaną zapominalscy/zapracowani.

    No jeśli są zapominalscy tudzież zapracowani, to jest spore
    prawdopodobieństwo, że są też zbyt zapominalscy i zapracowani,
    żeby zadbać o poprawny stan techniczny auta.

    > Tak samo po dupie dostaję jak się jeden dzień spóźnię
    > z zapłatą zusu, rozumiem że według ciebie to też jest ok

    Rozczula mnie takie tłumaczenie. Rozumiem zapomnieć pierwsze 3 miesiące po
    założeniu DG, ale później zapominać to już czysta ignorancja o którą się
    także w tym wątku, odnośnie przeglądu, rozbiega.

    > i trzeba wprowadzić więcej takich restrykcji (np. odcinają ci
    > prąd dokładnie o północy w dniu terminu zapłaty, szef wywala cię z
    > roboty za jedno spóźnienie itd...)

    Skoro ludziom brakuje instynktu samozachowawczego, w zamian muszą mieć bat
    nad tyłkiem, to widać trzeba. Dlaczego nie zadbasz o to żeby się mieścić w
    ustalonych od dawna i znanym wszystkim terminach -- czy to poważnie
    przekracza Twoje możliwości? Przeciez to przez Takich właśnie ludzi to
    prawo jest głupkowato zaostrzane.

    --
    Pozdor Myjk

  • 83. Data: 2015-07-09 12:10:14
    Od: p...@g...com

    --Ale wiesz - ale to nie umozliwia kablowania przez sasiadow, a i trzeba wydac na
    dodatkowy sprzet w policji - jedzie taki radiowoz z kamera, patrzy po numerach na
    ulicy, sprawdza w bazie i znajduje - skradzione, zajete i te bez oplaconego podatku
    :-)

    radiowoz jest nieefektywny ... Niemcy oficjalnie fotografuja wszystkie LKW (Maut) ale
    przy okazji wyszlo ze PKW czasami tez :-) jesli ktos mysli ze jeszcze nie sprzegli
    tego ze skanerami i baza danych to musi byc niepoprawnym optymista ... na razie nie
    zajmuja sie takimi duperelami jak przeglad czy oc ale to tylko kwestia czasu ...

    P.

  • 84. Data: 2015-07-09 12:11:35
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-09 o 11:59, Myjk pisze:

    > Źle zakładasz, że skoro Twoje auta są sprawne, to inne też są sprawne.
    > Powiem więcej, jeśli ktoś zapomina o przeglądzie, to jest spora szansa,
    > że "zapomni" także naprawić auto.

    właśnie tu nie widzę związku, z resztą choćby hamulce - dziś sprawne - a
    tydzień po przeglądzie będzie 1000km więcej i trzeba wymienić, a i
    zawieszenie na dziurach dostanie po dupie... jak ktoś zechce to następne
    11 miesięcy będzie tak jeździł. Lepiej niech ITD sprzeda FR i kontroluje
    sprawność osobówek i wtedy dowala kary

    Łukasz

  • 85. Data: 2015-07-09 12:20:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 12:11:35 +0200, dddddddd

> [...]
    > zawieszenie na dziurach dostanie po dupie... jak ktoś zechce to następne
    > 11 miesięcy będzie tak jeździł. Lepiej niech ITD sprzeda FR i kontroluje

    Tylko auto ma być sprawne, nawet jeśli przeszło przegląd. Ergo, masz
    obowiązek o nie dbać. Przegląd niejako zmusza kompletnych ignorantów aby
    zadbali o nie choćby RAZ w roku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 86. Data: 2015-07-09 12:26:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 08 Jul 2015 23:13:09 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Z drugiej strony trafisz kiedyś na idiotkę co Ci wjedzie w tyłek i
    >kark przetrąci, bo zapomniała przegląd zrobić na którym by wyszło że
    >ma hamulce niesprawne, to może się tak bardzo nie będziesz dziwić.

    A jak jest różnica, jak trafi Ciebie idiotka, która ma niesprawne
    hamulce, a jednak przegląd ma.
    Przez rok to z autem różne rzeczy się mogą stać. Skoro tak, to może
    jednak trzeba przeglądy robić co miesiąc? I mieć naklejone nalepki z
    ostatnich dwunastu miesiący, a w DR kwity z dwunastu ostatnich
    przeglądów?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 87. Data: 2015-07-09 12:27:24
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 9 Jul 2015 10:32:38 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >I poważnie nie odróżniacie losowego zdarzenia od zwyczajnej ignorancji? Bo
    >za takie należy uznać jazdę niesprawnym samochodem, tu przy założeniu
    >olania/zapomnienia obowiązku przeglądu okresowego

    A od kiedy to ważny przegląd = sprawny pojazd?

  • 88. Data: 2015-07-09 12:30:52
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 9 Jul 2015 12:03:10 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    >jak ktoś tyle jeździ, to musi być to jego narzędzie pracy i taki zawodnik
    >nie może sobie pozwolić żeby stanąć gdzieś w polu albo rozbić się na

    Niekoniecznie. Kierowca to nie zawsze właściciel auta. A pracodawca
    może sobie przyoszczędzić na serwisowaniu auta, w końcu to nie są małe
    koszty. I często się okazuje, że takie trzyletnie auto jest w
    katastrofalnym stanie. Ale co tam, leasing się skończył, bierzemy
    następne. I kolejne trzy lata z głowy.

  • 89. Data: 2015-07-09 12:35:49
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 8 Jul 2015 10:01:09 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >jak w większości krajów, np. w Niemczech na tablicy rejestracyjnej

    Tu, gdzie obecnie jestem, kręci się sporo aut z Niemiec. Jakoś nalepek
    na tablicach nie zauważyłem. Owszem, kiedyś takowe były, ale chyba od
    dłuższego już czasu ich nie ma.

  • 90. Data: 2015-07-09 12:41:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 9 Jul 2015 12:10:13 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >No jeśli są zapominalscy tudzież zapracowani, to jest spore
    >prawdopodobieństwo, że są też zbyt zapominalscy i zapracowani,
    >żeby zadbać o poprawny stan techniczny auta.

    Mie widzę związku. Ja miałem taki przypadek, że pojechałem na
    przegląd, będąc w pełni przekonany, że przegląd mam za tydzień. A
    jednak się okazało, że jeździłem bez przeglądu dwa dni. Dla Twojej
    informacji, auto przechodzi przegląd bez żadnego problemu. Raz mnie
    jeden filut odrzucił, bo się nie paliła z przodu żarówka od świateł
    postojowych. No usterka tak zagrażająca bezpieczeństwu na drodze, że
    klękajcie narody.