  • 21. Data: 2015-03-22 13:23:17
    Temat: Re: Prowadnica do wiertła, prostopadłe wiercenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "cef"
    > na Krzywoustego. Nie pamiętam cen,
    > ale cena warta była choćby inwestycji
    > w szukanie rozwiązania do prostopadłego wiercenia

    1,7 zł za otwór pod konfirmat. Ciekawe czy w krawędziach też.
    http://www.chobot.pl/component/option,com_docman/tas
    k,doc_download/gid,34/Itemid,/lang,pl/
    To za typową szafkę kuchenną ~50 zł. Tylko połaczenia korpusu. A gdzie
    okucia.

    Robert

  • 22. Data: 2015-03-22 13:23:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot" <P...@n...pl> wrote in message
    > Castorama np. Pytać o oklejanie ABSem.

    Oklejać to oklejają wszędzie :-) ale w marketach to rzeźnicy. W markecie
    chyba nie liczą za cięcie, ale jakość...

    Robert

  • 23. Data: 2015-03-22 21:15:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-21 15:29, Sebastian Biały wrote:
    > Chciałbym wywiercic w miarę prostopadle otwory w płycie meblowej.

    No i zrobiłem. 9h w niedzielę.

    http://sebobialy.net/szafa.jpg

    Jedyne specjalistyczne narzędzie to:

    http://tinyurl.com/l9h4zc5

    W sumie 44 kołki, 26 konfirmatów. Trzyma że łeb sobie można o nią rozwalić.

    Wolfcraftem udało się idelanie powiercić kołki na brzegach, w sensie
    środka krawędzi płyty, niestety narzędzie nie zapewnia trzymania
    bocznego i kołki mają rozrzut do 2 mm na boki. Ale faktycznie wychodza
    pionowo, jak fabryczne. Otwory w płycie dopasowane do kołków wychodza
    idealnie. W sumie zaskakująca mała pierdółka (80zł w casto).

    Ani jeden raz wiertło do konfirmatów nigdzie nie wyszło, wzasadzie to
    dość proste jeśli wiercona płyta jest pionowo (mozna patrzeć z góry że
    wchodzi równo w środek płyty). Jestem zaskoczony że tak łatwo udało mi
    się powiercić konfirmaty, z kołkami szło z 5x wolniej.

    Hmmm, dociekliwym wyjasniam że szpara na dolnej półce to mój bład w
    obliczeniach, poprawie go jutro bo dzisiaj łapy odpadają. tak to jest
    jak się informatyk bierze za liczenie pierwszej szafy :/

    Wnioski na przyszłość: mniej kołków (po jednym) więcej konfirmatów bo
    się łatwo wiercą.

    PS. Drzwi jeszcze nie ma. Padam na pysk.

  • 24. Data: 2015-03-22 21:23:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
    > Wnioski na przyszłość: mniej kołków
    Bez kołków. Konfirmat spełnia ich rolę.

    Robert

  • 25. Data: 2015-03-22 21:32:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
    > W sumie 44 kołki, 26 konfirmatów.
    Dobrze widzę? Po jednym konfirmacie na stronę?
    Przy boku 60 cm trzeba dać 3.

    Robert

  • 26. Data: 2015-03-22 21:57:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-22 21:32, Robert Wańkowski wrote:
    > Dobrze widzę? Po jednym konfirmacie na stronę?
    > Przy boku 60 cm trzeba dać 3.

    Tylko na pólki sa pojedyncze. Ogólnie półka trzyma się na 2 kołkach i 1
    konfirmacie. Sciany zewnętrzne mają po 3 konfirmaty i 2 kołki.

  • 27. Data: 2015-03-23 12:54:09
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Oklejać to oklejają wszędzie :-) ale w marketach to rzeźnicy. W markecie
    > chyba nie liczą za cięcie, ale jakość...

    Nie jest dziwne że firmy które robią meble na zamówienie, mają *swoje*
    piły i oklejarki.

    --
    P.Jankisz

  • 28. Data: 2015-03-23 13:47:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > "Sebastian Biały"
    > Bez kołków. Konfirmat spełnia ich rolę.

    Co sądzicie o śrubach mimośrodowych? Lepsze od konfirmatów? Co
    łatwiejsze w montażu?

    --
    MN

  • 29. Data: 2015-03-23 14:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >Co sądzicie o śrubach mimośrodowych? Lepsze od konfirmatów? Co
    >łatwiejsze w montażu?

    A propos - skad ta nazwa "konfirmat" ?
    To chyba nie jest jakas oficjalnie stosowana ?

    J.

  • 30. Data: 2015-03-23 14:36:14
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 13:47, Marcin N pisze:

    > Co sądzicie o śrubach mimośrodowych? Lepsze od konfirmatów? Co
    > łatwiejsze w montażu?

    Lepsze dla fabryk, które robią mebel który musi dać się zmontować przez
    mało rozgarniętego klienta. I to mebel działający na zasadzie: zmontuj,
    postaw i nie ruszaj, a co 2 lata dokręć śruby.

    Dla amatora tylko kłopot.

    --
    P.Jankisz