  • 11. Data: 2015-03-21 21:53:06
    Temat: Re: Prowadnica do wiertła, prostopadłe wiercenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
    > Nie przeszkadza mi że widac. Nie jestem perfekcjonistą, po 3 latach
    > mieszkania nawet nie mam listew przypodlogowych jeszcze :D
    No to komandorki.

    Lub Trapez-y
    http://tinyurl.com/kth5474

    A racając do pierwotnego pytania, to wierć tak jak wierciłeś z ręki. Dobre
    wiertło duże obroty przy wkrętarce lub wiertarką. Wiertło do podpórek z
    żądłem. A do konfirmatów wiertło dedykowane do nich. Za jednym wierceniem
    masz wszystkie otwory.
    http://tinyurl.com/mwdkglq
    Wiercisz mając złożony bok z półką za pomocą plastikowego ścisku.
    http://tinyurl.com/koq6ra5

    Robert

  • 12. Data: 2015-03-21 22:41:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-21 21:53, Robert Wańkowski wrote:
    > No to komandorki.

    O nie, tak nisko nie upadnę :) Postanowiłem skręcić na kołki i
    konfirmanty. Od razu na głeboką wodę.

  • 13. Data: 2015-03-21 23:05:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
    > O nie, tak nisko nie upadnę :) Postanowiłem skręcić na kołki i
    > konfirmanty. Od razu na głeboką wodę.
    Jak konfirmaty, to kołki sobie odpuść. Szkoda czasu, bo żadnego zauważalnego
    pozytywnego efektu nie ma.

    Robert

  • 14. Data: 2015-03-21 23:19:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Za dużo. Mam do zrobienia garderobę.

    Jeśli wg własnego projektu, to co szkodzi rozrysować
    wszystkie płyty i zamówić sobie nie dość, że powiercone tam gdzie chcesz
    to jeszcze oklejone (nie żelazkiem) tylko taśmą na gorąco.
    Usługa oklejania czy owiercania jest praktycznie w cenie płyty
    w większości hurtowni specjalistycznych - leci z jakiegoś meblocama
    i nie ma znaczenia ile dziur i jakie. Masz z głowy problem prostopadłości
    czy nietypowych wyfrezowań pod zawiasy

  • 15. Data: 2015-03-21 23:51:23
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 marca 2015 23:05:45 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > "Sebastian Biały"
    > Jak konfirmaty, to kołki sobie odpuść. Szkoda czasu, bo żadnego zauważalnego
    > pozytywnego efektu nie ma.
    >
    > Robert

    zamiast na konfirmanty skręć na wkręty do kartongipsu. Mniejsza średnica to większy
    margines bezpieczeństwa ze nie wyjdzie z płyty jak nie będzie prostopadle.

  • 16. Data: 2015-03-21 23:55:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "cef"
    > Usługa oklejania czy owiercania jest praktycznie w cenie płyty
    Gdzie? No chyba, że m2 płyty 100 zł lub zamówisz kilka palet płyt.

    Robert

  • 17. Data: 2015-03-22 07:32:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef"
    > Gdzie? No chyba, że m2 płyty 100 zł lub zamówisz kilka palet płyt.

    We Wrocławiu - hurtownia na Sikorskiego
    (jakby na tyłach Cuprum) oklejali na pewno -
    a owiercone zamawiałem kiedyś w sklepie czy hurtowni
    na Krzywoustego. Nie pamiętam cen,
    ale cena warta była choćby inwestycji
    w szukanie rozwiązania do prostopadłego wiercenia
    nie mówiąc już o wierceniu w osi czy w odległości
    czy narzędzi do tego i zmarnowanego czasu.
    Ilości normalne - pawlacz do kuchni czy dwie szafy w korytarzu.

  • 18. Data: 2015-03-22 09:05:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > "cef"
    > Gdzie? No chyba, że m2 płyty 100 zł lub zamówisz kilka palet płyt.

    Castorama np. Pytać o oklejanie ABSem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2015-03-22 11:44:45
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > O nie, tak nisko nie upadnę :) Postanowiłem skręcić na kołki i
    > konfirmanty. Od razu na głeboką wodę.

    Właśnie konformaty to jest głęboka woda. Otwór minimalnie nieprostopadły
    i płyta rozwarstwiona. Wkręty typu Spax są znacznie wygodniejsze.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2015-03-22 12:23:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2015 15:29:20 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Chciałbym wywiercic w miarę prostopadle otwory w płycie meblowej.
    > Robienie tego z ręki nie wchodzi w gre, ponadto wszelkie przystawki do
    > robienia mebli też - chce wiercić na środku płyty.

    zwykly stojak kolumnowy ?

    Postawic na plycie, a wiertarke obnizyc tak, zeby wiercila ponizej
    poziomu podstawy ?
    Ewentualnie obrocic dzwignie, aby wiertarka byla nizej.

    J.