  • 11. Data: 2019-01-08 23:26:06
    Temat: Re: Prysznic z chin /elektryka/
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 08.01.2019 o 22:16, Piotr Wyderski pisze:

    > Litości, gdzie ten gość się uczył angielskiego? Tego się nie da oglądać.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Daj linka do jakiejś własnej produkcji w j. angielskim.

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2019-01-08 23:33:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ilona wrote:

    > Poza tym, europejskie przepisy zabraniają używania jakichkolwiek
    > ruchomych urzadzeń elektrycznych, zasilanych napieciem niebezpiecznym w
    > obrysie wanny.

    No, niezupełnie. Jak się dokładniej wczytasz w normę, a zwłaszca w
    rysunki stref, to wzmiankowana norma pozwala Ci powiesić nad wanną
    niemal żarówę na gołych drutach. Powyżej 2,25m wymagane jest jedynie
    IP44, nawet w wannie. Jakiś karzeł to pisał?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2019-01-08 23:37:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2019 23:17:48 +0100, Ilona napisał(a):
    > Poza tym, europejskie przepisy zabraniają używania jakichkolwiek
    > ruchomych urzadzeń elektrycznych, zasilanych napieciem niebezpiecznym w
    > obrysie wanny.

    To raczej nie jest ruchome - kabelki ma tak krotkie, ze raczej do
    stalego montazu.

    No i ... jak ktos nie ma wanny, to moze :-)

    I jeszcze niuans - przysznic, beda krople wody, a przerwy miedzu
    kroplami nie przewodza :-)

    W kazdym badz razie nie slychac o masowych porazeniach :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-01-08 23:46:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > niemal żarówę na gołych drutach. Powyżej 2,25m wymagane jest jedynie
    > IP44, nawet w wannie. Jakiś karzeł to pisał?

    Przepraszam, pomyłka! Pierwszy z brzegu rysunek z google wprowadza w
    błąd, powyżej 2,25 nie ma żadnej normatywnej strefy.

    Literalnie więc, to "Oni mogą panu majstrowi skoczyć tam, gdzie pan może
    pana majstra w dupę pocałować" i w przypływie fantazji można sobie
    puścić szynoprzewody nad wanną.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2019-01-08 23:50:35
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-08 23:33, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > niemal żarówę na gołych drutach. Powyżej 2,25m wymagane jest jedynie
    > IP44, nawet w wannie. Jakiś karzeł to pisał?

    Coś mnie się zdaje, że cała strefa I jest zabroniona, ze wzgledu na
    krawędzie wanny.

    http://www.elektro.info.pl/images/photos/24/5868/__b
    _ei-5-2013-instalacje-elektryczne-rys-1.jpg

    Na publicznych basenach, od najwyższego pułapu i to 2.5 [m].
    http://www.elektro.info.pl/images/photos/24/5868/__b
    _ei-5-2013-instalacje-elektryczne-rys-2.jpg

  • 16. Data: 2019-01-08 23:50:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2019 22:39:41 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > A ja dotarłem do tego momentu:
    > https://www.youtube.com/watch?v=jiErqUkw690&feature=
    youtu.be&t=91
    > zaliczyłem ROTFLa i dostałem po głowie, bo pobudziłem dzieciaki.
    > Idźcie sobie... :-(
    > Fraza dnia, od dziś będę używał jak własnej, a gościowi daję suba. :-]

    Ktora fraza i co tam takiego smiesznego ?

    Ale:
    -co to za jakies Inc na roznicowce ? 10kA.

    -wie co jest w srodku, a łapę pcha :-)
    -ten drucik uziemiajacy jest calkiem skuteczny,
    -w mieszkaniach z roznicowka trudno bedzie uzyc.

    Dyskutowalismy, ze porzadniejsze firmy robia tak samo ?
    I jak sobe radza z roznicowka ?

    J.

  • 17. Data: 2019-01-08 23:58:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ilona wrote:

    > Coś mnie się zdaje, że cała strefa I jest zabroniona, ze wzgledu na
    > krawędzie wanny.

    http://www.elektro.info.pl/images/photos/24/5868/__b
    _ei-5-2013-instalacje-elektryczne-rys-1.jpg

    Spójrz na rysunek w lewym górnym rogu oraz dolny i Ci się przestanie
    wydawać. :)

    > Na publicznych basenach, od najwyższego pułapu i to 2.5 [m].

    Bez problemu wyciągniętą ręką dotykam sufitu na 2,5m stojąc na podłodze,
    a co dopiero w wannie/brodziku. O 2,25m nawet nie chce mi się pisać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2019-01-09 00:04:28
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-08 23:58, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    >
    > Bez problemu wyciągniętą ręką dotykam sufitu na 2,5m stojąc na podłodze,
    > a co dopiero w wannie/brodziku. O 2,25m nawet nie chce mi się pisać.

    Zgoda, to juz jest celowe stwarzanie zagrożenia.
    Równie dobrze możesz chcieć wziąć suszarke do włosów, siedząc w wannie.

  • 19. Data: 2019-01-09 00:08:41
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-08 23:37, J.F. wrote:

> [...]
    > kroplami nie przewodza :-)
    >
    > W kazdym badz razie nie slychac o masowych porazeniach :-)

    Rzecz w tym, że 'stały montaż', wiąże się z zastosowaniem
    niedemontowalnego połaczenia wyrównawczego.

  • 20. Data: 2019-01-09 00:10:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ktora fraza i co tam takiego smiesznego ?

    Ta o wybiciu bezpiecznika i następna o podłączeniu się do
    gnizadka bez arrrrrrrrrsiiiiiiiiiidiiiiiiiiii. Akurat uruchamiam
    przetwornice zasilane z sieci, będzie jak znalazł.

    > -co to za jakies Inc na roznicowce ? 10kA.

    Maksymalny prąd zwarciowy w jakimś tam odcinku czasu.

    > -wie co jest w srodku, a łapę pcha :-)

    Pcha też miernik i dostaje 100uA w porywach. Odpowiem Szwejkiem:

    "W ogóle dużo jest na świecie takich rzeczy, których robić nie wolno,
    ale można. Najważniejsze to żeby spróbować, czy zakazanej rzeczy zrobić
    nie można."

    Choć trudno mi się do tego przyznać, wierzyć będę jednak miernikowi
    i nawet takie badziewie poprawnie zamontowane okazuje się być zupełnie
    bezpieczne.

    Pozdrawiam, Piotr