  • 71. Data: 2018-04-25 13:40:29
    Temat: Re: Przepuszczanie pieszych
    Od: "Teodr" <t...@k...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5ae055e7$0$679$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wskaż jaki zapis prawny złamał kierowca i w którym momencie?

    Nie masz pojęcia o PoRD.
    Cały czas piszesz głupoty, ale nie ma czasu ci odpisać.

    Jak zrozumiesz poniższe zapisy to bedziesz wiedział za co policjant powinien
    ukarać debila kierowcę i durne baby.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące
    ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.

  • 72. Data: 2018-04-25 18:59:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 13:40, Teodr pisze:

> [...]
    > związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    > kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

    Tłumaczę i objaśniam:
    - ten przepis nakazuje powstrzymać się od jazdy, nawet mimo zielonego
    światła, jeśli jadąc można narazić kogokolwiek na szkodę.

    W związku z tym nieprawdą jest, że policjant może nakazać kierowcy
    rozjechanie pieszych niewłaściwie przechodzących przez jezdnię.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 73. Data: 2018-04-25 19:23:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >W związku z tym nieprawdą jest, że policjant może nakazać kierowcy
    >rozjechanie pieszych niewłaściwie przechodzących przez jezdnię.

    do d* objasniasz.

[...]

    Akurat przy sygnalach swietlnych minister dobrze rozporzadzil,
    ale polecen policjanta to nie dotyczy :-)

    J.

  • 74. Data: 2018-04-25 19:32:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 19:23, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Akurat przy sygnalach swietlnych minister dobrze rozporzadzil,
    > ale polecen policjanta to nie dotyczy :-)

    Zapewniam, że art.5 nie unieważnia artykułu 3.
    Policjant nie może nakazać rozjechania pieszego. To znaczy może, ale
    artykuł 3 zabrania kierowcy rozjechania pieszego, nakazuje olać takie
    polecenie.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 75. Data: 2018-04-25 19:53:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-04-25 o 19:23, J.F. pisze:
    > do d* objasniasz.

    >Zapewniam, że art.5 nie unieważnia artykułu 3.

    No jak nie - przeciez wyraznie napisane, ze "nawet wowczas".

    Powinno byc precyzyjni i napisac ze "gdy z przepisow ustawy innych
    nich art 3", albo jeszcze lepiej wymienic konkretnie przepisy - np
    artykuly od 6 do 199 czy ile tam ich obecnie jest :-)

    >Policjant nie może nakazać rozjechania pieszego. To znaczy może, ale
    >artykuł 3 zabrania kierowcy rozjechania pieszego, nakazuje olać takie
    >polecenie.

    Zalezy jak rozumiec "ustawy".
    Jesli tylko jako UPoRD, to nie moze na podstawie KK, jesli rozumiec
    szeroko jako wszystkie ustawy, to pozostaje tylko Konstytucja i prawo
    do zycia :-)

    Ale to przeciez tez tylko ustawa :-)
    A wtedy ratunek jedynie w Konwencjach :-)

    J.

  • 76. Data: 2018-04-26 06:20:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    > zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki

    Po pierwsze kierowca wykonywał polecenia policjanta - czyli jechał, ani
    na moment się nie zatrzymując.

    Po drugie ponad PoRD jest wyższe prawo, które stawia ludzkie życie ponad
    widzimisię policjanta.

    Po trzecie to policjant popełnił błąd, za który chciał ukarać kierowcę,
    a kierowca tylko naprawił ten błąd unikając wypadku.

    Po czwarte, czytaj wskazane przez siebie artykuły PoRD, aż zrozumiesz o
    co w nich chodzi. Kiedy zrozumiesz, wtedy wróć abyśmy mogli dyskutować.

    Po piąte jak nie masz czasu to siedź cicho i nie pieprz głupot, skoro
    nie wiesz o co chodzi w dyskusji.

  • 77. Data: 2018-04-26 08:55:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 19:53, J.F. pisze:
> [...]
    > do zycia :-)
    >
    > Ale to przeciez tez tylko ustawa :-)
    > A wtedy ratunek jedynie w Konwencjach :-)

    Bo widzisz niektórzy PoRD oraz poszczególne paragrafy czytają tylko jako
    oderwane od całości, a przecież ponad PoRD jest Konstytucja z prawem do
    życia oraz Kodeks Karny, który przewiduje konkretne kary za nieumyślne i
    umyślne spowodowanie śmierci czy też uszkodzenia ciała bez możliwości
    wyłączenia tego prawa.

    Takie "Januszki" jak Kogutek czy Teodr czytają między wierszami
    wyrwanych z całości prawa paragrafów i na podstawie tego tworzą swoje
    teorie.

    Oczywiście masz rację, że Art. 5 jest zbyt mało precyzyjny i przez to
    źle rozumiany przez "ciężkomyslących". Podobnie jak Art. 14 pkt. 1 na
    który często się powołują ci, którzy nie uznają pierwszeństwa pieszego
    na przejściu.

  • 78. Data: 2018-04-26 09:18:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
> [...]
    > życia oraz Kodeks Karny, który przewiduje konkretne kary za nieumyślne i
    > umyślne spowodowanie śmierci czy też uszkodzenia ciała bez możliwości

    A konkretniej i w zalezności od kalibru (tzw. stan wyższej konieczności):

    Kodeks wykroczeń:
    art. 16
    § 1. Nie popełnia wykroczenia, kto działa w celu uchylenia
    bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem,
    jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone
    nie przedstawia wartości oczywiście większej niż dobro ratowane.

    Kodeks karny:
    art. 26
    § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto działa w celu uchylenia
    bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego jakiemukolwiek dobru
    chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć,
    a dobro poświęcone przedstawia wartość niższą od dobra ratowanego.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa także ten, kto, ratując dobro chronione
    prawem w warunkach określonych w § 1, poświęca dobro, które nie
    przedstawia wartości oczywiście wyższej od dobra ratowanego.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2018-04-26 11:54:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I tak nie masz racji.

  • 80. Data: 2018-04-26 22:24:40
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 23 Apr 2018 20:19:51 +0200 "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    napisał:

    >Dookoła.

    To proponuję zamknąć dla samochodów, niech one sobie jadą "dookoła".
    Szczerze mówiąć to jak czytam tego typu "tfurczość", to mam ochotę
    wziąć młotek i rozjebać "tfurcy" czaszkę.
    Na jakiej podstawie (powstrzymałem się od dodania należnych epitetów)
    każesz pieszym iść dookoła, pieszy to ktoś gorszy? Dlaczego ma aż trzy
    razy czekać na światłach?

    Całe szczęscie że miasta się wreszcie po trochu cywylizują jeżeli
    chodzi o ruch pieszych, szkoda że tak powoli i że tyle jest jeszcze
    osób o mentalności przedpiścy.