  • 11. Data: 2018-07-17 19:20:21
    Temat: Re: Przezwojenie cewki przekaźnika
    Od: kasik <k...@s...pl>

    > Zwykle w takich sytuacjach sprawdzała się tabletka polopiryny, na nią
    > drut i lutownica.

    A jeszcze lepiej kwas acetylosalicylowy w kryształkach (do zdobycia w
    zaprzyjaźnionej aptece) stopiony lutownicą, np. na aluminiowej blaszce -
    brak tzw. masy tabletkowej robi istotną różnicę.

  • 12. Data: 2018-07-17 20:45:23
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Heh... Udało mi się nawinąć około 20% nowego uzwojenia. Chwila nieuwagi
    > i drut się przerwał. Ktoś zna może jakiś patent na usunięcie emalii z
    > cienkiego (0,05 mm) drutu tak, aby nie stracił przy tym wytrzymałości?

    Muśnięcie płomieniem zapalniczki. Dosłownie muśnięcie, milisekunda dłużej i
    skończy się to śliczną kuleczką miedzi na końcu. Potem delikatnie
    pocynować. To też zależy od tego, jaka to emalia.
    Pamiętaj o zaizolowaniu połączenia.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 13. Data: 2018-07-17 22:58:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Tuesday, July 17, 2018, 6:54:22 PM, you wrote:

    > Heh... Udało mi się nawinąć około 20% nowego uzwojenia. Chwila nieuwagi
    > i drut się przerwał. Ktoś zna może jakiś patent na usunięcie emalii z
    > cienkiego (0,05 mm) drutu tak, aby nie stracił przy tym wytrzymałości?

    Nie usuwa się emalii. Wiąże się na supełek, palnikiem przetapia
    supełek w kulkę, izoluje i nawija dalej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2018-07-17 23:09:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 17.07.2018 20:45, HF5BS wrote:

> [...]
    > dłużej i skończy się to  śliczną kuleczką miedzi na końcu. Potem
    > delikatnie pocynować. To też zależy od tego, jaka to emalia.

    Hmm... A coś złego może się stać, jeśli będę po prostu nawijał kolejne
    zwoje? Warstwa emalii na kolejnych zwojach nie będzie wystarczającą
    izolacją? Tak zrobiłem do tej pory i mierzona rezystancja uzwojenia
    wygląda ok...

  • 15. Data: 2018-07-17 23:22:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > zwoje? Warstwa emalii na kolejnych zwojach nie będzie wystarczającą
    > izolacją? Tak zrobiłem do tej pory i mierzona rezystancja uzwojenia

    Rezystancja może wyglądać ok, co nie znaczy, że zwoje nie są zwarte.
    A o to właśnie trzeba zadbać.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2018-07-17 23:35:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 23:09, Atlantis pisze:

> [...]
    > zwoje? Warstwa emalii na kolejnych zwojach nie będzie wystarczającą
    > izolacją? Tak zrobiłem do tej pory i mierzona rezystancja uzwojenia

    Powinna wystarczyć, też tak przewijałem cewkę elektrozaworu gazowego z
    pieca,
    też takim cienkim drutem, na wiertarce elektrycznej, rwało jak cholera, ale
    udało się, uzyskałem 11kom :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2018-07-18 09:42:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Muśnięcie płomieniem zapalniczki. Dosłownie muśnięcie, milisekunda
    >dłużej i skończy się to śliczną kuleczką miedzi na końcu.

    Hm, miedz sie topi w 1083C, a emalia zwegla gdzies w 250.
    Znalezc inne miejsce w plomieniu, chlodniejsze.

    Kiedys tu polecano lutowanie na aspiryne - nie probowalem, ale ponoc
    ladnie emalie usuwa.

    A zaslyszane w sieci - tygielek ze stopionym NaOH, ponoc pieknie sobie
    radzi.
    Wymaga ponad 318C

    J.

  • 18. Data: 2018-07-18 09:47:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:9289635304$20180717225837@squadack.com...

    > Nie usuwa się emalii. Wiąże się na supełek, palnikiem przetapia
    > supełek w kulkę, izoluje i nawija dalej.

    A złapie wystarczająco mocno i pewnie? Bo jeśli tak, to sam skorzystam.

  • 19. Data: 2018-07-18 09:52:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Hmm... A coś złego może się stać, jeśli będę po prostu nawijał kolejne

    Choćby to się ocierało. A emalia cienka.

    > zwoje? Warstwa emalii na kolejnych zwojach nie będzie wystarczającą
    > izolacją? Tak zrobiłem do tej pory i mierzona rezystancja uzwojenia
    > wygląda ok...

    Małego ptaszka bym w miejscu łączenia położył (np. kawalątek cienkiego
    papierka, złożzonego, aby zakrywał całe miejsce łączenia). Nie wiem, jak to
    się zachowa przy przepięciu, na mojej centrali wiem, ze stanowiło to
    problem, gdyż nawet potrafiło przepalić drut nawojowy. Dopiero odizolowaniem
    upalającej się cześci przekładką, rozwiązano problem, uzwojenia z przekładką
    już się nie przepalały.

  • 20. Data: 2018-07-18 10:01:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > zwoje? Warstwa emalii na kolejnych zwojach nie będzie wystarczającą
    > izolacją? Tak zrobiłem do tej pory i mierzona rezystancja uzwojenia

    Ja co jakiś czas robię przekładki z taśmy teflonowej używanej do
    uszczelniania połączeń hydraulicznych. Jest elastyczna i cieniusieńka,
    praktycznie nie zajmuje miejsca na karkasie.

    P.P.