  • 21. Data: 2018-07-18 10:44:30
    Temat: Re: Przezwojenie cewki przekaźnika
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 19:20, kasik pisze:

    > A jeszcze lepiej kwas acetylosalicylowy w kryształkach (do zdobycia w
    zaprzyjaźnionej aptece) stopiony lutownicą, np. na aluminiowej blaszce - brak tzw.
    masy tabletkowej robi istotną różnicę.

    Co to znaczy "w zaprzyjaźnionej aptece"?

  • 22. Data: 2018-07-18 11:29:07
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-07-18 o 09:47, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:9289635304$20180717225837@squadack.com...

    > A złapie wystarczająco mocno i pewnie? Bo jeśli tak, to sam skorzystam.

    Często widywałem połączenia uzwojeń w silnikach wykonane tą metoda (nie
    rozlutowywały się przy przegrzaniach) ale "kulkowanie" przewodu 0.05
    zapalniczką to chyba będzie jakaś loteria. Poza tym taka przetopiona
    miedź może być krucha.
    Ja testowałem swoją cierpliwość przezwajając z ojcem spaloną ramkę 200uA
    od miernika Lavo3 (lata 80). W użyciu była tylko transformatorówka i
    kalafonia. Dało radę.

  • 23. Data: 2018-07-18 12:32:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-07-18 o 09:47, HF5BS pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał

    >Często widywałem połączenia uzwojeń w silnikach wykonane tą metoda
    >(nie rozlutowywały się przy przegrzaniach)

    cyna chyba w ogole dosc slaba mechanicznie i potrafi odpasc od
    wibracji.
    I troche upierdliwa przy stosowaniu przemyslowym.
    No i droga, i kiepsko przewodzi, wiec sie nie dziwie, ze przeszli na
    inne techniki.

    Ale oni to chyba elektrycznie spawaja.
    (czasem zgrzewaja, moze ultradzwiekowo, ale to nie daje kulek).

    J.

  • 24. Data: 2018-07-18 13:24:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Hm, miedz sie topi w 1083C, a emalia zwegla gdzies w 250.
    > Znalezc inne miejsce w plomieniu, chlodniejsze.

    Ale też tak, żeby miedź nie załapała tlenku, a w temperaturze bardzo to
    lubi. To było głównym problemem cynowania końcówek cienkich przewodów.
    Czasem robiłem to bardzo ostrą żyletką niezwykle delikatnie, a resztę
    przepalała lutownica. Kalafonia, aby to złapało.

    > Kiedys tu polecano lutowanie na aspiryne - nie probowalem, ale ponoc
    > ladnie emalie usuwa.

    Tylko nie wiem, czy z racji, że to kwas, to coś tam przy okazji nie
    skoroduje...?

    > A zaslyszane w sieci - tygielek ze stopionym NaOH, ponoc pieknie sobie
    > radzi.
    > Wymaga ponad 318C

    I trochę odwagi...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 25. Data: 2018-07-18 14:18:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, July 18, 2018, 12:32:30 PM, you wrote:

> [...]
    > inne techniki.
    > Ale oni to chyba elektrycznie spawaja.
    > (czasem zgrzewaja, moze ultradzwiekowo, ale to nie daje kulek).

    Przy cienkich drutach robi się supełek. Przy grubszych - skręca i
    łapie narzędziem dobrze odprowadzającym ciepło tuż poniżej skręcenia.
    W obu przypadkach połączenie przetapia się palnikiem gazowym o
    wielkości adekwatnej do drutu. Emalia się spala a miedź stapia,
    tworząc kulkę.

    W produkcji wielkoseryjnej taniej jest wypieprzyć i nawinąć jeszcze
    raz od nowa niż paprać się w łączenie i izolowanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2018-07-18 14:19:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Wednesday, July 18, 2018, 1:24:31 PM, you wrote:

> [...]
    > Czasem robiłem to bardzo ostrą żyletką niezwykle delikatnie, a resztę
    > przepalała lutownica. Kalafonia, aby to złapało.

    Drut 0.05? Zapomnij.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2018-07-18 14:30:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

> [...]
    >W produkcji wielkoseryjnej taniej jest wypieprzyć i nawinąć jeszcze
    >raz od nowa niż paprać się w łączenie i izolowanie.

    Zeszlismy na silniki i calkiem grube druty. Np alternatory
    samochodowe.
    Jakos trzeba konce zamontowac, i czesto widze takie kulki czy inne
    zgrzewania.

    Swoja droga - a jak Atlantis zakonczyl ten wewnetrzny koniec ?
    Zostawil na pozniej ? To glupio, jak sie urwie po calej robocie :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-07-18 14:31:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello HF5BS,

    >Drut 0.05? Zapomnij.

    Wydaje mi sie, ze 0.08 za mlodu nawijalem.
    Istotnie - zerwac latwo :-(

    J.

  • 29. Data: 2018-07-18 14:45:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, July 18, 2018, 2:31:41 PM, you wrote:

    > Wydaje mi sie, ze 0.08 za mlodu nawijalem.

    I skrobałeś żyletką?

    > Istotnie - zerwac latwo :-(

    Obecnie jest łatwiej - emalie w klasie B i F (130 i 155°C) są
    lutowalne. Supełek, lutujesz, kawałek taśmy w pół i z głowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2018-07-18 15:20:13
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > W obu przypadkach połączenie przetapia się palnikiem gazowym o
    > wielkości adekwatnej do drutu. Emalia się spala a miedź stapia,

    Jakiś topnik?

    P.P.