eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 11. Data: 2019-05-10 12:28:39
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:qb3flm$3o6n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > On 2019-05-09 15:08, T. wrote:
    >
    >> Byłem przekonany, że już Teslą pomykasz...
    >
    > I całe szczęście bo wymiana miski olejowej w Tesli
    > to byłyby dopiero koszty i rozkmina ;)

    No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.


  • 12. Data: 2019-05-10 12:51:14
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qb154p$i8n$...@d...me...
    >>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
    >>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
    >>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?
    >
    > Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)

    Zajrzałem.

    > Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
    > nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to
    > moze byc trudniejsze.

    Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
    Jakiś aluminiowy fikuś-mikuś z korbką... Plus dwie stalowe "nogi".

    Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
    używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.

    No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
    plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
    jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
    obie kolumny zawieszenia przednich kół. Trzeba ją odkręcić od
    podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
    do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
    z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
    miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
    nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
    odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
    kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
    Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)

    W swoim aucie już przygotowałem tą belkę do odkręcenia:
    napsikałem WD40 w nakrętki i poluzowałem wszystkie 4 bez
    podnoszenia auta - kręcą się ładnie, więc jak przyjdzie czas na
    naprawę (pewnie sobota) to nie przewiduję dodatkowych komplikacji.

    Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego
    co czytam to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment
    dokręcania i wszystkie 19 sztuk ma być dokręconych tą samą
    siłą aby jednakowo ścisnęły uszczelkę między miską a silnikiem.
    I to w dwu fazach: najpierw naprzemiennie od centrum do boków
    z momentem 5 Nm (42 inch lbs) a potem drugi raz momentem 10Nm.

    Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 1, 44 inch lbs. (5 Nm).
    Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 2, 88 inch lbs. (10 Nm).

    https://www.autozone.com/repairguides/Volkswagen-Car
    s-2000-05/Engine-Mechanical-Components/Oil-Pan/_/P-0
    900c152801bff02

    Cytuję- mój motorek to jest ATQ:

    Gasoline Engines

    NOTE
    The oil pan can be removed with the engine in the vehicle. On some vehicles,
    it may be necessary to lower the sub-frame to service the oil pan.

    Before servicing the vehicle, refer to the Precautions Section.
    Remove or disconnect:

    Engine oil.
    Bolts retaining the oil pan.
    Oil pan.


    To install:

    Be sure the gasket surface is flat and install the pan with a new gasket.
    Tighten the retaining bolts in a crisscross pattern as follows:

    1.8L engine: 11 ft. lbs. (15 Nm)
    2.0L (AEG/AVH/AZG/BDC/BEV/BGD) engines: 11 ft. lbs. (15 Nm)
    2.0L (ABA) engine: 15 ft. lbs. (20 Nm)
    2.5L (BGP/BGQ) engine: oil pan lower-to-oil pan upper bolts, 7 ft. lbs. (10
    Nm); oil pan upper-to-cylinder block bolts, 17 ft. lbs. (25 Nm)
    2.8L (ATQ) engine: 84 inch lbs. (10 Nm)
    2.8L (BDF) engine: screws to 9 ft. lbs. (12 Nm)
    4.0L (BDP) engine: 71 inch lbs. (8 Nm)

    Refill the engine with oil. Start the engine and check for leaks.

    >>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
    >>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
    >
    > Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
    > I potem musza takie wysokie progi robic :-P

    Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
    z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
    pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
    poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
    jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
    od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
    raz mam problem z autem.


  • 13. Data: 2019-05-10 13:47:22
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 12:28, Pszemol pisze:
    > "elmer radi radisson"
    > <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote in message
    > news:qb3flm$3o6n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >> On 2019-05-09 15:08, T. wrote:
    >>
    >>> Byłem przekonany, że już Teslą pomykasz...
    >>
    >> I całe szczęście bo wymiana miski olejowej w Tesli
    >> to byłyby dopiero koszty i rozkmina ;)
    >
    > No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.

    Skoro są takie rzeczy...:

    https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo


    T.

    ;-)


  • 14. Data: 2019-05-10 13:57:14
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500, Pszemol wrote:
    > Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego co czytam
    > to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment dokręcania i wszystkie
    > 19 sztuk ma być dokręconych tą samą siłą aby jednakowo ścisnęły
    > uszczelkę między miską a silnikiem.

    Uszczelkę też zanabyj (zanabądź?) zawczasu - nie wiesz w jakim będzie
    stanie jak już zdejmiesz miskę, a to koszt groszowy.

    Mateusz


  • 15. Data: 2019-05-10 14:32:22
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qb38bo$86a$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    W dniu 2019-05-09 o 19:12, Pszemol pisze:
    > "spider" <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> wrote in message
    >>>> Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
    >>>> aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
    >>> Alu było za ciężkie, teraz są plastikowe:
    >>> https://youtu.be/5OzWXoRQEvg?t=241
    >>
    >> aluminiowe była za drogie :)
    >
    >i za ciężkie...

    >> I podejrzewam że również była zbyt awaryjna.
    >
    >> Plastik się łatwo ugina zanim pęknie - odlew z aluminum
    >> lub zamaku pęknie przy małym uderzeniu nawet...

    A plastik sie ugnie, za to uderzy wal korbowy :-)

    >Nie na darmo jest tam plaster miodu, to wszak zawsze wzmacnia.
    >Ale nie wiem jak z elastycznością olejoorpornego, rozgrzanego
    >plastiku, specjalistą w plastikach nie jestem.

    Zapewne dobrali odpowiedni.

    >Obawiam się, że jak się ugnie, to lekko odegnie płaszczyznę
    >uszczelnienia i nawet jak nie pęknie, to wyciek gotowy.

    Jak odegnie, to wroci.
    Raczej bym sie bal, ze przedziurawi lub peknie latwiej niz stal i
    latwiej niz aluminium.


    J.




  • 16. Data: 2019-05-10 14:59:28
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    news:5cd564cc$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2019-05-10 o 12:28, Pszemol pisze:
    >> "elmer radi radisson"
    >> <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote in message
    >> news:qb3flm$3o6n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >>> On 2019-05-09 15:08, T. wrote:
    >>>
    >>>> Byłem przekonany, że już Teslą pomykasz...
    >>>
    >>> I całe szczęście bo wymiana miski olejowej w Tesli
    >>> to byłyby dopiero koszty i rozkmina ;)
    >>
    >> No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.
    >
    > Skoro są takie rzeczy...:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo

    No pzecież to wygłupy - to znany w youtube jajcarz.


  • 17. Data: 2019-05-10 15:01:02
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> wrote in message
    news:5cd5671a$0$31411$426a74cc@news.free.fr...
    > On Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500, Pszemol wrote:
    >> Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego co czytam
    >> to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment dokręcania i wszystkie
    >> 19 sztuk ma być dokręconych tą samą siłą aby jednakowo ścisnęły
    >> uszczelkę między miską a silnikiem.
    >
    > Uszczelkę też zanabyj (zanabądź?) zawczasu - nie wiesz w jakim będzie
    > stanie jak już zdejmiesz miskę, a to koszt groszowy.

    Już zanabyłem, bo jest klejona po obu stronach silikonem, więc jest nie
    do zdjęcia bez podarcia... Miska ze szrotu: $19, uszczelka ze sklepu $23 :-)
    Dostarczona w ładnym pudełeczku kartonowym z trzema małymi
    tubkami czarnego silikonu RTV.


  • 18. Data: 2019-05-10 15:02:24
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 10, 2019 at 2:59:16 PM UTC+2, Pszemol wrote:

    > >> No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.
    > >
    > > Skoro są takie rzeczy...:
    > >
    > > https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo
    >
    > No pzecież to wygłupy - to znany w youtube jajcarz.

    e tam, na powaznie tez ta sie znalezc ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=uBNpyWNtIRA


  • 19. Data: 2019-05-10 15:03:21
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qb3l2k$vaq$...@d...me...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    >>>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
    >>>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
    >>>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to
    >>>trudne?
    >> Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
    >Zajrzałem.

    >> Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
    >> nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie
    >> biegow, to moze byc trudniejsze.

    >Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...

    No to juz nie jest łatwo, prosto i przyjemnie.

    >Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
    >używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.

    >No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
    >plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
    >jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
    >obie kolumny zawieszenia przednich kół.

    po polsku drążek stabilizatora.

    >Trzeba ją odkręcić od
    >podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
    >do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
    >z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
    >miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
    >nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
    >odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
    >kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
    >Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)

    Dostep jest ? Mozna srube przyspawac. Albo odciac.

    Oczywiscie o ile ma sie dobrze wyposazony warsztat :-P

    >>>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
    >>>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
    >
    >> Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
    >> I potem musza takie wysokie progi robic :-P

    >Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
    >z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
    >pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
    >poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
    >jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
    >od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
    >raz mam problem z autem.

    Moze sprezyny zawieszenia ci popekaly :-P

    J.


  • 20. Data: 2019-05-10 15:07:13
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 14:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qb38bo$86a$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    > W dniu 2019-05-09 o 19:12, Pszemol pisze:
    >> "spider" <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> wrote in message
    >>>>> Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
    >>>>> aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
    >>>> Alu było za ciężkie, teraz są plastikowe:
    >>>> https://youtu.be/5OzWXoRQEvg?t=241
    >>>
    >>> aluminiowe była za drogie :)
    >>
    >> i za ciężkie...
    >
    >>> I podejrzewam że również była zbyt awaryjna.
    >>
    >>> Plastik się łatwo ugina zanim pęknie - odlew z aluminum
    >>> lub zamaku pęknie przy małym uderzeniu nawet...
    >
    > A plastik sie ugnie, za to uderzy wal korbowy :-)
    >
    >> Nie na darmo jest tam plaster miodu, to wszak zawsze wzmacnia.
    >> Ale nie wiem jak z elastycznością olejoorpornego, rozgrzanego
    >> plastiku, specjalistą w plastikach nie jestem.
    >
    > Zapewne dobrali odpowiedni.
    >

    Taaa, jakby zawsze dobierano odpowiednie rzeczy, to by akcje serwisowe
    nie był potrzebne.

    >> Obawiam się, że jak się ugnie, to lekko odegnie płaszczyznę
    >> uszczelnienia i nawet jak nie pęknie, to wyciek gotowy.
    >
    > Jak odegnie, to wroci.
    > Raczej bym sie bal, ze przedziurawi lub peknie  latwiej niz stal i
    > latwiej niz aluminium.
    >
    >

    Nie obawiaj się, przecież dobrali, "odpowiedni" typ plastiku :P


    Minęły czasy, że lewarek pod miskę i silnik można było bezproblemowo
    podnosić/podpierać przy wymianie poduszek silnika:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/misa-miska-olejow
    a-andoria-2-4-td-i7145260713.html
    Ale aluminium z niej by starczyło na kilka takich z VW ATQ :)

    --
    viktorius

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: