    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Date: Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500

    news:5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)

    Zajrzałem.

    > Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
    > nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to
    > moze byc trudniejsze.

    Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
    Jakiś aluminiowy fikuś-mikuś z korbką... Plus dwie stalowe "nogi".

    Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
    używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.

    No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
    plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
    jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
    obie kolumny zawieszenia przednich kół. Trzeba ją odkręcić od
    podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
    do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
    z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
    miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
    nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
    odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
    kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
    Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)

    W swoim aucie już przygotowałem tą belkę do odkręcenia:
    napsikałem WD40 w nakrętki i poluzowałem wszystkie 4 bez
    podnoszenia auta - kręcą się ładnie, więc jak przyjdzie czas na
    naprawę (pewnie sobota) to nie przewiduję dodatkowych komplikacji.

    Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego
    co czytam to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment
    dokręcania i wszystkie 19 sztuk ma być dokręconych tą samą
    siłą aby jednakowo ścisnęły uszczelkę między miską a silnikiem.
    I to w dwu fazach: najpierw naprzemiennie od centrum do boków
    z momentem 5 Nm (42 inch lbs) a potem drugi raz momentem 10Nm.

    Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 1, 44 inch lbs. (5 Nm).
    Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 2, 88 inch lbs. (10 Nm).

    https://www.autozone.com/repairguides/Volkswagen-Car
    s-2000-05/Engine-Mechanical-Components/Oil-Pan/_/P-0
    900c152801bff02

    Cytuję- mój motorek to jest ATQ:

    Gasoline Engines

    NOTE
    The oil pan can be removed with the engine in the vehicle. On some vehicles,
    it may be necessary to lower the sub-frame to service the oil pan.

    Before servicing the vehicle, refer to the Precautions Section.
    Remove or disconnect:

    Engine oil.
    Bolts retaining the oil pan.
    Oil pan.

    To install:

    Be sure the gasket surface is flat and install the pan with a new gasket.
    Tighten the retaining bolts in a crisscross pattern as follows:

    1.8L engine: 11 ft. lbs. (15 Nm)
    2.0L (AEG/AVH/AZG/BDC/BEV/BGD) engines: 11 ft. lbs. (15 Nm)
    2.0L (ABA) engine: 15 ft. lbs. (20 Nm)
    2.5L (BGP/BGQ) engine: oil pan lower-to-oil pan upper bolts, 7 ft. lbs. (10
    Nm); oil pan upper-to-cylinder block bolts, 17 ft. lbs. (25 Nm)
    2.8L (ATQ) engine: 84 inch lbs. (10 Nm)
    2.8L (BDF) engine: screws to 9 ft. lbs. (12 Nm)
    4.0L (BDP) engine: 71 inch lbs. (8 Nm)

    Refill the engine with oil. Start the engine and check for leaks.

    > Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
    > I potem musza takie wysokie progi robic :-P

    Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
    z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
    pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
    poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
    jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
    od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
    raz mam problem z autem.