  • From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Subject: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 14 Jul 2010 14:13:53 +0100

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET napisał(a):

    > Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
    > pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

    Wpadł, takie pomysły pojawiają się od jakiś 20 lat, z dosyć dużą
    regularnością
    Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
    wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
    Kolejny paten to silnik Kindermanna - patentu udzielono w 1877 roku:
    http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/500080
    Co więcej - niemcy podczas wojny zastosowali to już w silniku Jumo 223:
    http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/tech/
    121-2.asp

    Jedyne co tutaj jest, to trochę prostsza konstrukcja z jednym wałem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel