eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Przyszlosc silnika spalinowego ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 11. Data: 2010-07-14 20:49:45
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos zarobi
    > na badaniach i moze troche na patentach.
    >
    > Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja .. i
    > najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja :-)
    >
    > Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane, dwusuwy
    > sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci okretowych diesli no
    > i kosiarek.

    No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym
    dwusuwie, a w tym czasie ruch drugiego mu pomaga wydajniej
    przewentylować cylinder przez okna.
    I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była
    zaciągana pod tłok.

    Ale skąd by się tu miała dużo większa sprawność brać niż w klasycznym
    silniku, to nie bardzo widzę.

    Raczej widzę tu możliwość jeszcze większego wyżyłowania obecnych dwusuwów.
    W warunkach niewielkiego obciążenia nie zdziwiłbym się gdyby to było
    mniej sprawne od klasycznego dwusuwa gdzie chyba dwusuw sobie radzie
    wystarczająco dobrze.


  • 12. Data: 2010-07-14 21:20:11
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 16:36:11 +0200, Hinek wrote:
    >Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
    >> Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
    >> wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
    >>
    >Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
    >zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
    >mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)

    Glowy nie dam, ale Carnot to to samo pokolenie - tylko 6 lat mlodszy.
    Swoja prace opublikowal w 1824.

    >Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

    Free piston czy thermoacoustic moze byc faktycznie problem :)

    >Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna
    >nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych.
    >W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR.
    >Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely
    >one z niezwyklej halasliwosci.

    nie tylko oni
    http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic


    J.


  • 13. Data: 2010-07-14 21:23:19
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote:
    >Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
    >dwusuwach rozchodzi.

    To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
    - ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
    okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.

    J.


  • 14. Data: 2010-07-14 21:28:30
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:
    > On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote:
    >> Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
    >> dwusuwach rozchodzi.
    >
    > To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
    > - ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
    > okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.

    No podstawowe podobieństwo będzie takie, że suw pracy będzie co 360
    stopni, a nie co 720.

    Ja tam widzę klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylować
    cylinder.


  • 15. Data: 2010-07-14 21:34:27
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Hinek pisze:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
    >>
    >> Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
    >> wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
    >>
    >>
    > Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
    > zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
    > mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
    > Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

    Jeżeli chodzi o to jak intuicyjnie poczuć zasadę działania tego silnika,
    najłatwiej chyba na podstawie silnika tego rodzaju:
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Alpha
    _Stirling.gif


  • 16. Data: 2010-07-14 21:35:07
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > nie tylko oni
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic

    No ten to chyba identyczna sprawa jak "Ecomotor" - a nawet od razu trzy
    ecomotory :)


  • 17. Data: 2010-07-14 22:13:11
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 21:28:30 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >J.F. pisze:
    >> On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote:
    >>> Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
    >>> dwusuwach rozchodzi.
    >> To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
    >> - ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
    >> okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.
    >No podstawowe podobieństwo będzie takie, że suw pracy będzie co 360
    >stopni, a nie co 720.
    >Ja tam widzę klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylować
    >cylinder.

    W klasycznym dwusuwie do cylindra naplywa mieszanka, a otwarte sa oba
    okna, wiec paliwo leci w wylot. Tu tego nie bedzie.
    No chyba ze to benynowy ma byc i trzeba jakos kontrolowac stopien
    napelnienia ..

    J.



  • 18. Data: 2010-07-14 22:17:11
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Przemysław Czaja wrote:
    > zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów

    ...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.

    --
    pozdr
    nalesnik


  • 19. Data: 2010-07-14 22:54:48
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    nalesnik pisze:
    > Przemysław Czaja wrote:
    >> zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów
    >
    > ...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.
    >
    to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
    wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach

    ToMasz


  • 20. Data: 2010-07-14 22:56:12
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 05:18:06 -0700 (PDT), JAM napisał(a):

    > Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
    > cylindrach.

    A ja jestem ciekaw jak rozwiązali smarowanie tłoków z braku mokrej komory
    korbowodowej (przynajmniej tych zewnętrznych). Chyba że to jakieś
    ceramiki/teflony bezsmarowe.
    --
    Jacek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: