eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pytanie teoretyczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 109

  • 41. Data: 2017-06-19 23:56:11
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial.
    Do lady 210X bylo z piec gaznikow.


  • 42. Data: 2017-06-20 00:47:57
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Pisałem, że wg wskaźnika. Ale akurat działa dość dobrze i pokrywa się ze wskazaniami
    podpiętego kompa.


  • 43. Data: 2017-06-20 00:57:50
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 22:28, J.F. pisze:

    >>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
    >>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
    >>> komputer.
    >>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
    >
    >> Coś tu się nie zgadza.
    >
    > Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
    >Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.


    Pozdrawiam


  • 44. Data: 2017-06-20 03:18:09
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 00:57:50 +0200, RadoslawF napisał(a):
    > W dniu 2017-06-19 o 22:28, J.F. pisze:
    >>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
    >>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
    >>>> komputer.
    >>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
    >>
    >>> Coś tu się nie zgadza.
    >>
    >> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
    >>Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.

    Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.



    J.


  • 45. Data: 2017-06-20 06:25:47
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:

    >> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
    >> że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem
    >> nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na kręcenie nim
    >> paliwem.
    >
    > IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    > Im wieksze, tym wieksza strata.

    Dlatego pisze o piątce.

    > Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    > szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    > (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    > pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
    > stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
    trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.


    >>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >>> klopoty...

    >> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
    >> mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
    >
    > Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.

    Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując silnikiem
    spalisz klocki i wyleciesz;)

    Shrek


  • 46. Data: 2017-06-20 06:32:31
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 23:56, Zenek Kapelinder pisze:
    > Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial.
    Do lady 210X bylo z piec gaznikow.


    Nawet część maluchów i poldków miała ZHS OIDP.

    Shrek


  • 47. Data: 2017-06-20 10:49:56
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oia8gv$thu$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 19.06.2017 o 23:56, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady
    >> ktory tak mial. Do lady 210X bylo z piec gaznikow.

    >Nawet część maluchów i poldków miała ZHS OIDP.

    W poldku chyba standard, ale w maluchu raczej nie.

    Tam jak wszystko - byl najprostszy, a nawet prymitywny :-)

    J.


  • 48. Data: 2017-06-20 10:53:44
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oia84a$thu$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:
    >>> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi
    >>> się, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
    >>> silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
    >>> kręcenie nim paliwem.
    >> IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    >> Im wieksze, tym wieksza strata.

    >Dlatego pisze o piątce.

    Teraz to ja mam i szostke, a i tak 850 rpm to bedzie gdzies przy
    60km/h

    >> Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    >> szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    >> (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    >> pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i
    >> odzyskac stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    >W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
    >trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.

    A moj, jak depne, to pokazuje i 39.9

    >>>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >>>> klopoty...
    >>> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >>> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię,
    >>> która mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
    >
    >> Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca
    >> dotykac.

    >Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując
    >silnikiem spalisz klocki i wyleciesz;)

    A to zalezy jaki teren. W takim jak myslisz, to owszem, trzeba
    silnikiem hamowac.

    J.


  • 49. Data: 2017-06-20 11:19:02
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze:

    >>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
    >>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
    >>>>> komputer.
    >>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
    >>>
    >>>> Coś tu się nie zgadza.
    >>>
    >>> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
    >>> Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
    >
    > Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.

    W konstrukcji zaprojektowanej do wyścigu na kropelce czy jednak
    w normalnym aucie drogowym ?
    I zastanów się jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ?
    Wedle mojej wiedzy hybrydy palą więcej.


    Pozdrawiam


  • 50. Data: 2017-06-20 11:30:16
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 11:19:06 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
    > W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze:
    >
    > >>>>> c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
    > >>>>> rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
    > >>>>> komputer.
    > >>>>> co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
    > >>>
    > >>>> Coś tu się nie zgadza.
    > >>>
    > >>> Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.
    > >>> Hybrydy więcej palą a my podobno rozmawiamy o samochodach.
    > >
    > > Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.
    >
    > W konstrukcji zaprojektowanej do wyścigu na kropelce czy jednak
    > w normalnym aucie drogowym ?
    > I zastanów się jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ?
    > Wedle mojej wiedzy hybrydy palą więcej.
    >
    >
    Doczytaj szczegóły bo tutaj nie chodzi o spalanie przy napędzaniu samochodu.
    Tu chodzi o utrzymanie silnika na chodzie.
    Auto sie stacza z górki w tempie 90km/h. I zrobi to samoczynnie z silnikiem czy bez.

    Jakby zgasić silnik to w takim przypadku spalanie wyjdzie 0l/100km.
    Jakby jechać na luzie to będzie to te 1l/100km
    Jakby jechac na biegu i hamować silnikiem to wyjdzie rónież 0l/100km ale wtedy częśc
    energii się straci i trzeba będzie spalić paliwo aby zajechać tak samo daleko jak w
    poprzednich przypadkach.

    ten 1l/100 o którym wspomina Jarosław to taki przelicznik spalania podczas zjazdu z
    górki na luzie.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: