  • 31. Data: 2017-06-19 20:30:28
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    No właśnie piszę, że średnie spalanie spadło i to bardzo zauważalnie. Czy prędkość
    miała wpływ? Zapewne, ale nie jechałem ekonomicznie i pod górę nie kombinowałem,
    tylko trzymałem normalną prędkość. Auto było dosyć obciążone, jechałem przez Szwecję
    i po przejechaniu połowy Norwegii byłem w małym szoku, kiedy zasięg wg komputera
    zwiększał się wraz z przebytą drogą :).
    U mnie temperatura przy normalnej jeździe waha się w przedziale 89-92 i jest dosyć
    stabilna. Tutaj opadała w miarę hamowania silnikiem.

  • 32. Data: 2017-06-19 21:06:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 09:03, WS pisze:

    > Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral wiekszej enekgii
    kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na tym podjezdzie... Ekonomicznie
    lepiej wyjdzie.

    Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się, że
    jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem nie
    pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na kręcenie nim paliwem.

    > Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty...

    W sumie na 5 również.

    Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w nieskończoność
    więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która mogłeś wykorzystać
    na kręcenie silnikiem...

    Shrek

  • 33. Data: 2017-06-19 21:39:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Jun 2017 11:30:28 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, "Przemyslaw P."

> [...]
    > U mnie temperatura przy normalnej jeździe waha się w przedziale 89-92 i jest dosyć
    stabilna. Tutaj opadała w miarę hamowania silnikiem.

    Widocznie sumarycznie miałeś z górki :).
    No i to zdrowie skandynawskie powietrze :)

  • 34. Data: 2017-06-19 21:40:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
    >silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na

    IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    Im wieksze, tym wieksza strata.

    Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
    stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    >W sumie na 5 również.
    >Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
    >mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...

    Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.
    Moze byc tez plaska droga, pojazd nadmiar predkosci wytraci.

    Albo w ogole plasko - na budziku mam 120, za 2 km jest zakret, na
    ktorym powinienem miec 60, jak jechac.

    Tak, wiem jak jechac - wrzucic najwyzszy bieg, bez gazu zwolnic do 60
    czy 70, a potem dotoczyc sie z ta predkoscia do zakretu :-)
    Choc alternatywnie ... na luz i zgasic silnik :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-06-19 21:47:55
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Wątpię, bo to obserwacje z 2 miesięcy w sumie. Nie sądzę, żeby paliwo aż tak się
    różniło od naszego, po prostu sporo odcinków gdzie można jechać bez dotykania pedału
    gazu. A najwięcej chyba zmienia to, że w sumie rzadko się wyprzedza i jazda jest w
    miarę jednostajna, czy pod górę, czy z góry.

  • 36. Data: 2017-06-19 22:11:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > U mnie temperatura przy normalnej jeździe waha się w przedziale 89-92 i jest dosyć
    stabilna.

    Ten przedział to z komputera czy z wskazówki?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2017-06-19 22:16:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > nabrać prędkości przed wzniesieniem tak aby
    > podjeżdżając na małym gazie (oszczędzanie) nie wytracić za dużo
    > prędkości którą potem odzyskasz rozpędzając się przy zjeździe.

    Zgadza się.

    > Przy dzisiejszym tłoku na drogach raczej nie do wykonania
    > ale pytanie było teoretyczne więc odpisałem.

    Tłok to jedno, drugie że zazwyczaj się i tak nie rozpędzisz, bo:
    - ograniczenie prędkości,
    - przejście dla pieszych
    - roboty drogowe

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2017-06-19 22:21:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
    > rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
    > komputer.
    > co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.

    Coś tu się nie zgadza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2017-06-19 22:28:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Coś tu się nie zgadza.

    Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km.

    Niby niewiele, ale w sumie z podjazdem moze inne oszczednosci przebic
    :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-06-19 23:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Żeby się opłacało, musiałbyś jeszcze zgasić silnik na tym zjeździe.
    > A tak to podobno opłaca się sturlać na najwyższym możliwym biegu

    Mysle ze byłoby to zaskakujące...
    Z jednej strony niby sam zjazd rzeczywiście zuzyłby mniej paliwa na biegu
    ale przeciez do tego trzeba dodac roznice w odległosci jaka sie uzyska (i
    tu mamy przewage jazdy na luzie) i ten dystans trzeba przejechac kosztem
    zuzytego paliwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby