  • 41. Data: 2011-01-12 15:54:53
    Temat: Re: Radio
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 12 Sty, 15:50, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:4e89cc63-a4b6-4d46-a6af-ac4ea97b63c1@
    w29g2000vba.googlegroups.com...
    > On 12 Sty, 15:30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Aha, czyli samo z siebie nie przeszkadza, jakbyś nie wiedział że słuchasz
    > mp3, to i byś nie marudził na jakość?
    > Typowe.
    > Na tej samej zasadzie złocone kable lepiej przenoszą dźwięk (dla
    > coponiektórych). ;-)

    Nie zawsze. Powiedziałem, nie jestem audiofilem i nie rajcują mnie
    pozłacane styki czy kable 150zł/m ;-)

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2011-01-12 16:01:25
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 12 Sty, 15:47, z <z...@g...pl> wrote:
    > W dodatku jeszcze mp3 może być z małym lub dużym bitrate.
    > Jakiś czas słuchałem mp3 kompresowanych przez lame średnio 96 i mi
    > wystarczało. Mała pojemność karty to były czasy :-)

    Jak coś zgrywam z CD to minimalnie 128 to optymalna sprawa. BTW: zrób
    sobie teścik ;-)
    http://mp3ornot.com/

  • 43. Data: 2011-01-12 16:03:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    > coponiektórych). ;-)

    >Nie zawsze. Powiedziałem, nie jestem audiofilem i nie rajcują mnie

    Ale jakość mp3 odtwarzana w samochodzie, gdzie i tak wszystko zakłócają
    szumy jazdy (oczywiście nie mówię o snobach, którzy poziomem wzmocnienia
    zagłuszą każdy szum, razem z własnym myślami) to już problem nie do
    przeskoczenia?

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2011-01-12 16:09:27
    Od: z <z...@g...pl>

    Mateusz pisze:
    > Jak coś zgrywam z CD to minimalnie 128 to optymalna sprawa. BTW: zrób
    > sobie teścik ;-)
    > http://mp3ornot.com/

    Testowałem dużo razy i udało mi się uzyskać porównywalną jakość lame 96
    ze standardowym 128. Teraz zawsze przynajmniej 160. Tam są jeszcze inne
    ustawienia (min. max ...) dzięki którym zmniejszałem wielkość pliku.

  • 45. Data: 2011-01-12 16:24:39
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    >Jak już mówimy o jakości, to mp3 o ile się nie mylę to kompresja
    >stratna. Jakbyśmy chcieli zyskać na jakości pomijając jakość sprzętu
    >to powinniśmy zakodować to w WAVE albo FLAC(niestety raczej żadna

    Kodowanie to jedno, a rozkodowanie to drugie
    Nie wiem czemu ten sam utwor odtworzony w telefonie komorkowym, jakies
    zwyczajnej empetrojce, stacjonarnym PC-cie, na te same słuchawki gra
    odmiennie - szczególnie czuje róznice stereo.Najlepiej gra PC-t, najgorzej
    telefon.
    Odróżnienie płyty CD od samodzielnie zrobionej empetroji odtworzonej na
    PC-cie na domowym zestawie grającym jest dla mnie trudne.
    W aucie najwięcej zależy od głośników i hałasów zewnętrznych

  • 46. Data: 2011-01-12 16:49:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-12 16:03, Cavallino pisze:
> [...]
    (oczywiście nie mówię o snobach, którzy poziomem wzmocnienia zagłuszą każdy szum,
    razem z własnym myślami) to już problem nie do przeskoczenia?

    Ale jaki problem? Przecież Mateusz pisze wyraźnie że JF ma rację.
    I że do dosłyszenia jakiejkolwiek różnicy potrzebowałby superwarunków...

  • 47. Data: 2011-01-12 17:13:12
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-01-12 16:24, gri pisze:

> [...]
    > zwyczajnej empetrojce, stacjonarnym PC-cie, na te same słuchawki gra
    > odmiennie - szczególnie czuje róznice stereo.Najlepiej gra PC-t,

    Po drodze rozkodowany sygnał musi przejść jeszcze przez przetworniki
    D/A i analogowy wzmacniacz. O ile w pecetach od lat standardem są
    karty dźwiękowe z przetwornikami przynajmniej 16-bit/48kHz, to
    w telefonie mógłbym się spodziewać, że cały tor audio jest
    zoptymalizowany pod kątem oszczędności energii i przenoszenia pasma
    telefonicznego. Do tego większość funkcji telefonu realizuje pewnie
    jeden chip i nie zdziwiłbym się, gdyby zawierał on np. przetworniki
    12-bit/32kHz, bo odtwarzanie muzyki jest dwudzieste pod względem
    ważności, ale pożera sporo prądu. Obudowa jest mała, więc ścieżki
    drukowane dla sygnałów audio są cieniutkie i biegną blisko siebie,
    przez co separacja kanałów stereo jest marna. Dodatkowo przy zasilaniu
    z baterii ~3V i typowych niskoomowych słuchawkach dousznych mamy stały
    deficyt mocy powodujący spore zniekształcenia dźwięku.

    T.

  • 48. Data: 2011-01-12 17:17:29
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    mz wrote:
    > Witam
    > Posiadam w swojej Zafirze A oryginalne radio z Opla (kaseciak).
    > Zastanawiam się nad zmianą na mniej oryginalne za to z możliwościa
    > słuchania płyt i odtwarzania np muzyki, audiobooków z pendrive -
    > wejście USB. Nie oczekuje bajerów lecz funkcjonalności i łatwej obsługi.
    > Na stronie http://www.euro.com.pl/ widze radia z USB już za niecałe
    > 200 zł (chce wydać max 300 zł)
    > Jakie jest wasze zdanie, jakie macie radia w swoich autach ?

    kenwood kdc 4044 ale do tego mini pendrive np snippy extrememory bo wiekszy pen
    nie ma sensu, grat ktory moze wylamac gniazdo usb.

    Moze jakis producent juz doszedl do wniosku ze CD to uzywaja starzy dziadowie a
    kazdy inny kart SD? Tansze o rzad wielkosci, nie pada laser, dostep znacznie
    szybszy a pojemnosci astronomiczne... jesli jeszcze radia z samym SD znanych
    marek to mzonka to wez kenwooda. Radia no name bym raczej zostawil do duzego
    fiata :)

    Transmiter i wszelkie adaptery kasetowe to tez lipa, ja nie lubie duzo
    podlaczania i ustawiania. Wsiadam, wkladam panel (mini pen drive nie musisz w
    ogole wyciagac z radia) i jade.

  • 49. Data: 2011-01-12 17:40:32
    Od: "Crimson" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Też mam w tej chwili kasetowy adapter (1 zł na Allegro), do którego
    podlączam telefon a na nim muzyka. Ale chciałbym jakieś nowesze radyjko, do
    którego można wrzucić np. płyte.
    Gra to jak dla mnie wystarczająco dobrze a i jak ktoś zadwoni to głos idzie
    przez głośniki w aucie.
    ++++++++++++++++++++++++++++++==
    A czy są adaptery kasetowe ze slotem na kartę SD
    czy tylko z kabelkiem ?

  • 50. Data: 2011-01-12 18:29:52
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 12.01.2011 15:54, z pisze:
    > Hm... Adapter którego używam obecnie na pewno daje lepszy dźwięk niż
    > stacje radiowe. Transmiter SE ucinał wysokie tony.
    > PS. Fakt trochę pokombinowałem żeby obie głowice się dobrze ustawiły :-)

    Wątpię w to no ale jak dla Ciebie jest lepiej niż stacje radiowe to ok.
    Dla mnie taki adapter to jest dobry do słuchania co najwyżej mowy ale
    nie muzyki. Jakość starego kaseciaka kuje w uszy, rozwiązanie tylko dla
    ludzi nie ceniących jakości audio czyli na zasadzie byle grało.