  • 1. Data: 2019-09-21 10:04:30
    Temat: Ramka -- jak ją zrobić?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    https://i.postimg.cc/fW7fKXmW/frame.png

    Wymiary: 43x60x2.8mm, grubość ścianki 1.5mm. Tolerancja 0.5mm będzie OK.

    Wymagania: nie przewodzi prądu, wytrzymuje bez odkształcenia temperaturę
    250 stopni przez kilka minut pod znikomym obciążeniem. Brak wymagań
    mechanicznych, to w sumie jest nieobciążony element dystansowy.
    Potrzebuję do 10 sztuk, ale 3 wystarczą do sprawdzenia prototypu.

    Aż prosi się o druk 3D, ale stosowane tam powszechnie tworzywa miękną
    poniżej 100 stopni. Niby są jakieś żywice utwardzane laserem, które
    *podobno* są wytrzymałe termicznie, ale nie wiem, czy taka usługa jest
    osiągalna. Waterjet i cięcie ze szkła? Jakoś tego nie widzę. Proszę o
    pomysły.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2019-09-21 10:13:47
    Temat: Re: Ramka -- jak ją zrobić?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 września 2019 17:04:36 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> [...]
    > *podobno* są wytrzymałe termicznie, ale nie wiem, czy taka usługa jest
    > osiągalna. Waterjet i cięcie ze szkła? Jakoś tego nie widzę. Proszę o

    Bym Ci druknął, ale mam daleko. Możesz zrobić to z drewna, listewki z Castoramy i
    klej wikol. 250C wytrzyma, a jeszcze się nie zapali. Jak się boisz samozapłonu to
    zaimpregnuj powłoką ogniochronną.

  • 3. Data: 2019-09-21 10:37:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

    > Bym Ci druknął, ale mam daleko.

    Powiedz z czego/czym byś druknął, to może wystarczy. :-)
    Póki co wygląda na to, że FDM odpada, a SLS być może niekoniecznie.

    > Możesz zrobić to z drewna, listewki z Castoramy i klej wikol. 250C wytrzyma, a
    jeszcze się nie zapali.

    To jest do elektroniki, a drewno dobrze się pali i ma nieznane mi
    właściwości korozjogenne w kontakcie z miedzią. Z tego samego powodu
    odpadają odlewy z gipsu. To musi być tworzywo/szkło/ceramika.

    Ale pomysł ciekawy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2019-09-21 10:45:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 01:13:47 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Bym Ci druknął, ale mam daleko. Możesz zrobić to z drewna, listewki
    > z Castoramy i klej wikol. 250C wytrzyma, a jeszcze się nie zapali.

    Troche watpie czy drewno 250C wytrzyma,
    ale Wikol to na pewno nie :-)

    Papier podobno wiecej wytrzymuje ... z tektury/preszpanu/fibry wyciac?

    https://holtex.pl/menu/produkty/uszczelnienia-techni
    czne/papier-uszczelkowy/preszpan/

    Wpadla mi kiedys nazwa tworzywa na wysokie temperatury, ale wypadla.
    Nie teflon, nie zylon ... moze kapton ?
    Dupont twierdzi, ze to 400C wytrzyma ... wiec jak to obrabiac ?

    A moze teflon sie nada ?

    Bo jesli nie lepic z ceramiki ... to jeszcze sa kleje do klockow
    hamulcowych i sama masa na okladziny.

    No i silikony na wysokie temperatury, tylko bawic sie w odlewnika,
    przerabiac drukarke, czy wycinac ?

    https://termoplastik.pl/plyty-silikonowe/

    J.

  • 5. Data: 2019-09-21 11:00:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Papier podobno wiecej wytrzymuje ... z tektury/preszpanu/fibry wyciac?

    Jakąś sztywność to musi mieć -- taka, jaką miałby podobny odlew z
    tworzywa w zupełności wystarczy. Dlatego papier i silikon się nie nada.
    Kapton rzeczywiście ma fantastyczne własności, ale dostępny mi jest
    tylko w postaci folii.

    Do tych "zbiorniczków" ma być coś wsypane i wytrzymać lutowanie w piecu.
    Nie może się wtedy ani powyginać jak zegary Dalego, ani rozejść na boki.

    Tutaj piszą coś o materiale wytrzymującym 289 stopni, warto spytać:

    https://3dl.tech/druk-3d-sla/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2019-09-21 11:06:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 września 2019 17:37:11 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > właściwości korozjogenne w kontakcie z miedzią. Z tego samego powodu
    > odpadają odlewy z gipsu. To musi być tworzywo/szkło/ceramika.

    Są żywice UV które wytrzymują 250C. Pod ręką nie mam, musiałbym zamówić. Więc jest
    kilka innych rozwiązań:

    1. Wydrukować matrycę (negatyw), do której potem napchać gliny, wysuszyć i wypalić.
    2. Matryca jak wyżej, ale do niej żywica albo silikon, co tam akurat będą mieli w
    sklepie.
    3. W ogóle niczego nie drukować, tylko naciąć patyków, jak się boisz drewna to ze
    szkła i je pokleić odpowiednim klejem. Rozumiem że klej po działaniu temperatury nie
    musi trzymać się kupy- ważne żeby się nie zapalił. Cyjanoakryl dałby radę?

  • 7. Data: 2019-09-21 11:10:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 września 2019 18:00:09 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > Nie może się wtedy ani powyginać jak zegary Dalego, ani rozejść na boki.
    >
    > Tutaj piszą coś o materiale wytrzymującym 289 stopni, warto spytać:

    No właśnie, więc problem sprowadza się do znalezienia kogoś kto ma drukarkę SLA i
    wysokotemperaturową żywicę. To są dość drogie materiały, zamówienie całej butelki
    będzie Cię kosztować zbyt dużo. Szukaj po ludziach którzy robią prototypy form
    wtryskowych.

  • 8. Data: 2019-09-21 11:13:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 września 2019 18:00:09 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > Do tych "zbiorniczków" ma być coś wsypane i wytrzymać lutowanie w piecu.

    W hot pocie to lutujesz?

  • 9. Data: 2019-09-21 11:21:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 11:00:05 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    >
    > Do tych "zbiorniczków" ma być coś wsypane i wytrzymać lutowanie w piecu.
    > Nie może się wtedy ani powyginać jak zegary Dalego, ani rozejść na boki.

    To dlaczego nie moze pradu przewodzic ? Moze z metalu wyciac ?

    Albo z jakiegos silikonu forme z dnem ...

    > Tutaj piszą coś o materiale wytrzymującym 289 stopni, warto spytać:
    > https://3dl.tech/druk-3d-sla/

    Spytac warto, ale ciekaw jestem jak to z tempeatura w praktyce.
    Choc tak jak napisali ... to zaledwie jak mieknie ...

    J.

  • 10. Data: 2019-09-21 11:23:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

    > 1. Wydrukować matrycę (negatyw), do której potem napchać gliny, wysuszyć i wypalić.

    Świetne do produkcji masowej, ale w małej skali i prymitywnych metodach
    wypalania nie przewidzę skurczu.

    > 2. Matryca jak wyżej, ale do niej żywica albo silikon, co tam akurat będą mieli w
    sklepie.

    Żywica z włóknem szklanym to jest opcja.

> [...]
    musi trzymać się kupy- ważne żeby się nie zapalił. Cyjanoakryl dałby radę?

    To ma przeżyć lutowanie w piecu. Wytrzymałość kleju po lutowaniu nie ma
    większego znaczenia, ale podczas ma -- jak to "rusztowanie" się
    rozsypie, to cały produkt idzie do kosza. Potem własności całej tej
    ramki są nieistotne, o ile nie szkodzą elektronice. Moduł ma tak
    wyglądać (pomarańczowe i różowe to miedź):

    https://i.postimg.cc/vmf36fSw/device.png

    Pozdrawiam, Piotr