  • 31. Data: 2019-09-23 20:51:38
    Temat: Re: Ramka -- jak ją zrobić?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > To może taką?
    > https://www.youtube.com/watch?v=XZ1fix58ilM
    > Słabe 300 dolców kosztuje.

    Poszła ta technologia ostro do przodu.
    Pamiętam ile kiedyś kosztowała taka drukarka i ile zajmowała miejsca w
    instytucie z którym współpracowaliśmy.
    Co to za żywica i jak jest odporna termicznie?

    WM

  • 32. Data: 2019-09-23 21:37:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 20:51, WM pisze:

    > Poszła ta technologia ostro do przodu.
    > Pamiętam ile kiedyś kosztowała taka drukarka i ile zajmowała miejsca w
    > instytucie z którym współpracowaliśmy.
    > Co to za żywica i jak jest odporna termicznie?

    Też mnie zaskoczyła ta cena.
    Jak to się sprawuje, to nie wiem. Przypadkiem natrafiłem, bo oglądam
    kanał tego gościa.
    Podaje on w opisie link do tej drukarki.

    https://www.anycubic.com/products/anycubic-photon-3d
    -printer?sscid=91k3_ignh3&

    Wcześniej robił modele z MDF-u, teraz drukuje.

    Robert

  • 33. Data: 2019-09-24 00:53:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-23 o 01:00, 4...@g...com pisze:
    > Na calej Ziemi jest jedna baza silikonu. Roznia sie potem sposobem utwardzania i
    dodatkami. Ale bez wzgledu co tam napakuja to baza wytrzumuje ok. 170 stopni. Krotkie
    lutowanie powinien wytrzymac w zasadzie kazdy silikon. W silikonach nazwanych
    wysokotemperaturowymi dolozono substancji poprawiajacych przewodnictwo cieplne. I to
    jest cala tajemnica dlaczego w pewnych sytuacjach cos co ma 300 stopni przykrecone na
    silikon do czegos co ma 100 stopni nie niszczy temperatura silikonu. Ale jak uzyc
    takiego silikonu wysokotemperaturowego do uszczelnienia czegos co po jednej i drugiej
    stronie ma wiecej niz 170 stopni to ulegnie on zniszczeniu.

    Coś takiego:

    http://www.elring.pl/fileadmin/Dateiablage_DE/2Servi
    ce/Datenblaetter/Technische_Dichtmassen/Dirko_HT/TD_
    Dirko_HT_PL.pdf

    Zakres -60 do +280, krótkotrwale do +315 °C

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2019-09-29 22:00:03
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Wymagania: nie przewodzi prądu, wytrzymuje bez odkształcenia temperaturę
    > 250 stopni przez kilka minut pod znikomym obciążeniem. Brak wymagań
    > mechanicznych, to w sumie jest nieobciążony element dystansowy.
    > Potrzebuję do 10 sztuk, ale 3 wystarczą do sprawdzenia prototypu.
    >
    > Aż prosi się o druk 3D, ale stosowane tam powszechnie tworzywa miękną
    > poniżej 100 stopni. Niby są jakieś żywice utwardzane laserem, które
    > *podobno* są wytrzymałe termicznie, ale nie wiem, czy taka usługa jest
    > osiągalna. Waterjet i cięcie ze szkła? Jakoś tego nie widzę. Proszę o

    Nie czytałem wszystkich odpowiedzi , ale w pierwszej chwili przychodzi
    mi go głowy taka koncepcja
    Skoro to ma pełnić tylko rolę dystansową i nie oczekuje się jakiejś
    wytrzymałości mechanicznej to do prototypu zrobiłbym tak:
    zamiast ramki ze ściankami schodzącymi się w narożnik zrobić lekko
    przedłużone boczki i nacięcia do złożenia ich jak drewniany krzyżak pod
    choinkę. Odpada problem spajania boczków, ew jakaś kropla kleju
    chemoutwardzalnego.
    Paski wyciąć z laminatu szklano-epoksydowego (bez miedzi)
    voila