  • 11. Data: 2019-09-21 11:31:09
    Temat: Re: Ramka -- jak ją zrobić?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Proszę o pomysły.
    http://www.tekstolit.com/oferta/ptfe.html
    i wyciąć laserem.

    Robert

  • 12. Data: 2019-09-21 11:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 11:23:19 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Świetne do produkcji masowej, ale w małej skali i prymitywnych metodach
    > wypalania nie przewidzę skurczu.

    Pare prob i trafisz :-)

    > Żywica z włóknem szklanym to jest opcja.

    Ale ta zywica wytrzyma 250C ?

    J.

  • 13. Data: 2019-09-21 11:37:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 września 2019 18:23:24 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Świetne do produkcji masowej, ale w małej skali i prymitywnych metodach
    > wypalania nie przewidzę skurczu.

    > Żywica z włóknem szklanym to jest opcja.

    szkła i je pokleić odpowiednim klejem. Rozumiem że klej po działaniu temperatury nie
    musi trzymać się kupy- ważne żeby się nie zapalił. Cyjanoakryl dałby radę?

    > To ma przeżyć lutowanie w piecu. Wytrzymałość kleju po lutowaniu nie ma
    > większego znaczenia, ale podczas ma -- jak to "rusztowanie" się
    > rozsypie, to cały produkt idzie do kosza. Potem własności całej tej
    > ramki są nieistotne, o ile nie szkodzą elektronice. Moduł ma tak
    > wyglądać (pomarańczowe i różowe to miedź):
    >
    > https://i.postimg.cc/vmf36fSw/device.png

    A, bo napisałeś że element dystansowy, więc pomyślałem że ma być ściśnięte między
    dwiem apłaskimi powierzchniami. No dobra, a czemu ta ramka nie ma podłogi? Jakby
    miała podłogę to jeszcze jeden pomysł:

    1. Wysuszyć blok gliny, pomału tak żeby nie pęknął.
    2. Wyfrezować te trzy prostokątne zagłębienia żeby między nimi zostały te 1,5
    milimetrowe ścianki.
    3. Wypalić.

  • 14. Data: 2019-09-21 11:42:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 11:31:09 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > http://www.tekstolit.com/oferta/ptfe.html

    Starannie nie napisali teflon :-)
    A moze nie mogli, bo jesli pochodzi od innego producenta, ktory nie ma
    prawa do nazwy Teflon (r)

    > i wyciąć laserem.

    A mozna/wolno ?
    Bo co z tego powstanie?
    Fluor taki obojetny dla zdrowia nie jest, dla lasera i elektroniki byc
    moze tez nie ...

    Za to skrawa sie dosc przyzwoicie. Tylko te straty materialu ... bolą.

    J.

  • 15. Data: 2019-09-21 12:03:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-21 o 11:42, J.F. pisze:

> [...]
    > moze tez nie ...
    >
    > Za to skrawa sie dosc przyzwoicie. Tylko te straty materialu ... bolą.

    Wiem, że niechętnie tną laserem np. PCV.
    Te kilka małych sztuk zawsze można wyfrezować.

    Robert

  • 16. Data: 2019-09-21 12:54:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

    > A, bo napisałeś że element dystansowy, więc pomyślałem że ma być ściśnięte między
    dwiem apłaskimi powierzchniami. No dobra, a czemu ta ramka nie ma podłogi?

    Bo zawartość musi mieć obustronny kontakt elektryczny z elektrodami
    miedzianymi (blacha 0.8mm). Na drugim rysunku widać. Ramka jest
    dystansem właśnie dla tych elektrod na etapie montażu. Potem całość jest
    samonośna -- ramka ma nie przeszkadzać. Ale jak już drukować/wycinać,
    to pewnie jakieś gniazda wciskowe do niej dodam, by niewielkim kosztem
    usztywnić niewidoczne tu otoczenie. Tylko to dalej będą pomijalne siły.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2019-09-21 13:33:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wymagania: nie przewodzi prądu, wytrzymuje bez odkształcenia temperaturę
    > 250 stopni przez kilka minut pod znikomym obciążeniem. Brak wymagań
    > mechanicznych, to w sumie jest nieobciążony element dystansowy.
    > Potrzebuję do 10 sztuk, ale 3 wystarczą do sprawdzenia prototypu.
    >
    > Aż prosi się o druk 3D, ale stosowane tam powszechnie tworzywa miękną
    > poniżej 100 stopni. Niby są jakieś żywice utwardzane laserem, które
    > *podobno* są wytrzymałe termicznie, ale nie wiem, czy taka usługa jest
    > osiągalna. Waterjet i cięcie ze szkła? Jakoś tego nie widzę. Proszę o

    A może zrób formę i zalej żywicą epoksydową - nawet zwykłym handlowym
    Distalem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2019-09-21 17:00:19
    Temat: Ramka -- jak ją zrobić?
    Od: 4...@g...com

    W warunkach amatorskich ze wzgledu na temperature nie zrobisz. Jedyne dostepne w
    sklepie za rogiem materialy to uszczelniacz kominkowy i masa szamotowa do robienia
    wlasnych ksztaltek zaroodpornych. Obydwa preparaty wymagaja wypalenia.

  • 19. Data: 2019-09-21 19:20:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-21 o 17:00, 4...@g...com pisze:
> [...]
    wlasnych ksztaltek zaroodpornych. Obydwa preparaty wymagaja wypalenia.

    Jest jeszcze "cement" do tłumików.
    Nie pamiętam producenta, pakowany w pojemniki od małej tubki jak pół
    pasty do zębów, przez pojemniki wielkości dużego kremu Nivea do opakowań
    kilkukilogramowych.
    Nie wiem tylko, jak trzyma wymiary podczas wiązania.
    Kupiłem dziadostwo z rok temu, nie zdążyłem jeszcze nawet otworzyć
    opakowania.

    Są jeszcze silikony wysokotemperaturowe m.in. do układów wydechowych,
    wiążą pod wpływem wilgoci. Mam taki z opisem bodajże 285°C. Tyle, że
    jest to mocno elastyczne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2019-09-22 01:00:37
    Od: 4...@g...com

    Wsadz ten silikon do pojemniczka i dogrzej do 280°. Potem opisz jak wygladal jasno
    szary popiol co sie z niego zrobil. Silikon to do 170° dziala. Wyzej bo do 220°
    kauczuk fluorowy.