  • 11. Data: 2016-08-23 10:11:05
    Temat: Re: Raspberry Pi + codec audio na I2S
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-23 o 09:58, wchpikus pisze:

    > Zobacz czy Pi cokolwiek wysyla do ukladu.
    > Jesli jest jako master, bedzie zegar WS i linie danych.
    > Jesli nie ma nic, to trzeba go zmusic do tego.

    Ok, czyli jeśli podłączę analizator do linii interfejsu i2s po stronie
    RasPi (pozostawiając połączenie i2c pomiędzy komputerkiem i kodekiem) to
    system nie zorientuje się, że po drugiej stronie interfejsu i2s brakuje
    układu i będzie próbował wysyłać dane do analizatora?
    Oczywiście zakładając, że jest skonfigurowany jako master...

    > Co do kodeka, nie wiem jak jest sterowany z Pi, nie znam tej plyty, moze
    > byc i2c lub spi, ale samo ustawienie karty to tez troche zabawy.

    Sterowanie jest po i2c, co do tego mam pewność. ;)
    Pytałem tylko o to, czy po i2s nie są też przypadkiem przesyłane jakieś
    dane sterujące.
    Jeśli chodzi o i2c, to system z całą pewnością wykrywa ten układ. Po
    pierwsze i2cdetect pokazuje urządzenie pod adresem 1A, po drugie
    rozłączenie magistrali i2c skutkuje niewykrywaniem karty dźwiękowej
    podczas startu systemu.

  • 12. Data: 2016-08-23 10:13:36
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 23.08.2016 o 10:11, Atlantis pisze:
    > i2cdetect pokazuje urządzenie pod adresem 1A, po drugie

    Wiec wiesz ze driver do karty działa poprawnie.
    sprawdź co masz na liniach i2s, analizator nie będzie w niczym przeszkadzał.

  • 13. Data: 2016-08-23 10:21:56
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.08.2016 um 20:29 schrieb Atlantis:
    > Próbuję w tej chwili podłączyć Raspberry Pi Zero do modułu z układem
    > wm8731. System wykrywa chip na magistrali i2c. Pierwotnie posługiwałem
    > się tym opisem:
    >
    > http://blog.koalo.de/2013/05/i2s-support-for-raspber
    ry-pi.html

> [...]
    >

    > Nie jestem też w stanie niczego odtworzyć za pośrednictwem tej karty - w
    > głośnikach cisza, a w dmesg kolejne błędy:
    >
    > [ 175.093402] bcm2835-i2s 20203000.i2s: I2S SYNC error!
    > [ 176.125304] bcm2835-dma 20007000.dma: DMA transfer could not be
    > terminated
    > [ 176.126270] bcm2835-i2s 20203000.i2s: I2S SYNC error!
    > [ 176.265806] bcm2835-dma 20007000.dma: DMA transfer could not be
    > terminated
    >

    > Ktoś ma jakiś pomysł? problem prawie na pewno nie jest sprzętowy.
    > Próbowałem na dwóch różnych Raspberry Pi i wielokrotnie sprawdzałem

    Wyłącz device tree. Jesse ma problemy z I2C, między innymi. Sam przy tym
    nie dłubię, jak na razie, ale kolega z naprzeciwka stołu wczoraj walczył
    z Jessie i tak właśnie rozwiązał sprawę. Nie z audio tylko z wagą, ale
    też I2C device. Z SPI jest podobnie.

    Waldek

  • 14. Data: 2016-08-23 12:13:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-23 o 10:21, Waldemar pisze:

> [...]
    > nie dłubię, jak na razie, ale kolega z naprzeciwka stołu wczoraj walczył
    > z Jessie i tak właśnie rozwiązał sprawę. Nie z audio tylko z wagą, ale

    Tego się obawiałem i prawdę mówiąc bardzo chciałem uniknąć. Mam już parę
    skonfigurowanych urządzeń przez device tree (m.in ENC28J60) i działają
    one be żadnego problemu. Wyłączenie tej funkcjonalności będzie wiązało
    się z koniecznością konfigurowania tego wszystkiego od nowa, wedle
    starego sposobu. ;)

  • 15. Data: 2016-08-23 12:17:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-23 o 10:13, wchpikus pisze:

    > Wiec wiesz ze driver do karty działa poprawnie.
    > sprawdź co masz na liniach i2s, analizator nie będzie w niczym
    > przeszkadzał.

    Czyli mogę podpiąć do magistrali i2s analizator ZAMIAST karty dźwiękowej
    (zostawiając po staremu połączenie i2c)? RPi nie zorientuje się, że
    wysyła próbki do innego urządzenia? Chciałbym uniknąć robienia
    specjalnych, "potrójnych" kabelków albo podpinania się przez płytkę stykową.

  • 16. Data: 2016-08-23 12:20:03
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 23.08.2016 o 12:17, Atlantis pisze:

> [...]
    > wysyła próbki do innego urządzenia? Chciałbym uniknąć robienia
    > specjalnych, "potrójnych" kabelków albo podpinania się przez płytkę stykową.

    Możesz się wpiąć bezpośrednio, ale musisz miec i2c podłączone..
    Nie wiem czy da się odłączyć same linie i2s, jak nie, możesz się
    podłączyć bezpośrednio (nie odłączając kodeka).

  • 17. Data: 2016-08-23 13:18:59
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-23 o 12:20, wchpikus pisze:

    > Możesz się wpiąć bezpośrednio, ale musisz miec i2c podłączone..
    > Nie wiem czy da się odłączyć same linie i2s, jak nie, możesz się
    > podłączyć bezpośrednio (nie odłączając kodeka).

    to jeszcze zależy która strona wystawia zegar. jesli kodek, to nic nie
    zobaczy z odłączonym i2s

    a.

  • 18. Data: 2016-08-23 14:51:13
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 23.08.2016 o 13:18, Artur Miller pisze:

    > to jeszcze zależy która strona wystawia zegar. jesli kodek, to nic nie
    > zobaczy z odłączonym i2s
    >
    > a.

    Dlatego niech najpierw sprawdzi jak sa ustawione:)
    Stawiam ze master to Pi:)

  • 19. Data: 2016-08-23 15:04:30
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.08.2016 um 12:13 schrieb Atlantis:

> [...]
    > one be żadnego problemu. Wyłączenie tej funkcjonalności będzie wiązało
    > się z koniecznością konfigurowania tego wszystkiego od nowa, wedle

    No to rzeczywiście lepiej spróbować. Tutaj paru chłopaków coś próbowało:

    http://raspberrypi.stackexchange.com/questions/27073
    /firmware-3-18-x-breaks-i%C2%B2c-spi-audio-lirc-1-wi
    re-e-g-dev-i2c-1-no-such-f

    Tylko diagonalnie przeczytałem, ale może coś tam znajdziesz.

    Waldek

  • 20. Data: 2016-08-23 21:30:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-23 o 14:51, wchpikus pisze:

    > Dlatego niech najpierw sprawdzi jak sa ustawione:)
    > Stawiam ze master to Pi:)

    Ok. Zrobiłem kilka kabelków z potrójnymi złaczami do goldpinów i
    połączyłem nimi kartę dźwiękową z Raspberry Pi Zero, w środku między
    nimi wpinając analizator stanów logicznych.

    Okazuje się, że nie ma absolutnie żadnego ruchu na magistrali i2s.
    Analizator nie był w stanie wykryć niczego podczas próby odtwarzania
    pliku wav za pośrednictwem tej karty. Próbowałem na wszystkich liniach,
    zarówno przy wyzwalaniu zboczem narastającym, jak i opadającym.

    W tym samym czasie było widać niewielką ilość danych na i2c.

    Co robić dalej? Ewentualnie jest jakiś problem z magistralą i2s. Można
    wykluczyć jej fizyczne uszkodzenie w którymś z urządzeń (w końcu
    próbowałem na dwóch różnych egzemplarzach komputerka i karty
    dźwiękowej). Coś ewidentnie jest nie tak z konfiguracją.

    Czego powinienem spróbować w następnej kolejności?