  • 21. Data: 2005-10-25 07:43:41
    Temat: Re: 10 Mb/s w TP
    Od: "Parcel" <p...@o...pl>

    > z lojalka instalka 3k pln (netto), zerwanie lojalki = zaplacenie jedynie
    > pelnej instalacji (10k pln netto)

    Proponuje dokladnie przeczytac umowe.

    Zarwanie umowy to m.in.:
    1. proporcjonalne do czasu trwania umowy zwrocenie pelnych kosztow
    inwestycji (u mnie przy m.in. ulazeniu 300m swiatlowodu TPSA oszacowala ten
    koszt na ok 35000zl - jak zaprotestowalem, ze te koszta sa oderwane od
    rzeczywistosci - odparto, ze takie sa ich realne koszty)
    2. zwrocenie przyznanego upustu * ilosc miesiecy przez jaki "korzystales" z
    upustu (np. miales upust 3.500zl rozwazujesz umowe po 20 miesiacach, wowczas
    placisz kare = 3.500zl*20=70.000zl) - paradoks - im dluzej dajesz TPSA
    zarabiac - tym wieksza placisz za to kare !! :(

    Niestety nie mam wyboru - w mojej miejscowosci jest tylko TPSA, ktora
    skrzetnie to wykorzystuje :(

    JM

  • 22. Data: 2005-10-25 07:59:28
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Mon, 24 Oct 2005 21:16:53 +0200, Szymon napisał(a):

    > Gadaj z opiekunem. Ok. 10k PLN za instalację; mniej jeśli podpiszesz
    > lojalkę albo masz przez ścianę do centrali.

    Taaa.. ja mam 20 metrow do centrali i jest problem ze wszystkim.
    Umowa na 3 lata, cena za Mbit powyzej 700zl (łącze 10Mbit).
    A jak bym chciał swoje adresy PI wystawić to ponad 900zł za Mbit.
    O tym, co jest w SLA wolę nie wspominać.
    Własnym światłowodem do nich nie mogę się dostać (nie, bo nie).

    O cenach w przypadku umowy na czas nieokreślony wolę nie wspominać.

    Prędzej wykopię 1500m kanalizacji i dostanę łącze z BGP taniej, z
    lepszym SLA od innego providera.

    Andrzej.

  • 23. Data: 2005-10-25 11:40:30
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <djjn68$516$1@opal.futuro.pl> MrG napisał(a):

    > To chyba mowimy o innym TP.

    o tym samym.

    > Szczegolnie o ruchu do manow ktory kierowany jest przez alaske ;-).

    ruch nawet nie wychodzi (zazwyczaj) poza granice polski.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 24. Data: 2005-10-25 12:07:21
    Temat: Re: 10 Mb/s w TP [OT]
    Od: "MichaelData" <s...@b...bye>

    "MrG" <N...@n...pl> napisał:

    > A na to informer : nieszkodzi odpalilem translację ;-)

    - A co to znowu za maskarada, hę?
    - Chello-Win :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 25. Data: 2005-10-25 12:30:24
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Andrzej napisał(a):

    > Taaa.. ja mam 20 metrow do centrali i jest problem ze wszystkim.
    > Umowa na 3 lata, cena za Mbit powyzej 700zl (łącze 10Mbit).
    > A jak bym chciał swoje adresy PI wystawić to ponad 900zł za Mbit.
    PI utrzymanie dla operatora jest drogie - zdaje sie cosik kolo 16x
    wiecej adres PI wychodzi, o kosztu adresu PA (przyznanego przez LIRa).
    niektore firmy pobieraja oplaty np. 50gr za IP z puli PI.

  • 26. Data: 2005-10-25 12:42:25
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <djl8h0$eh8$1@inews.gazeta.pl> Sied@r napisał(a):

    > PI utrzymanie dla operatora jest drogie - zdaje sie cosik kolo 16x
    > wiecej adres PI wychodzi, o kosztu adresu PA (przyznanego przez LIRa).

    dla TP to nie ma znaczenia, ich składka nie może już być większa.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 27. Data: 2005-10-25 13:12:56
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Sied@r <s...@c...safenet.pl> wrote:

    > PI utrzymanie dla operatora jest drogie - zdaje sie cosik kolo 16x
    > wiecej adres PI wychodzi,
    A co to za śmieszne wyliczenia?

    > o kosztu adresu PA (przyznanego przez LIRa).
    > niektore firmy pobieraja oplaty np. 50gr za IP z puli PI.
    Ciekawe które, bo ja ani razu za PI nie musiałem płacić.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 28. Data: 2005-10-25 13:17:39
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <djlb0o$og6$1@sparrow.axelspringer.com.pl> Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > A co to za śmieszne wyliczenia?

    http://www.ripe.net/ripe/docs/charging2006.html

    nie jest to wprost 16x ale PI nabija więcej punktów.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 29. Data: 2005-10-25 14:39:24
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Tomasz Paszkowski <a...@w...pl> napisał(a):

    > http://www.ripe.net/ripe/docs/charging2006.html
    >
    > nie jest to wprost 16x ale PI nabija więcej punktów.

    LIRom i nie PI tylko ASy i prefixy ipv6.

    --
    [ ŁT ]

  • 30. Data: 2005-10-25 14:49:39
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <djlg2s$73u$1@lt.wsisiz.edu.pl> Lukasz Trabinski napisał(a):

    > LIRom i nie PI tylko ASy i prefixy ipv6.

    PI też nabija, looknij na url-a powyżej.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/