  • 21. Data: 2011-03-27 22:52:24
    Temat: Re: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 27 Mar, 21:12, boxfish <c...@g...pl> wrote:
    > dysk pokaza Ci e ko czy mu si ywot, smart zadzia a , pewnie za
    > ka dym restartem powoli przenosi dane

    Czy jest to jakoś rejestrowane i do zobaczenia w SMART?

    > a przeni s na tylko skutecznie
    > e krytyczne dane by y i s dost pne. Niestety masz du e
    > prawdopodobie stwo e jest to proces post puj cy i pojawi si kolejne
    > sektory z problemami.

    A czy kolejna awaria to będzie taka, że "ani be ani me" czy jednak
    znów się zawiesi i zrealokuje kilkadziesiąt sektorów a potem powróci
    do działania?

    > Je li dysk na gwarancji to nie ma nad czym rozmy la

    Tak zrobię, obiecuję! ;)

    > je li nie to mhdd

    A tak z ciekawości i na przyszłość - co może takiemu dyskowi pomóc
    MHDD? Czy może go w jakiś automagiczny sposób NAREPEROWAĆ?

  • 22. Data: 2011-03-27 23:09:22
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 27 Mar, 18:32, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:

    > Wymień dysk w ramach gwarancji! Nikt nie siedzi w Twoim pokoju i nie wie
    > co tam dłubiesz w komputerze. Wynik z ESTOOL jest podstawą do reklamacji.

    Jeszcze dopytam, otóż jak skanowałem przy pomocy ESTOOL.exe to na
    koniec pojawiło się podsumowanie, że owszem jest ten uszkodzony sektor
    ALE JESZCZE było tam zalecenie żeby spróbować wykonać zerowanie całego
    dysku przy pomocy EREASE - sam za bardzo nie rozumiem PO CO?
    Tm bardziej, że w tym programie ESTOOL takiego polecenia nie
    zauważyłem jakoś, jest natomiast w MHDD.

    PYTANIE: CZY mam wykonac jeszcze to zerowanie przed oddaniem do
    gwarancji i PO CO?

  • 23. Data: 2011-03-28 05:33:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-28 01:09, jeo stancey wrote:

> [...]
    > zauważyłem jakoś, jest natomiast w MHDD.
    >
    > PYTANIE: CZY mam wykonac jeszcze to zerowanie przed oddaniem do

    Nie musisz tego robić, czasami nadpisanie sektora/sektorów (ponowne
    namagnesowanie całego dysku lub jego obszarów) pomaga na jakiś czas.
    Masz błąd, dołącz wydruk z reklamacją i oddaj.

    W ESTool nazywa się to bodajże 'format disk' albo 'low level format'

    Gdyby dysk nie był na gwarancji, można się bawić z takimi sztuczkami by
    przedłużyć żywotność (działanie dysku) - wielokrotny zapis całej
    powierzchni, wielokrotny zapis wybranych sektorów itp.

  • 24. Data: 2011-03-28 05:52:03
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-28 00:52, jeo stancey pisze:

    > Czy jest to jakoś rejestrowane i do zobaczenia w SMART?

    wynik jest widoczny przecież

    > A czy kolejna awaria to będzie taka, że "ani be ani me" czy jednak
    > znów się zawiesi i zrealokuje kilkadziesiąt sektorów a potem powróci
    > do działania?

    a kto to może wiedzieć ? ;-) może tak, może nie, chcesz się upownić ?
    bierz mikroskop elektronowy, wyciągaj talerze i sprawdź ich powierzchnię
    minimetr po minimetrze - może coś się wyjasni

    > Tak zrobię, obiecuję! ;)

    wzruszyłeś mnie ;-)

    > A tak z ciekawości i na przyszłość - co może takiemu dyskowi pomóc
    > MHDD? Czy może go w jakiś automagiczny sposób NAREPEROWAĆ?

    Uszkodzone sektory mozna podzielić na dwie grupy (w uproszczeniu)

    - uszkodzone fizycznie czyli wada powierzchni (mikrorysa etc)

    - błąd zapisu, na tyle poważny że głowice nie potrafią sobie poradzić z
    odczytem (czasem się może przytrafić)

    w tym drugim przypadku mhdd potrafi sobie poradzić - zerowanie (kasuje dane)

    inaczej mówiąc i tak czeka cię szybki backup

  • 25. Data: 2011-03-28 18:00:10
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 10:47:30 -0700, jeo stancey napisał(a):

    > P.S. Co z tymi "polskimi" literami ludzie u Was? Ja używam Google jako
    > news serwera i ichnijeszego portalu jako czytnika - więc myślałem, że
    > ten portal jest dobrze "skonfigurowany"...

    Piszę swoje wiadomości w oficjalnym, ogólnoświatowym UTF8:

    Jeśli u Ciebie źle to widać, to już nie wiem :D

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 26. Data: 2011-03-28 22:35:28
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 28 Mar, 19:00, pioruns <c...@b...cy> wrote:

    > Piszę swoje wiadomości w oficjalnym, ogólnoświatowym UTF8:

    > Jeśli u Ciebie źle to widać, to już nie wiem :D

    Teraz jak widać dobrze widać :)
    Ale wcześniej nie - dlaczego?

  • 27. Data: 2011-03-28 23:43:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 18:00:10 +0000 (UTC), pioruns napisał(a):

    > Piszę swoje wiadomości w oficjalnym, ogólnoświatowym UTF8:

    > Jeśli u Ciebie źle to widać, to już nie wiem :D

    Pierwszy raz widzisz, jak Google Groups rozpirza posty z polskimi
    diakrytykami?

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

  • 28. Data: 2011-03-29 15:22:23
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 29 Mar, 00:43, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:

    > Pierwszy raz widzisz, jak Google Groups rozpirza posty z polskimi
    > diakrytykami?

    Ja właśnie NIE poraz pierwszy, ciągle się to zdarzało i za każdym
    razem wkurzało niezmiernie! Jak się przed tym ustrzec?
    (Bo z samego Google nie chcę rezygnować, oferuje niezmiernie wygodną i
    pod każdym innym względem sprawną drogę dostępu do newsgroups,
    niezależną od komputera na którym się "pracuje"...)

  • 29. Data: 2011-03-29 17:52:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 08:22:23 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

    > Ja właśnie NIE poraz pierwszy, ciągle się to zdarzało i za każdym
    > razem wkurzało niezmiernie! Jak się przed tym ustrzec?

    Nijak. Google miało, ma i na mój gust będzie to miało w poważaniu.

    > (Bo z samego Google nie chcę rezygnować, oferuje niezmiernie wygodną i
    > pod każdym innym względem sprawną drogę dostępu do newsgroups,
    > niezależną od komputera na którym się "pracuje"...)

    Wiesz co? To ja już wolę swoje 40tude na przenośnym dysku... :)

    [ Doświadczenie i alkoholizm zawsze zwyciężą młodość i entuzjazm. ]
    [ (JoeMonster.org) ]