eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAlphaZero › Re: AlphaZero
  • Data: 2017-12-29 19:11:32
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:

    >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    >>>
    >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    >>>
    >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    >>>
    >>>
    >>> Co Wy na to wszystko?
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
    programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
    te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    >> darowac
    >>
    >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
    dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
    >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)
    >
    > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
    > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
    tez rozne niekoniecznie symetryczne)
    >
    > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
    >
    > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
    ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)

    twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
    ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
    bolida formuły 1.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.12.17 20:12 fir
  • 29.12.17 20:17 fir
  • 29.12.17 20:49 AK
  • 29.12.17 22:14 fir
  • 29.12.17 22:20 slawek
  • 29.12.17 22:20 fir
  • 29.12.17 22:33 fir
  • 29.12.17 22:33 AK
  • 30.12.17 11:52 M.M.
  • 30.12.17 16:41 fir
  • 31.12.17 09:40 M.M.
  • 01.01.18 20:01 slawek
  • 02.01.18 08:46 AK
  • 02.01.18 15:46 slawek
  • 02.01.18 16:35 AK

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: