  • Data: 2017-12-31 09:40:22
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, December 30, 2017 at 4:41:43 PM UTC+1, fir wrote:

    > zasadniczo roznica jest chyba taka ze mnie nie tyle interesuje jak wygrywac zadane
    gry (tj "pisac algorytmy silnie wygrywajace zadane gry") tylko jak je projektowac by
    byly ciekawe

    Rozumiem. Nie będę więc ciągnął, nie napiszę, żę projektowanie gier
    też można podciągnąć pod teorię gier i pod przeszukiwanie drzewa - choć
    można :D

    > to pisanie wygrywajacych algorytmow mnie interesuje ale tylko troche.. szachy sa
    zgadza sie specyficzna gra raczej krotki zestaw reguł a
    > co gorsza strasznie mala plansza (na mnie gry z malymi planszami chyba dzialają
    depresyjnie);
    > jak mowie nie chodzi tu akurat o to ze szachy sa jakie są tylko o to ze nie
    interesuje mnie chyba
    > pisanie algorytmow nastawionych scisle na wygrywanie, bardziej interesuje mnie
    programowanie ciekawej gry
    > (jest swoja drogą duzo gier z nazwijmy to duzo wiekszymi planszami niz szachy, np
    rozne gry strategiczne - i moim zdaniem gra w nie daje lepszą zabawe niz gra w
    szachy... pisanie programow ktore pokonywaly by inne programy np w gry strategiczne
    jest jakos tam ciekawe ale nie
    > jest prorytetem dla mnie, zreszta warto zobaczyc ze w takich grach rozrywkowych o
    wile bardzij
    > przydaloby sie by komputer gral jako tako i ciekawie a nie by gral nieskazitelnie
    dobrze

    > (pozatym na teg grupie jest za duzo baranicznych
    > niskiej jakosci komentarzy tak ze znikam)

    Kiedyś, za czasów głębokiej komuny, można było kupić taką grę w okręty.
    Pól ta gra miała z 400 albo i więcej. Każdy z graczy miał wiele okrętów,
    może z 50. Gracz znał swoje typy statków, a o typach statków przeciwnika
    mógł jedynie (ale skutecznie) wnioskować. Też wolałem grać w te okręty niż w
    szachy. Ale napisanie programu, który by wygrywał z człowiekiem w okręty,
    graniczyło z cudem - zwłaszcza w czasach comodore64.

    A w szachy to i comodore trochę umiał grać, niedzielnych graczy nawet ogrywał.
    Na podstawie szachów można było rozmyślać, jak ulepszyć algorytmy. Na
    podstawie okrętów i tak i tak przegrywał zawsze... No i do tego szachy to
    standard, można w szachy zagrać z milionami ludzi i tysiącami programów
    komputerowych, bez obawy, że ktoś gra według innych zasad. Ale zgadzam się z
    Tobą, mnie tak osobiście to szachy też w (lekką) depresję wpędzają, wolę
    okręty, albo warcrafta ;-)