eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAlphaZero › Re: AlphaZero
  • Data: 2017-12-29 15:08:49
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:03:07 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > W dniu piątek, 29 grudnia 2017 05:47:20 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > > > > > > [...]
    > > > > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > > > > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > > > > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
    > > > > >
    > > > > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    > > > > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    > > > > > może się rozwinie.
    > > > > >
    > > > > > Najpierw link
    > > > > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
    > > > > >
    > > > > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    > > > > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    > > > > > kontrowersje.
    > > > > >
    > > > > >
    > > > > > Pozdrawiam
    > > > >
    > > > > Na szybko wygooglane kontrowersje:
    > > > >
    > > > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=745180&t=66121
    > > > >
    > > > > Pozdrawiam
    > > >
    > > > Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
    > > >
    > > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=743977&t=66062
    > > >
    > > > Pozdrawiam
    > >
    > > I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    > > wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    > > powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    > > neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    > > do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    > > na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    > >
    > > Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    > > zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    > > szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    > > żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    > >
    > > Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    > > to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    > > dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    > > Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    > > wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    > > większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    > >
    > >
    > > Co Wy na to wszystko?
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    > mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
    programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
    te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    > darowac
    >
    > ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do dyskusji,
    ja nie widze problemu ale sam
    > zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    > a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)

    ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
    punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
    tez rozne niekoniecznie symetryczne)

    rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade

    o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
    ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: