  • Data: 2017-12-30 16:41:42
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 30 grudnia 2017 11:52:37 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > No tak, ale wśród programistów też nie ma co się spodziewać
    > zainteresowania?

    > Szachy, warcaby, go, to gry stosunkowo łatwe i specyficzne. Cechują się
    > determinizmem, pełną informacją, sumą zerową, skończoną ilością
    > stanów, małą i skończoną ilością ruchów... Jednak w innych grach
    > też jest drzewo (właściwie graf) gry i problem przeszukiwania tego
    > drzewa. Z kolei pod grę można podciągnąć baaaaardzo wiele dziedzin.
    > Zgodzę się, że stricte programowanie szachów to baaaardzo specyficzna
    > dziedzina. Jednakże programowanie szachów jest też wstępem do bardzo
> [...]
    zasadniczo roznica jest chyba taka ze mnie nie tyle interesuje jak wygrywac zadane
    gry (tj "pisac algorytmy silnie wygrywajace zadane gry") tylko jak je projektowac by
    byly ciekawe

    to pisanie wygrywajacych algorytmow mnie interesuje ale tylko troche.. szachy sa
    zgadza sie specyficzna gra raczej krotki zestaw reguł a
    co gorsza strasznie mala plansza (na mnie gry z malymi planszami chyba dzialają
    depresyjnie);
    jak mowie nie chodzi tu akurat o to ze szachy sa jakie są tylko o to ze nie
    interesuje mnie chyba
    pisanie algorytmow nastawionych scisle na wygrywanie, bardziej interesuje mnie
    programowanie ciekawej gry
    (jest swoja drogą duzo gier z nazwijmy to duzo wiekszymi planszami niz szachy, np
    rozne gry strategiczne - i moim zdaniem gra w nie daje lepszą zabawe niz gra w
    szachy... pisanie programow ktore pokonywaly by inne programy np w gry strategiczne
    jest jakos tam ciekawe ale nie
    jest prorytetem dla mnie, zreszta warto zobaczyc ze w takich grach rozrywkowych o
    wile bardzij
    przydaloby sie by komputer gral jako tako i ciekawie a nie by gral nieskazitelnie
    dobrze

    (pozatym na teg grupie jest za duzo baranicznych
    niskiej jakosci komentarzy tak ze znikam)