eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Alternator padł
    Date: Sat, 22 Jul 2017 13:10:23 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <ol046s$bi9$1@dont-email.me>
    References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    <okvoqm$6eg$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 22 Jul 2017 18:06:20 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="fa6689c2c087a4090b2a600bf9094cb1";
    logging-data="11849";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+kIXPbR3n2YMCu+nHMjdLm"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:WqGBnyxC1d6wuJLCSAGG1MANO/8=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721226
    [ ukryj nagłówki ]

    "TurboPascal" <t...@g...com> wrote in message
    news:9f7d3e61-4e85-4179-a1ec-88442d31bc21@googlegrou
    ps.com...
    > Nie wiem, czym kierował się dyskutant Przemol, publikując swoją
    > dramatyczną enuncjację o "padnięciu",
    > kupionego na jesieni - chyba zeszłej, alternatora. Pewnie jednak chęcią
    > pełnego zgłębienia tajników
    > działania regulatora napięcia i jego zabezpieczeń, gdyż o samej awarii
    > jest tylko pierwsze, krótkie zdanie.

    No brawo! Właśnie o to mi chodziło...
    Interesuje mnie wnętrze akumulatora, elektryka/elektronika.
    Bo zaintrygowało mnie że ot tak sobie padł, bez jakiegoś
    dymu, sadzy czy upalonych końcówek....

    > Moja bardziej szczegółowa wiedza o regulatorach kończy się na epoce
    > prądnicy Fiata 126p - alternator to też
    > prądnica. Był tam po prostu elektromagnes i doginając odpowiednie blaszki,
    > można było dość precyzyjnie
    > wyregulować napięcie. Dziś to są zapewne zalane żywicą kostki i tu
    > przypomina mi się wierszyk dla dzieci,
    > który pozwolę sobie przytoczyć: ...pękła szyna. A czy szynę można skleić?
    > Takie rzeczy się wymienia, bo są już
    > do wyrzucenia...

    :-))))

    > Ostatnio 2 razy "padł" mi alternator - wymieniono uzwojenie stojana, po
    > roku padł ponownie - wymieniono na inny.
    > Próbowałem się czegoś bliższego dowiedzieć - bez efektów. Za drugim razem
    > pamiętam, że gasła "kontrolka ładowania"
    > - czyli jakieś dość duże napięcie było, ale mimo wszystko za małe...

    No ja się właśnie próbuję czegoś bliższego dowiedzieć.

    Nie próbuję diagnozować auta, bo auto już naprawione.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: