eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym... › Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Mon, 18 Feb 2019 10:15:56 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 107
    Message-ID: <q4dt4h$mio$1@node1.news.atman.pl>
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1550481361 23128 89.72.146.8 (18 Feb 2019 09:16:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Feb 2019 09:16:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    In-Reply-To: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190218-0, 2019-02-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650372
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18-02-2019 o 05:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Dlaczego alternator przegrzał się?
    >
    > 28 marca ubr. wystartowałem z garażu, przejechałem
    > ~400 metrów i zaparkowałem na ~2 kwadranse, po czym
    > przejechałem ~pół godziny po mieście i zaparkowałem
    > na ~kwadrans. Po kwadransie odpaliłem, ale usłyszałem
    > dziwny szum (znany mi z hamowania metra) dobiegający
    > z okolic alternatora i zależny od szybkości obrotowej
    > silnika.
    >
    > 13 lutego br. alternator poszedł z dymem. Start z garażu,
    > 400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
    > po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...
    >
    > Niby nic nadzwyczajnego -- stary (dziewięcioletni
    > wówczas) akumulator żarł zbyt wiele amperów... Ale...
    >
    > - przecież ten akumulator stale starzał się, nie młodniał,
    >   zaś alternator po 28 marca był słabszy niż przed
    >
    > - na nowym alternatorze akumulator brał początkowo 30 A,
    >   ale po dogłębnym rozładunku, którego raczej 28 marca
    >   ubr. nie było
    >
    > - akumulator doskonale radził sobie z uruchamianiem
    >   silnika (nowy radzi sobie tak samo!)
    >
    > - wiosną ubr. jeździłem niemal regularnie, w tym dość
    >   często na długich odcinkach, co jest u mnie rzadkością
    >
    > - latem ubr. rzadko jeździłem (stale chorowałem) i nie
    >   doładowywałem akumulatora
    >
    > - szum pojawił się natychmiast po spokojnym ruszeniu
    >   (nie ma mowy o długotrwałym dogrzewaniu alternatora
    >   akumulatorem) do tyłu, po którym trzeba było pomanewrować
    >   na niskich obrotach
    >
    > - jeśli 30 A (czyli ~18 A dodatkowych) zabija alternator,
    >   co w wypadku uruchomienia grzałki tylnej szyby?!
    >
    > - akumulator 15 lutego raczej nie tracił napięcia a po
    >   naładowaniu miał ponad 13 V (zwarcie celi imo eliminuje
    >   tak wysokie napięcie)
    >
    > Alternator poszumiał i... Ucichł... 29 marca ubr. byłem
    > umówiony na wizytę u elektronika, którego zapytałem
    > o radę, ale wtedy już alternator nie szumiał...
    >
    > 28 marca sporo jeździłem (po mieście, ale na długich
    > (od 20 minut do 40 minut) odcinkach) po tym, jak
    > pojawił się szum...
    >
    > -=-
    >
    > Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
    > na łożyska? Drżenie uzwojeń?
    >
    > -=-
    >
    > Czy niedokręcona klema może jakoś wpłynąć na alternator?
    >
    > Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
    > może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
    > alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
    > te przewody nie są zabezpieczone.
    >
    > Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
    > odczytać to obciążenie czymś wpiętym do gniazdka
    > serwisowego czy jak się ono nazywa?
    >
    > Jeśli alternator ma 150 A -- jaki prąd go usmaży?
    >
    > Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
    > drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?
    >
    > Dlaczego alternatory są trójfazowe, nie zaś sześcio...? ;)
    > (rozumiem, dlaczego silniki, ale nie rozumiem, dlaczego
    > alternatory)
    >
    > Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem
    > alternatora?
    >
    > -=-
    >
    > Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
    > do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
    > zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
    > mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
    > ładować)
    >
    > -=-
    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, także (przepraszam) głupie.
    >


    Jak to alternator poszedł z dymem? Nie ma innych uszkodzeń? Tylko
    przegrzane uzwojenia?
    Alternator raczej rozpadł się mechanicznie. Łożyska, szczotki,
    deformacja stojana lub wirnika.
    Pobór prądu w instalacji taki, żeby przepalić alternator, rozładowywałby
    ciągle akumulator.


    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: