  • Data: 2019-02-19 09:10:42
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, February 18, 2019 at 11:16:39 PM UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Na moje oko asymptotyczne do jakiegoś maxa, ale czy
    > ten max to ,,papierowy'' max?

    Tego nie wiem, generalnie powinien byc, zapewne z dokladnoscia do norm, ktore opisuja
    jak zmierzyc/podawac...

    > I czy przy tym maxie
    > nie dochodzi do spalenia izolacji?

    Nie, praca "wg tej krzywej", czyli maks prad dla danych obrotow to dosc typowy sposob
    raczej...
    Np. masz 10V SEM aku (bo stal dlugo i sie rozladowal), w instalacji 14.5 to aku by
    sie ladowal masakrycznie duzym pradem, nie ma zadnego extra
    regulatora/ograniczenia... ogranicza go konstrukcja alternatora (czyli przy maksie
    zaczyna spadac napiecie w instalacji). A dodatkowo jak sie jeszcze wlaczy ogrzewanie
    szyb, nagrzewnice elektryczna klimy...

    Zreszta dawno temu ;) byly wskazniki ladowania typu
    https://www.olx.pl/oferta/wskaznik-ladowania-CID757-
    IDytmnj.html#8ae91e5c5d
    z zerem na srodu, zeby dalo sie sprawdzic, czy aktualnie ladujemy aku, czy pobieramy
    z niego prad i w koncu pojazd stanie, wiec np. trzeba wylaczyc cos nie do konca
    niezbednego.

    WS