  • 31. Data: 2017-07-13 12:27:54
    Temat: Re: Amerykańskie ustrojstwo na gaz, jak podłączyć do naszej butli?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A propos - modna teraz odpowiedz: wydrukowac przejsciowke w 3D ...

    Wiedziałem, wiedziałem!

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2017-07-13 13:52:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 12:15:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Właśnie że nie blisko, 100km dalej, bo to dla ojca.
    >Jak mu maszynka na komary zrobi JEB! to mnie wydziedziczy :]

    Ale JEB sie nie spodziewam.
    Peknie, gaz sie ulotni ... i teraz jest tylko drobne ryzyko, ze sie
    rozlozy cienka warstwa po ogrodzie, a w niesprzyjajacym momencie
    calosc sie zapali :-)

    W bardziej sensownym scenariuszu, to przejsciowka peka, gaz ulatuje z
    butli, i masz taki wielki palnik ... i trzeba poczekac az sie butla
    spokojnie wypali, w bezpiecznej odleglosci, ewentualnie polewac z weza
    ogrodniczego.

    Ale ... czy ja dobrze widze, ze oryginal trzyma sie na
    plastikowej/bakelitowej nakretce ?

    >Pomijając materiał, taką przejściówkę by sobie trzeba chyba jakoś
    >zaprojektować samemu? Czy są gotowce?
    >Bo to mi trochę wygląda na ciężki temat ;>

    Wydaje sie ciezkie, ale od czego internet
    https://www.youtube.com/results?search_query=3d+prin
    ted+thread

    https://www.youtube.com/watch?v=NaBwrIP4rTM
    https://www.youtube.com/watch?v=1nhcKn7Kt8w

    O, to ciekawe
    https://www.youtube.com/watch?v=iExu4txEi08

    J.

  • 33. Data: 2017-07-13 14:42:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 13:52:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Peknie, gaz sie ulotni ... i teraz jest tylko drobne ryzyko, ze sie
    > rozlozy cienka warstwa po ogrodzie, a w niesprzyjajacym momencie
    > calosc sie zapali :-)

    To by dość radykalnie rozwiązało kwestię komarów.

> [...]
    > butli, i masz taki wielki palnik ... i trzeba poczekac az sie butla
    > spokojnie wypali, w bezpiecznej odleglosci, ewentualnie polewac z weza

    I przy okazji wypali się łapka na komary za worek dukatów ;)

    > Ale ... czy ja dobrze widze, ze oryginal trzyma sie na
    > plastikowej/bakelitowej nakretce ?

    Tak, to jest jakiś plastik, fakt że gruby. Ale na bakelit
    nie wygląda, za miękki. Jak będę w chałupie to spojrzę
    czy on ma jakieś cyferki. Tyle że toto raczej nie ma kontaktu
    z gazem tak sobie myślę teraz, bo ten nypel w środku chyba włazi
    w jakąś dziurę w butli na szczelno. A ta nakrętka gwintowana
    nie ma nawet żadnej uszczelki.

    > Wydaje sie ciezkie, ale od czego internet

    Pooglądam sobie jak dotrę do działającego internetu.

    L.

  • 34. Data: 2017-07-13 15:21:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >z gazem tak sobie myślę teraz, bo ten nypel w środku chyba włazi
    >w jakąś dziurę w butli na szczelno. A ta nakrętka gwintowana

    Bardziej mi chodzi o sily. Jesli tam jest 1cm^2 przekroju, to pare kG
    musi wytrzymac nakretka.
    A jak nie wytrzyma, to bedzie to samo, co przejsciowka z drukarki :-)

    Ale jakiejs uszczelki w tym to mi brakuje.
    Czyzby ten stozek uszczelnial wystarczajaco ?

    P.S. czy to takie zlacze ?
    http://www.rvdoctor.com/2001/04/not-your-fathers-pig
    tail.html

    Brzmi ciekawie.

    J.

  • 35. Data: 2017-07-13 16:38:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > To by dość radykalnie rozwiązało kwestię komarów.

    Ale tylko tych aktualnie uziemionych. W powietrzu znajdują się cały
    czas eskadry w gotowości bojowej.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2017-07-13 21:24:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 13 Jul 2017 10:26:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > A propos - modna teraz odpowiedz: wydrukowac przejsciowke w 3D ...
    > Skoro urzadzenie uzywane sporadycznie i pod nadzorem, to
    > zaryzykowalbym.

    Coś nie widzę szczelności gwintu z takiej drukarki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2017-07-13 22:45:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    et...
    >Coś nie widzę szczelności gwintu z takiej drukarki.

    Plastik - zrobi sie ciasne pasowanie, to uszczelni.
    Albo na pakuły skreci :-P

    Tylko, ze to nie na gwintach ma byc szczelne.
    Prawdopodobnie na tych stozkach uszczelnia.

    One tez moga byc niezbyt dobrze wydrukowane ... moze trzeba bedzie
    dopracowac powierzchnie, a moze uszczelke dac.

    Mysle jednak, ze nawet drobna niedokladnosc bedzie na tyle malo
    przepuszczala, ze w ogrodku urzadzenie spelni zadanie :-)

    J.

  • 38. Data: 2017-07-14 14:00:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 21:51, Lisciasty pisze:
> [...]
    > z czarnego plastiku, gwint wewnętrzny chyba 5/4". Ktoś ma pomysł
    > jak szukać przejściówki? Czy może trzeba kupić cały reduktor?
    > Od strony czarnego gwintu jest ryjek o średnicy 7mm, dziurka
    > ma średnicę jakieś 2mm, czarna zakrętka nie ma żadnej uszczelki.
    > 2 fotki:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/propan1.jpg
    > http://lisciasty.firehost.pl/propan2.jpg
    >
    > Help!
    >
    > L.
    >
    > ---
    > Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez

    Może ten warsztat Ci poradzi?
    Podają e-mail.
    https://www.youtube.com/watch?v=jkq45inYZo8

  • 39. Data: 2017-07-14 16:33:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 13 Jul 2017 22:45:40 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    > Mysle jednak, ze nawet drobna niedokladnosc bedzie na tyle malo
    > przepuszczala, ze w ogrodku urzadzenie spelni zadanie :-)

    A później się rozsypie przez dobowe wahania temperatury i UV ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2017-07-14 17:25:21
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 11.07.2017 o 21:51, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Od strony czarnego gwintu jest ryjek o średnicy 7mm, dziurka
    > ma średnicę jakieś 2mm, czarna zakrętka nie ma żadnej uszczelki.

    Wykręć "amerykański ryjek" i w jego miejsce wkręć europejski.

    --
    Rgds
    STQ