  • Data: 2019-11-14 08:43:46
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    13 Nov 2019 21:59:58 GMT, Budzik

    > Ale nie przesadzajmy, nie trzeba jakos nadmiernie hamować
    > silnikiem zeby klocki starczyły na powiedzmy 50kkm...
    > Wystarczy nie butowac od skrzyzowania do skrzyzowania...

    Za to wystarczy ekodrajwing pouskuteczniać, np. jazda na luzie i notoryczne
    duszenie hamulców. Ja Mazdą przejechałem na przednich klockach 80tkm (tylne
    100 albo 120), ale poziom hamowania silnikiem miałem absurdalnie wysoki
    (tam gdzie ja już redukowałem do hamowania inni gaz dusili). I pomimo tego
    nikt mi, wbrew temu co sugerowałeś, nigdy w serwisie nawet nie zaproponował
    wymiany klocków. Dlatego jestem w stanie uwierzyć w takie wartości podawane
    w serwisach, szczególnie obserwując jak niektórzy jeżdżą. Np. moja żona
    zwyczajnie nie umie redukować biegów, szwagier podobnie, o szwagierce nawet
    nie wspomnę. :P Ciągle na hamulcu jeżdżą. Dlatego PHEV jest zbawieniem dla
    żony, która nawet zaczęła się bawić łopatkami i sobie dobiera siłę
    hamowania rekuperacyjnego. Ja mam zawsze maksymalne ustawione i gazem
    reguluję siłę hamowania. Dlatego powtarzam, gdybym był pierwszym
    właścicielem tego auta, to pewnie bym musiał zmienić klocki w okolicach
    200tkm. Ile zajadę to się okaże, po 100tkm jest ponoć jeszcze 4-5mm
    okładziny.

    --
    Pozdor
    Myjk