  • Data: 2019-10-01 13:26:25
    Temat: Re: Broń
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > (...)
    > Nie mam zaufania z tym śrutem w formie kulek, bo po prostu się w to nie
    > bawię. Ale w odniesieniu do 4,5 / 5,5 mm diabolo, to znacząco można
    > poprawić parametry strzału smarując pocisk w lufie. Sposobów tego jest
    > kilka. Od smarowania wszystkich śrucin w pudełku, po smarowanie każdego
    > śruta w komorze, lub czymś, co ją zastępuje. Jeśli strzelasz z czegoś z
    > rewolwerowym magazynkiem, to warto pokombinować z uszczelnieniem tego
    > elementu, bo sporo powietrza ucieka z układu bokiem.
    > (...)

    Mam pytanie odnośnie smarowania: jaki środek smarny? Mam na myśli olej
    mineralny, syntetyczny, coś na bazie silikonów?

    Około 20 lat temu jednym z moich klientów była firma zajmująca się
    bronią, dla wojska, policji, sportowców i cywili. Kupiłem u nich
    wiatrówkę łamaną Gamo, jeszcze wtedy z gładką lufą. Jakiś dobry model.
    O ile dobrze pamiętam, człowiek przestrzegał przed smarowaniem lufy (a
    może zalecał?) i przed stosowaniem okrągłych kulek. Przy strzale z
    nasmarowanego pocisku olej mógł się zapalić, natomiast kulki przy
    strzale zostawały rozniesione w pył. W obu przypadkach chodziło o
    zachowanie czystości lufy. Wiatrówka miała bodajże 320 m/s.
    Czyściło się ją strzelając filcowym knotem.
    Zresztą mam ją do dziś, ale wyjmuję raz na kilka lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam