  • Data: 2018-08-27 10:43:52
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 09:38:05 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > OP chciał do wody, ale o tym rozkładzie witamin to nie jestem w stanie
    > nic konkretnego wyszukać. Dlaczego taka 304 lub 316L miałaby rozkładać?

    Nie wiem, nie znam się na tym, ale wiem że niektóre procesy w farmacji/spożywce są
    wrażliwe na materiał intalacji. Szczególnie te 3XX są ostatnio lekkopółśrednie. Dużo
    niezdrowego niklu, niska twardość powierzchniowa (erozja), mikroogniwa galwaniczne
    wszędzie gdzie wydzielił się delta ferryt (spawy, przetłoczenia, zagięcia), no i
    katalizowanie jakichś tam reakcji niepożądanych. Zauważ że nikt już nie robi wnętrz
    pralek/zmywarek/zlewów z austenitów. Wszystko ferrytyczna nierdzewka, a ile wysiłku
    kosztowało opracowanie składu takiej stali żeby dało się to tłoczyć bez bólu. Sam to
    ćwiczyłem, bo pierwsza stal ferrytyczna jaką Outokumpu zaczął produkować była do
    mojego projektu.