  • 41. Data: 2013-11-28 11:29:07
    Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    AZ nabazgrał(a):

    > No ale patrz jak to dziala na PKB! Klienci kupuja opony, sprzedawca
    > zadowolony, panstwo zadowolone bo placa VAT, pozniej 2 razy w roku
    > odwiedzaja gumiarza, gumiarz zadowolony bo jest robota 24h, VAT
    > placony, ludzie maja prace no i jeszcze dochodzi malutki zarobek typu
    > przechowalnia opon ;-)

    Dokładnie :)
    Widać że USA myśli że ma wysokie PKB i ich to wali :)

  • 42. Data: 2013-11-28 11:29:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    Thursday, November 28, 2013, 10:25:31 AM, you wrote:

    [...]

    > Chodzi o to że zimowki/letnie to europejski wymysł branży oponiarskiej, jak
    > widać po USA nie trzeba co pół roku bawić się w zmianę gum skoro jest jeden
    > dobry całoroczny produkt.

    Chyba w Kalifornii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2013-11-28 11:30:06
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    s...@g...com nabazgrał(a):

    > Sugerujesz, że gdyby wszyscy zaczęli stosować opony wielosezonowe, to w
    > dłuższym okresie czasu sprzedaż opon (w sztukach) spadnie w stosunku do
    > sprzedaży opon sezonowych? Na wielosezonowej oponie nie przejedzie się
    > przecież dwa razy większego dystansu niż łącznie na zimowych i letnich...

    Ale i tak się opłaca bo nie płacisz 2 x w roku za wymianę, składowanie jak
    nie masz gdzie trzymać.

  • 44. Data: 2013-11-28 11:30:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-28, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

> [...]
    sezonowych?
    > Na wielosezonowej oponie nie przejedzie się przecież dwa razy większego dystansu

    No calkiem mozliwe, bo w PL dosc szybko zajezdza sie zimowki bo sniegu u nas
    niewiele.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 45. Data: 2013-11-28 11:32:24
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Hello Chris,
    > Thursday, November 28, 2013, 10:25:31 AM, you wrote:
    > [...]
    > Chyba w Kalifornii.

    To pojedz do USA albo bramka numker dwa czyli spytaj się tych co tam
    mieszkają/mieszkali to ci powiedzą jak to wygląda na miejscu. Żeby daleko
    nie szukać, kolega mieszkający w Szkocji szuka zimówek w PL bo tam nie ma
    albo wybór jest 5 sztuk na 100km za to wybór wielosezonowych w pełnym
    zakresie.

  • 46. Data: 2013-11-28 11:33:06
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > J.F nabazgrał(a):
    > Owszem ... ale co, my to tacy durnie ?
    > Czesc Amerykanow mieszka w miejscach gdzie snieg nigdy nie pada.
    > Wielu innych ma tylko krotkie i ostre ataki.

    Zwłaszcza na Alasce :)

  • 47. Data: 2013-11-28 11:35:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    Thursday, November 28, 2013, 11:32:24 AM, you wrote:

> [...]
    > nie szukać, kolega mieszkający w Szkocji szuka zimówek w PL bo tam nie ma
    > albo wybór jest 5 sztuk na 100km za to wybór wielosezonowych w pełnym

    No popatrz jaki durny ten Twój kolega - dał się gumiarzom omamić. A
    mógł spokojnie jeździć na tych całorocznych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2013-11-28 11:36:51
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 11:30:06 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
    > Ale i tak si� op�aca bo nie p�acisz 2 x w roku za wymian�, sk�adowanie
    jak

    Mam dwa komplety kół, ten nieużywany trzymam w domu. Zmieniam sam. Płacę jedynie za
    wyważanie (robię to poza szczytem, więc mam koła przygotowane na następny sezon) oraz
    montaż nowo zakupionego kompletu opon.
    Dodatkowo w moim przypadku opony całoroczne były droższe niż sezonowe.

  • 49. Data: 2013-11-28 11:39:52
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 11:30:25 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

    > No calkiem mozliwe, bo w PL dosc szybko zajezdza sie zimowki bo sniegu u nas
    niewiele.

    Ośmielę się z tym nie zgodzić ;)
    Moje poprzednie zimówki przejechały 42tys.km w ciągu trzech sezonów. Sprzedałem je
    razem z autem, pozostało 5mm bieżnika.
    Letnie przejechałyby podobny dystans, zużywając się w podobnym stopniu.

  • 50. Data: 2013-11-28 11:49:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    >Na wielosezonowej oponie nie przejedzie się przecież dwa razy
    >większego dystansu niż łącznie na zimowych i letnich...

    A jednak troche spadnie.
    Bo to "ta zimowa to juz tak zuzyta ze nie oplaca sie zakladac". A lato
    mozna na niej przejechac.
    Jak slychac - niektorzy jezdza.

    Co prawda ... mam pewne watpliwosci co do trwalosci Navigatorow.

    J.