  • 41. Data: 2014-04-10 09:10:25
    Temat: Re: Chłodnica - zamiennik, używka czy naprawa?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-09 00:01, Pszemol pisze:

    > Nie, nic takiego nie napisałem. Twierdzę, że Ty jesteś wyjątkowy.

    No to wytłumacz mi na czym polega ta moja wyjątkowość?
    Czy na tym, że jestem od Ciebie starszy i być może dzięki temu miałem
    okazję czytać książki Pana Stefana Sękowskiego, które on tworzył w
    latach 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku?
    Czy może też dlatego, że w odróżnieniu od Ciebie w ogóle sięgałem po
    literaturę techniczną i przez to mam nieco większe rozeznanie w tym
    zakresie?
    Naprawdę nie wiem dlaczego piszesz w sposób sarkastyczny, odnosząc się
    do mojej osoby.
    Ja się odniosłem do tego co napisałeś, że "dawniej takich cudów nie
    mieliśmy do dyspozycji".
    Stwierdziłem, że takie cuda istniały i były używane od wielu lat, a sam
    znam od ponad 30 lat.
    Problem polega na tym, że ktoś obecnie chcąc na tym zrobić szybką kasę,
    to "cudo" nazwał "Alu 8000", "AlumWeld", "Alumi-Lut" czy "Alumi Pro", a
    marketing robi takim ludziom jak Ty wodę z mózgu, wmawiając, że jest to
    najnowszy "cud techniki", dopiero co wynaleziony i że do tej pory
    takiego "cudu" jeszcze nie było i sprzedaje po cenie 10 krotnie wyższej
    niż jest to warte. Podobnie jak się sprzedaje kolejny cudowny środek do
    udrażniania rur kanalizacyjnych pod nazwą "Kret" w cenie 10 krotnie
    wyższej niż warty jest jedyny składnik znajdujący się w tym cudownym
    preparacie - soda kaustyczna.

  • 42. Data: 2014-04-10 13:26:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    > Naprawdę nie wiem dlaczego piszesz w sposób sarkastyczny,
    > odnosząc się do mojej osoby.

    Być może mylę Cię z kimś innym mającym równie unikalny
    i wpadający w ucho nickname... :-)

    > Ja się odniosłem do tego co napisałeś, że "dawniej takich cudów nie
    > mieliśmy do dyspozycji".
    > Stwierdziłem, że takie cuda istniały i były używane od wielu lat, a sam
    > znam od ponad 30 lat.

    Super.
    Czyli podsumowując temat: nie kupujemy nowej, dajemy lutować starą.

  • 43. Data: 2014-04-10 18:23:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-10 00:14, Pszemol pisze:

    > Ale nie o klasę lepkości chodzi tylko o ilość syfu w oleju
    > uzyskanego z wykopalisk dinozaurów który się spala w odmie.
    > W syntetycznym oleju masz tego syfu mniej...

    "100% hydrosyntetyczny olej" hmm..
    no ok, jak piszesz że mineralny... niech będzie

    Teraz widzę nowe lepki są, więc nazwa nowa "ELF Evolution 900 SXR 5W30"
    (100% SYNTETYCZNA TECHNOLOGIA ELF)

  • 44. Data: 2014-04-11 00:36:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > "100% hydrosyntetyczny olej" hmm..
    > no ok, jak piszesz że mineralny... niech będzie

    No jest... Doczytaj sobie co to znaczy "hydrosyntetyczny".

    > Teraz widzę nowe lepki są, więc nazwa nowa "ELF Evolution 900 SXR 5W30"
    > (100% SYNTETYCZNA TECHNOLOGIA ELF)

    ... albo wytworzony w "technologii syntetycznej"
    i czym się to różni od prawdziwego oleju syntetycznego.

    Dałeś się nabrać marketoidom, niestety...
    Nie ty pierwszy i pewnie nie ostatni.

  • 45. Data: 2014-04-14 09:46:56
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 18:23:00 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > "100% hydrosyntetyczny olej" hmm..
    > no ok, jak piszesz że mineralny... niech będzie
    > Teraz widzę nowe lepki są, więc nazwa nowa "ELF Evolution 900 SXR 5W30"
    > (100% SYNTETYCZNA TECHNOLOGIA ELF)

    To są nazwy marketingowe, niewiele odzwierciedlające rzeczywistość.

    Jeśli chcesz się dowiedzieć na 100%, czy olej jest na bazie syntetycznej, czy
    mineralnej - poproś sprzedawcę o udostępnienie tzw. Karty Charakterystyki
    Bezpieczeństwa, gdzie zgodnie z przepisami musi być podany Kod Gospodarowania
    Odpadami.

    I tak:

    - 13 02 04/13 02 05 - olej mineralny
    - 13 02 06 - olej syntetyczny

    Mobil 5w50 - syntetyk: http://www.olpak.pl/karty/Mobil/Mobil_1_5W_50.pdf
    Opel 0w30 LL - syntetyk: http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    60350.pdf
    Motul 5w40 8100 - syntetyk: http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf
    Elf 5w30 - mineral: http://www.elf.com.pl/bhp/EVOLUTION%20SXR%205W30.pdf
    Castrol 5w30 - mineral: http://www.proauto.pl/pliki/Castrol%20Edge%205W-30.p
    df
    Mobil 5w30 - syntetyk: http://tiny.pl/qkh7t

    itd. itp.

    pozdr
    AA

  • 46. Data: 2014-04-14 22:07:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-14 09:46, AA pisze:
> [...]
    Bezpieczeństwa, gdzie zgodnie z przepisami musi być podany Kod Gospodarowania

    No to trzeba będzie tego Opla wypróbować.
    Mobile i Motule jak czytam to znakomita większość jest podrobiona.
    Dlatego też Elfa kupowałem bo francuza kto podrabia ;)

    Irokez

  • 47. Data: 2014-04-15 09:32:44
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 22:07:15 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    60350.pdf

    > No to trzeba będzie tego Opla wypróbować.

    Jeszcze jest dostepny - na allegro, ale radze dopytac o date produkcji/waznosci.

    Co prawda zrobilem na nim juz 60kkm, ale to w starym oplu.

    pozdr
    AA

  • 48. Data: 2014-04-15 19:33:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AA" <c...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Jeszcze jest dostepny - na allegro, ale radze dopytac o date
    > produkcji/waznosci.
    >
    > Co prawda zrobilem na nim juz 60kkm, ale to w starym oplu.

    Mam nadzieję, że nie na tym samym oleju te całe 60kkm :-)

  • 49. Data: 2014-04-16 13:01:07
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 19:33:54 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Mam nadzieję, że nie na tym samym oleju te całe 60kkm :-)

    No coś ty... raz na 10kkm był zlany i wlany ponownie, przez sitko:

    http://www.img.chh.pl/large_size/09aab5636503634aeb5
    07c8209cb8040.jpg

    pozdr
    AA

  • 50. Data: 2014-04-16 14:09:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AA" <c...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > No coś ty... raz na 10kkm był zlany i wlany ponownie, przez sitko:
    >
    > http://www.img.chh.pl/large_size/09aab5636503634aeb5
    07c8209cb8040.jpg

    Nie rób sobie jaj bo ktoś sobie jeszcze pomyśli że tak naprawdę można...