    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Chujki dalej kontrolują trzeźwość kierowców
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 12 Jan 2017 10:39:18 +0100

    Dnia Thu, 12 Jan 2017 09:06:24 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Dnia Thu, 12 Jan 2017 00:08:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    > Prawa ci pisać nie będę, mam posłów od tego :)

    No ja tak tylko zwracam uwagę że tego typu "proste rozwiązania" albo wyjdą
    bez sensu, albo będą niesprawidliwe, albo z kolei będą dziurawe.

    > Czemu nie, niech właściciel się ubezpieczy albo żąda zastawu od swoich
    > kierowców albo stoi na bramie z alkomatem, krótko mówiąc niech się stara
    > zamiast przymykać oczy.

    No i tu właśnie podałeś zestaw argumentów że pomysł jest bez sensu.

    Że nagle pod sztandarem walki z pijanymi kierowcami (tu można wstawić
    dowolny nośny sztandar - terroryzm, pedofilię, ale też np. kierowców
    przekraczających prędkość), gotów jesteś wylać dziecko z kąpielą.
    Zawalić niczemu niewinnych pracodawców bagażem niespełnialnych wymagań,
    dlatego że nienawidzisz pijanych.

    Nienawiść pewnie słuszna, ale pomysły dania jej upustu już słabe.
    A publiczna chłosta nie lepsza?

    > Konfiskata jest na rzecz skarbu państwa więc to by było przekładanie z
    > jednej kieszeni do drugiej. Przywalić kierowcy grzywnę w wartości
    > autobusu :)

    No tylko dlaczego uważasz, że kierowca nowego autobusu hybrydowego powinien
    zostać za to samo przestępstwo ukarany znacznie dotkliwiej niż jego
    kierowca z tej samej firmy który jedzie starszym autobusem?
    I skąd pomysł że autobusy jeżdżące po mieście należą do skarbu państwa?

    > Oczywiście że nie. Ideą przepisu jest ukaranie pijanego kierowcy a nie
    > właściciela samochodu.

    Wszystko fajnie, ale jak wtedy karać tych pijanych którzy akurat jechali
    nieswoim samochodem?
    W ogóle powiązanie kary z wartością samochodu brzmi bez sensu, bo co to za
    kara która potencjalnie jest dotkliwa dla kogoś kto jedzie nowym
    samochodem, ale z roku na rok jest coraz mniej dotkliwa?

    A samochód "nieswój" to nie tylko autobus MZK, ale też samochód może być
    żony, rodziców, firmowy, banku, wypożyczalni, jednoosobowej działalności
    gospodarczej itp. itd.

    > Zresztą, wszystko za późno. Za 10 lat wszystko co jeździ będzie
    > elektryczne i autonomiczne.

    Taaaa...
    Za 10 lat to popularne na drogach _zaczną_ być Golfy i Passaty rocznik 2017
    :)