  • 11. Data: 2012-11-30 09:10:01
    Temat: Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 20:35:50 +0100, BartekK napisał(a):
    > To nie chodzi o pojemność, tylko typ akumulatorów. W tym samym rozmiarze
    > fizycznym, często w tej samej pojemności - są produkowane akumulatory z
    > różnymi parametrami:
    > - "do alarmów" - podtrzymujące długo bo z małym samo-rozładowaniem, dużą
    > pojemnością przy małych prądach obciążenia/ładowania. Ale bardzo
    > nielubiące dużych prądów (dużo mniejsza pojemność niż podawana, właśnie
    > tak kończą jak tu widać)
    > - "do upsów" - dość duże samo-rozładowanie (w parę dni się rozładowują
    > gdy nie są podładowane), ale znoszą znaczne prądy rozładowania

    Nie przesadzasz ? W koncu samochodowy akumulator daje 500A, ale sie w pare
    dni nie rozladowuje (jak nowy, bo po paru latach roznie moze byc).

    I o ile sie zgadzam ze moga byc aku olowiowe "zwykle", "trakcyjne" -
    przeznaczone do wielokrotnych glebokich rozladowan,
    i "do UPS" - czyli o duzym pradzie, to alarmy raczej nie sa wymagajace -
    rzadko stoja bez pradu dluzej niz pare godzin.

    J.

  • 12. Data: 2012-11-30 11:46:57
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Parę dni temu mój Smart 1000 pokazał, że trzeba wymienić akumulatory.
    > Dzisiaj przyszły nowe więc rozkręciłem sprzęt i aż się przestraszyłem.

    Podobnie miałem w zeszłym roku też SmartUPS 1000 i akumulatory CSB.
    Przez jakiś czas UPS dosyć mocno się grzał, ale zlekceważyłem to (więcej
    tego nie zrobię). Okazało sie że to ciepło wydzielało się w akumulatorach.
    Spuchły tak że miałem poważne problemy aby je wyjąć ze środka. Oba
    akumulatory zespawały się obudowamy tak że stanowią jedną bryłę ale się nie
    rozhermetyzowały.
    Po tych doświadczeniach nie czekam już aż UPS sam zasygnalizuje problem
    tylko raz na kilka miesiecy robię test wyciagając wtyczkęz gniazdka. Teraz
    właśnie piszę jadąc na samym UPS-e. Zwykle obciążony jednym komputerem i
    monotorem wytrzymuje ok pół godziny poracy. Obudowa jest lekko ciepła ale
    tylko w przedziale elektroniki. Tam gdzie są akumulatory jest zimna. Po 10
    minutach pracy z 5 stopniowej skali pojemności na LED zgasła jedna diodka
    czyli akumulator jest jeszcze zdrowy :-)

    > Już 6 godzin minęło od wymiany, a oba akumulatory są
    > dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D
    Tak jak pisze Jarek - wewnętrzne zwarcie i to prąd zwarcia grzeje
    akumulator.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 13. Data: 2012-11-30 12:58:07
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Pitlab" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Tak jak pisze Jarek - wewnętrzne zwarcie i to prąd zwarcia grzeje
    > akumulator.

    Za duże napięcia ładowarki niszczy w ten sposób akumulatory.
    Im gorszej jakości tym szybciej i bardziej efektownie.
    Nitownica, młotki, łomy ;-), wiertarki są w ciągłym ruchu w firmie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 14. Data: 2012-11-30 13:16:22
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mógłbyś uchylić rąbka tej wiedzy? Jakie to marki? A jeżeli i to nie

    Yuasa, Kobe, Europower (EP, EV), Panasonic.
    I muszą być dedykowane do pracy buforowej w UPS. Bo prawie wszyscy produkują
    dziś też wersje dla księgowych do przetargu(ekologiczne, bezołowiowe).
    I na koniec - waga! akumulator musi ważyć odpowiednio.
    W fimie nie raz przychodzą panowie z akumulatorami w celach promocni
    produktu - my liczymy cenę za kg, interes bywa zwykle kiepski ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 15. Data: 2012-11-30 17:26:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-30 08:14, Ukaniu wrote:

    > Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kwas siarkowy.
    I zeżarł plastik a nie ruszył mosiądzu? Cokolwiek dziwne.

  • 16. Data: 2012-11-30 17:29:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-30 13:16, Ukaniu wrote:

    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:k99p8s$hum$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Yuasa, Kobe, Europower (EP, EV), Panasonic.
    A CSB polecane przez APC? Ja mam z nimi dobre doświadczenia. Natomiast
    Europower to nie jest przypadkiem jakiś szmelc w stylu Vipow & Co?

  • 17. Data: 2012-11-30 17:41:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-30 08:59, J.F. wrote:
    [.....]
    > Jesli to nie jest efekt podgrzania (na cienkiej zlaczce bardzo
    > prawdopodobne, tam przeciez z 50A plynie),
    Później też wpadłem na to, że może to być też efekt temperatury. A
    konkretnie to temperatury i kwasu.

  • 18. Data: 2012-11-30 18:19:53
    Od: m...@w...pl

    Powazby bym sie zainteresowal tym, co twoj UPS robi z akumulatorami. Na moje oko to
    cos jest mocno nie tak. Zmierz napiecie i prad ladowania i wszystko bedzie jasne.

    Nawet wyjatkowo parszywy akumulaotr z do druga plyta zastapiona kawalkiem szkla nie
    powinien sie zachowywac jak opisales.

  • 19. Data: 2012-11-30 19:09:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Nawet wyjatkowo parszywy akumulaotr z do druga plyta zastapiona
    >kawalkiem szkla nie powinien sie zachowywac jak opisales.

    Nie widziales ? To model "1000", cholera wie ile dokladnie, ale
    komputery teraz coraz wiecej mocy chca i mysle ze prad moze byc rzedu
    tych 40A ...

    a przy tym pradzie to i blaszki kontaktowe podejrzanie wygladaja ...

    J.

  • 20. Data: 2012-11-30 19:50:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-30 19:09, J.F wrote:
    [.....]
    > Nie widziales ? To model "1000", cholera wie ile dokladnie, ale
    > komputery teraz coraz wiecej mocy chca i mysle ze prad moze byc rzedu
    > tych 40A ...
    No ale normalnie jest pod niego podpięty P4 z dwoma 24" LCD + router i
    tylko 1 z 5 LED-ów pokazujących obciążenie jest zapalony co oznacza, że
    obciążenie UPS-a jest gdzieś pomiędzy 17% a 33%. Poza tym wydaje mi się,
    że szeregowo z akumulatorami siedzi bezpiecznik 30A.