  • Data: 2019-07-11 10:54:13
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:4dfd2b44-1582-4613-a7b5-62058c2937e7@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 10 lipca 2019 23:19:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Jak Morawiecki zbuduje w Baranowie hub komunikacyjny, z którego
    >pociągi/autobusy będą ludzi rozwozić po zadupiach to będzie sens tych
    >ludzi do tego Baranowa wozić lux torpedami, >bo to będzie stały i
    >wielki strumień pasażerów. Przypomnij mi jak zbuduje.

    To w przyszlej kadencji ... czyli juz w listopadzie spec ustawa ...
    albo jeszcze przed wyborami :)
    Na razie to Radom pas wydluza :-)

    No i to nie neguje linii Lodz-Warszawa, czy np Krakow-Katowice.

    >A skąd wziąłeś te 6 i 30?

    To w ilu kierunkach ma linie duze miasto ? 3, 4 ? Bo pisales, ze nie
    200 ...
    I w jakiej odleglosci te huby ?

    >Ryzyko inwestora. Albo nie zainwestuje i kasę przykisi,

    Jeszcze jest bank, bo pewnie bedzie na kredyt.
    A bank chce biznesplanu :-)

    > albo straci klientów bo ktoś inny zainwestuje w szybsze połączenie.

    Kolejny OLT Expres ?

    > Tylko znow kwestia kosztow.
    > A tak sie wydaje, ze na krotkiej trasie, to samolot sie robi
    > relatywnie drogi, za to tunel tanieje :-)

    A po co tunel? Ile masz w Polsce dróg/kolei w tunelu?

    Mowisz, ze naziemna rura ? Hm, moze to i pomysl, ale w miastach troche
    brak miejsca.
    Chyba, ze dojedzie do stacji na obrzezach, a dalej juz komunikacja
    miejska ...

    >Jaki znowu tunel?

    No to niech bedzie rura. Ma taki wielki wplyw ?

    >Kwestia definicji tego "chwilowo". Spaliliśmy ropę naftową, chwilowo
    >odłożoną w szparach między skałami i mamy problem.

    Ale to w specyficznych warunkach.
    Idz do lasu, spojrz pod nogi ... gdzie te 15 tys lat akumulacji ?

    >Do szybu się nie zmieści. A z odkrywki ukradną w nocy i spalą w
    >piecu.

    Tez dobrze - bo wegla nie spala.

    >Dostępność technologii. Swoją drogą, szkoda by było żeby Polska,
    >która całkiem nieźle umie ryć chodniki kopalniane, zapomniała teraz
    >nagle tego wszystkiego, a potem kupiła cały know how od Muska. Który
    >zatrudni ludzi po AGHu :-)

    Chodniki moze i umiemy ryc, ale tunele sie wierci TBM.
    Chyba zadnej jeszcze nie zbudowalismy.

    J.